Co sleeper handig in kraamweek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door julia80, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Wij hebben bij onze eerste twee kinderen een gewone wieg naast ons bed gebruikt, maar hebben nu een co sleeper gekocht, omdat me dat wel handig leek. We hebben eentje gekocht met een extra verbindingsstuk, waardoor de uiteindelijke breedte van het matras best wel groot wordt.

    https://www.petiteamelie.nl/4-in-1-co-sleeper-schommelwieg-wieg-inclusief-matras.html

    Ik vraag me af, aangezien je in de kraam week toch nog altijd de baby ‘s nachts gaat temperaturen en wat uitgebreider verschoond en dergelijke, of het wellicht handiger is om in begin de smalle variant te gebruiken, omdat je dan ook misschien wat beter kan instoppen dan bij zo’n brede uitvoering.
    Iemand goede ideeen hierover?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Alleen al het feit dat je je hand op je kindje kan leggen zonder door of over de spijlen heen te moeten lijkt me al ideaal.
    En dat je zelf bij je kindje kan zonder te hoeven tillen bukken gekke houdingen aannemen.
     
    littlemunchkin, nizzie86, Love1987 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Het verschonen deed ik bij de eerste gewoon in ons eigen bed 's nachts. Ik op mn kont zitten, baby tussen mn benen en hup, schone luier.
    Ik had toen ook een gewone wieg naast ons bed. Maar ik vond het zó irritant dat ik alsnog uit bed moest om fatsoenlijk bij mijn baby te kunnen.

    Nu ook een co-sleeper (en nog geen baby), maar het voelt al een stuk fijner zo. De co-sleeper is echt een deel van ons bed, dus baby ligt straks lekker dicht naast me. In theorie kan ik "mn tiet overboord gooien" en baby kan drinken terwijl ie nog in de co-sleeper ligt. En anders kan ik hem zo dichtbij me pakken.
     
  4. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben exact deze cosleeper en ik vind het juist heerlijk dat hij zo breed is. Verschonen deed gewoon bij ons op bed tussen de voedingen door. En doe ik nu pas in de ochtend weer.
    Ik vind het een groot pluspunt dat hij breed is en vind dit makkelijker opmaken als de hangwieg die ik bij de oudste had.
     
  5. Dit inderdaad. Na twee baby's die me altijd móésten voelen en waarbij ik dus m'n arm in allerlei posities heb moeten duwen om erbij in het wiegje te komen, hebben we hier nu ook een co-sleeper. Toen hij eenmaal in elkaar stond, vond ik 'm ook wel groot. Een stuk groter dan het wiegje wat we bij onze dochter hadden, in ieder geval. Toch zie ik er veel meer voordelen in dan nadelen. Voor het verschonen wil ik 'm sowieso niet gebruiken en dat instoppen komt vast ook wel goed (ik vind dat je, ook bij speciale wiegdekens, altijd nog zoveel deken overhebt wat je weg moet zien te werken, dat vind ik in dit geval juist makkelijker). Hier is de voornaamste reden echt het 'er altijd bij kunnen' en zo dicht mogelijk bij elkaar zijn, zonder scheiding.
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Dank voor alle reacties!
    Maar vond je het ook in de kraamweek een toegevoegde waarde dan?
     
  7. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja, ik hoefde niet uit bed. En mijn kindje sliep er heerlijk.
     
  8. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Hier voor het eerst een cosleeper, ik heb bij de vorige twee zoveel met mn arm over de rand van de wieg gelegen om een pink in de mond te stoppen (kramp vanwege kma), dus ik ben nu zooo blij met mn aankoop! Wij hebben een gewone houten wieg waar een zijkant van naar benedengeklapt kan worden!
     
  9. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik heb ook een cosleeper (Babybay, lijkt heel erg op die van petite Amelie) en het lijkt me ideaal om je kindje snachts in de buurt te hebben.

    Maar in de kraamweek staat ons bed op klossen. En sluit de cosleeper natuurlijk niet meer aan. Nooit over nagedacht, pas nu we het bed op de klossen hebben gezet!

    Dit is ons 1e kindje dus geen idee hoelang de klossen eronder moeten blijven.

    Is de cosleeper idd in de kraamperiode dan wel handig...?
     
  10. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik heb vier extra klossen besteld, hij sluit precies aan en op klossen nog steeds dan!
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb net een ander type co sleeper, via marktplaats. Door mijn malm bed moest ik er een extra verlengstukje (hoe noem je dat?) aan maken, dat zat bij het bedje. Ik heb aan de spijlen kant een stukje schuimrubber en dan een nieuw wiegmatrasje. Ik gebruik ledikant beddengoed, want wieg beddengoed, mn de hoeslakens, niet passen.

