Collegas willen niet dat ik ouderschapsverlof opneem ivm drukte

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door jomay, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Als zwangere en pas bevallen vrouw heb je nou eenmaal rechten. En als je het nodig hebt moet je ze gewoon pakken. Heb ik ook gedaan, Sorry dan naar mijn collega's maar ik heb het nodig en pak mijn rechten ook. Komt in mijn geval wel bij dat mijn collega's ook nergens rekening mee houden en vooral voor hun eigen haggie gaan dus waarom zou ik dat niet doen?
    En als er ineens meer werk is, dan is dat een probleem voor de organisatie en dus voor de leidinggevende, niet voor de medewerkers.

    Niet alle collega's houden ook rekening met anderen. En ik ben van mening dat werkdruk niet het probleem is van medewerkers. Een leidinggevende moet dat oplossen.

    Ben het er wel mee eens dat als TS al meer verlof heeft gekregen en ze nu nog 2 weken extra wil de organisatie dan wel coulant is geweest en er dan ook wel eea verwacht mag worden van ts. Aan de andere kant... iemand die zolang uit t werk is geweest is niet zomaar weer ingewerkt, dus voor ze echt weer vol erin zit ben je sowieso weer paar weken verder.

    @ts. Het lijkt me een lastige situatie en denk dat een gesprek het beste hierin is. Wat anderen ook al zeiden: je mag ouderschapsverlof opnemen maar alleen als dat de organisatie niet in problemen brengt.
    Succes in ieder geval
     

Deel Deze Pagina