Co ouderschap

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Sam0110, 6 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Dag mama's

    Mijn jongste dochter (met andere partner dan eerste dochter) is nu 21 maand. Na de geboorte van de kleinste heb ik een postnatale depressie gehad en de band tussen mijn ex en mij is toen stuk gegaan, er zat wel al een haar in de boter maar dat was de druppel. We zijn heel vriendschappelijk jit elkaar gegaan en hadden altijd beloofd vrienden te blijven voor onze dochter. Het was een jaar perfect. We deden zelfs soms nog eens een uitstap enz. Ik mocht haar facetimen wanneer ik wou, hij stuurde me foto's als ze bij hem was en ik deed dat omgekeerd ook. Zojn dochter is voor hem ook echt alles. Daarom dacht ik ook dat die band die we hadden mss wel minder intens zou worden maar wel bestaande zou blijven. Nu heeft hij begin dit jaar iemand leren kennen en sindsdien is hij compleet veranderd. Hij mag en wil niet meer met mij communiceren. Gedaan facetimen etc. Zijn nieuwe vriendin heeft ook een kindje van dezelfde leeftijd. Wat me zorgen baart is dat ik via via dat meisje ken en weet dat ze een verslaving heeft aan slaappillen waarop ze alcohol drinkt. Mijn ex weet dat en vind dat niet onrustwekkend. Ze kenden elkaar 2 weken en mijn ex is met haar meegegaan naar de jeugdrechtbank waar zij een zaak lopen had. Ik vind dat heel onrespectvol om te doen. Je moeit je niet in prive zaken van mensen die je amper kent. Ik heb met haar ex gepraat en hij zei dat ze daar echt puberaal zaten te giechelen enz. Ik weet dus heel zeker dat ze nog steeds verslaafd is. Maar hij is zo verblindt en verliefd dat hij niet nuchter kan nadenken. Na meerdere discussies hierover (wat hij precies leuk vond) liet hij uitschijnen dat hij en haar denken dat ik jaloers ben. Wat zeker het geval niet is. Ik ben verdrietig om de band die ik had voor mijn dochter die nu weg is. Ik heb haar toen een heel mooi bericht gestuurd waarin ik rechtgezet heb dat ik zeker niet jaloers ben en hen het beste wens. Dat onze relatie zeer platonisch was en voornamelijk een verstandshouding was. Dat als ze de stiefmama van mijn dochter wordt ik graag een respectvolle band zou willen. Ik heb uitgelegd dat ik het enkel moeilijk heb met een nieuwe vrouw in mijn dochter haar leven doordat ik een postnatale depressie gehad heb en nu nog maar een goed jaar echt een band voel met mijn dochter en dat er dan nu al een nieuwe vrouw ik haar leven komt is even slikken. Ik heb ook gezegd dat ik haar vertrouw aangezien ze een mama is dat ze goed voor mijn dochter zal zijn. Weet je wat ze gereageerd heeft? Dat was via facebook verstuurd. Ze heeft opzettelijk 2 posts openbaar gezeg. Een post waar ze met hem ingecheckt was in een restaurant waar wij vaak gingen eten. En een andere post, een foto van hem met haar kindje. Ze heeft haar omslagfoto veranderd naar een quote die naar mij gericht is. Dus ik heb het deksel op de neus gekregen. Wij doen dus co ouderschap en eerlijk. Ik ben geen seconde meer op mijn gemak als ze daar is. Ik ben echt bang voor die vrouw. Vanavond komt ze terug naar mij dus das een week rust. Maar als ik ze weer moet afgeven dan geef ik mijn hart weg. Voordeel is. Dat meisje komt uit een relatie met een veel oudere rijke man. Ze heeft nog nooit moeten werken en kreeg bij manier van spreken elke week een nieuwe louis vuitton. Ze is financieel nogal serieus verwend. Mijn ex heeft geen geld. Misschien raakt ze het snel beu. Ik heb ze nu geblokkeerd op facebook zodat ze haar act niet meer kan spelen. Misschien dat het dan saai wordt. Ik voel me teleurgesteld in mijn ex zijn keuze. Ik had hel hoger ingeschat en had gedacht dat hij voor een ander type vrouw zou gaan. Ik weet niet hoe ik die week dat ze bij hem is dat piekeren moet uitzetten.
     
  2. MissDonna

    MissDonna Fanatiek lid

    26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Ik vind het overkomen alsof je echt jaloers bent sorry. Je zegt dat het van hem onrespectvol was om met haar mee te gaan naar de jeugdrechtbank. Maar zelf ga je met haar ex praten? Stuurt haar via fb een bericht, en interpreteert dan haar berichten. Ik vind het lastig te beoordelen hoor. Want het is een getypt verhaal uit emoties. Maar het komt wel jaloers over naar mij. Sorry..
     
  3. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Het komt meer op mij over alsof je zelf nog veel gevoelens hebt voor je ex, misschien de hoop dat jullie vriendschappelijke band uiteindelijk weer zou uitgroeien tot een liefdevolle relatie? Dit nieuwe meisje verstoort die droom, en je lijkt die gevoelens vooral op haar te projecteren.

    Je zegt dat je teleurgesteld bent in de keuze van je ex, is dat echt vanwege haar, of omdat hij niet voor jou heeft gekozen?

    Los van het vermoeden van een verslaving zie ik niet wat zij verkeerd zou doen (behalve verliefd te worden op jouw ex?). Waar ze eet, met wie ze op de foto gaat of wat zij in het verleden van haar ex cadeau heeft gekregen zegt namelijk helemaal niks over de persoon die ze is, of haar rol als stiefmoeder. Je ex vertrouwt haar, en het is ook jouw taak als co-ouder om die keuze te respecteren.
    Wanneer je dat niet doet, zal jullie band alleen nog maar slechter worden, en jullie kindje is daar de dupe van.
     
  4. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik snap je gevoel ergens wel..! Knuffel!!
     

Deel Deze Pagina