    Ik vind het heerlijk. :) Even over buikje wrijven bij onrust of speentje er weer in stoppen. Ik voed en verschoon in bed. Ik heb de waskom gevuld met luiers, doekjes, billenzalf en een schone romper. Wordt die toch nog nuttig gebruikt. ;) Ik heb ook eten en drinken voor mezelf bij bed. Dus hoef alleen voor de wc er uit. Nu slaap ik wel alleen, ik heb geen partner. Maar zo fijn dat ik zittend na de voeding haar zo terug in bedje kan schuiven. Vooral na mijn keizersnede geen gesjouw en getil.
     
    sweetL vindt dit leuk.
  12. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dus expres mn bed niet op klossen gezet ivm de cosleeper. Maar als je dat wel wilt kun je ook je cosleeper op klossen zetten zodat ze even hoog zijn
     
  13. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Ik vond het echt ideaal!
    Kon zelf amper iets nog, zeker de eerste week.
    Dus ik legde hem aan voor voeding en mn man verschoonde hem tussendoor of daarna.
    Daarna nog weer even bij en dan weer lekker in zn bedje.
    Geen gedoe met uit bed hoeven komen of heel erg moeten tillen in een rare houding.
     
  14. K00

    K00 Niet meer actief

    Grappig dat er veel bij een 3e toch voor een co sleeper gegaan wordt. Ik twijfel ook... bijna een schouder uit de kom door dat wiegje haha. Maar om nou nog een nieuwe te kopen terwijl we hierna klaar zijn ....... ook wel weer veel geld...
     
  15. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik heb voor 20€ via facebook na een oproepje een simpele rechthoekige weig op de kop getikt, bij het in elkaar zetten twee schroeven aan de bovenkant losgelaten en nu is er een kant met spijlen naar beneden te klappen, zodat hij naast het bed kan, ik ga hem wel aan de bedrand vastmaken tzt, maar is echt een veilige en goedkope oplossing...
     
  16. K00

    K00 Niet meer actief

    Slim.. wiegje lenen we van iemand..zal eens kijken of dat kan.
     
  17. Asssepoester

    2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Een cosleeper is echt een i-d-e-a-a-l ding! Echt ik vond t zo handig!
    Ik heb een ikea ledikantje als cosleeper gebruikt. De "gulliver" geloof ik. Een zijkant kon er van af en dan tegen onze boxspring aangeschoven.
    Met voeden snachts hoefde ik mijn bed niet uit. Verschonen deed ik gewoon bij ons op bed. En als ze eventjes huilde of haar speentje zocht, kon ik er gelijk bij met mijn hand. Omdat een ledikant ook veel groter is heeft ze ook lekker lang daarin gezeten. Baby sliep tot 1 jaar bij ons in de kamer (dat lag trouwens aan mij, ik werd zelf heel erg onrustig en sliep slecht toen ze op haar eigen kamer lag).
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  18. Vrouwtje1983

    Vrouwtje1983 Bekend lid

    21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden de co ook op klossen!
     
  19. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik had een makkelijke kraamhulp die het geen probleem vond dat ik mijn bed niet op klossen had gezet. Had tegen de kraamzorg gezegd dat ik een dubbele matras zou gebruiken. Maar ik voelde me tijdens het einde vd zwangerschap zo'n zeekoe, dat ik man die matras snel heb weg laten nemen. De co-sleeper was/is echt een geweldig ding. Ik hoefde 's nachts niet uit bed om te voeden. En dat was vooral met de keizersnede heel fijn. En nu slaapt de kleine nog steeds bij ons, maar dat is omdat ik me daar prettiger bij voel :D
     
  20. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier ook een cosleeper, ideaal ding! Alleen de eerste zes of acht weken niet gebruikt omdat kleine mup een omgedraaid dag/nacht ritme had en de hele nacht ieder half uur of uur wilde drinken en wakker was. Ik lag daardoor met haar op de bedbank in een andere kamer zodat manlief niet ook de hele nacht wakker lag (hebben ook nog een peuter die 1 a 2 keer in de nacht wakker wordt, die doet hij dan).
    Nu is kleine uk bijna 5 maand en ben nog iedere nacht blij met de cosleeper. We hebben dezelfde als TS. Als het nodig is te verschonen dan even tussen mijn benen op ons bed.
     

Deel Deze Pagina