Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    @Krulpeterselie Wow, sterkte dan maar. Heftig hoor. Gelukkig heb je wat meegekregen. Nu hopen dat de ab nut heeft.

    Ik ben zelf gisteren ook bij de ha geweest. Ik heb af en aan soort pijn aanvallen van keelpijn aan één zijde wat doortrekt tot in m'n oor en boven mijn wenkbrauw. Heel vervelend. De HA zag helaas voor mij niets opvallends. Maar hij wil het wel serieus nemen, ik heb tijdens die ''aanvallen'' ook echt koorts en ben naar. Dus er moet naar mijn idee echt wat zitten. Dus vrijdag terug en dan weer kijken en verder bespreken.
     
  2. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Oei @Krulpeterselie dat klinkt niet fijn, beterschap!

    Mijn telefoon is langzaam oud aan het worden... Samsung S6 pas 3 jaar oud maar internet (3 verschillende browsers) loopt telkens vast en is ook een heel stuk langzamer. Jammer, ik had gehoopt nog een jaartje vooruit te kunnen.
     
  3. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Laatst las ik nog een artikel dat steeds meer jonge mensen het zonder smartphone gaan doen. Net als ik dus. :p Als je het je niet kunt veroorloven, is het geen ramp het met een minder gelikt toestel te moeten, lekker rustig joh. :cool:
     
  4. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Zonder mobieltje is echt niks voor mij, maar ik hoef inderdaad niet het nieuwste van het nieuwste te hebben. Blijkt maar weer dat een dure smartphone echt niet langer mee gaat...
     
  5. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Zonder smartphone is niet zonder mobiele telefoon. :) Herkenbaar, ik heb altijd wel dure toestellen van Sony gehad, die deden het wel echt langer dan de enige andere die ik in die tijd heb gehad, dat was een LG.
     
  6. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja hij is 92 cm lang, even zelf gemeten en kg's weet ik niet. Maar net zo groot als zijn zus van 3.
    Nu bumblies 6 geprobeerd, zit beter! Kan hij nog een paar cm in groeien.

     
    Triangel vindt dit leuk.
  7. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Vanmorgen echo gehad in het ziekenhuis. Was goed en de bloeddruk ook :).

    Duwt mijn zoontje net in mijn buik, maak me gelijk zorgen. Hoeveel kan een baby hebben?
     
  8. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Fijn, goed nieuws. Bij de tweeling heb ik toevallig rond deze termijn even flink pijn gehad toen ik op de grond lag en mijn dochter zich op mijn buik neerplofte. Het deed pijn, en bleef zeuren. Diezelfde avond echo gehad, niets aan de hand. Ik denk dat ze dus vrij veel kunnen hebben, en zeker als je geen pijn hebt, geen reden tot zorgen.
     
  9. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik lag op de bank en hij zat naast me zet hij zo 2 handen in mijn buik. Net of het een skippybal was. Deed geen pijn gelukkig.

    Laatste dagen ook veel buikpijn, maar gynaecoloog zei vanmorgen in het ziekenhuis als je geen bloedverlies heb is het niet erg.

    En toch maak je je zorgen.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  10. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ja snap ik! Ik denk bij geen pijn en bloed, dat er niets aan de hand is.
     
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Sorry lees soms mee maar ben echt even druk.
    Gaat hier nog even k*t financiëel.
    Wel wat positiefs, we hebben dubbele kbs voor 6 jaar toegewezen gekregen.
    Dat is wel erg fijn.

    Ook 2 mogelijke opties voor werk.
    1. Opleiding spw op kdv voor vast. 24u per week maar wel reistijd +- 50 min met ov. Start in september dus zal dan nu een vakantiebaan moeten zoeken. Morgen dagje meelopen op kdv en vrijdag gesprek bij schoonmaak werk voor vakantie.
    Beide is zelfde inkomen als nu.

    Optie 2 is zelfde als ik deed.
    In een winkel, als leidinggevende.
    Daar kan ik woensdag op gesprek.
    Voordeel is dat het flexibeler is, nadeel is dat ik die processen niet goed doorkrijg en het weer losse contracten zijn.
    Dat zou wel binnekort beginnen.

    Pff.
     
  12. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    @MamaChantal Balen dat het niet lekker loopt financieel gezien, maar top bericht over die kbs. Is weer iets. In juli krijg je dat deel dan al dubbel?
    Je hebt zeker geen idee wat te doen, of al wel dat je meer neigt naar één van beiden? Ik zou gaan voor optie 1. Zal vast keihard bikkelen worden als je naast die 24u nog moet leren, maar wel vaste baan, leuk werk (lijkt mij dat je dat vind dan, haha.)
     
  13. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Het is niet helemaal wat ik wilde.. liefst wil ik dan de hulpverlening in en niet de opvang.
    Ik neig meer naar de opleiding, omdat dat meer toekomst bied.
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Kan je hem nog wel updaten en opschonen? Anders dat even proberen.
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Vindt het nog steeds heel stoer van je! Bevalt het nog steeds zo goed?
     
    Triangel vindt dit leuk.
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Een baby van deze termijn zit nog vrij verstopt gelukkig. Bij twijfel kan je voor de zekerheid de vk/gyn bellen.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Vervelend die piep financiën! Ik weet helaas precies hoe je je voelt :(. Ben wel echt onwijs blij voor je dat het is gelukt met de dubbele kinderbijslag!

    Ik zou denk ik voor optie 1 gaan als die haalbaar is met de thuis situatie.
     
  19. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ja, prima hoor. Het is wel wennen want je moet nu vaak iets meer moeite doen om in gesprek te komen, maar het is wel bewuster allemaal.
     
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Ook hier gaat het knap piep met de financiën. Ik denk niet dat we in lange tijd zo krap hebben gezeten als nu. Eigenlijk wou ik maandag naar een concert (Games of Thrones, live music experience) en wou het 3 dagen voorschieten van de toeslagen :oops::oops: maar toen bedacht ik me dat de toeslagen pas dinsdag komen. Met de huidige toestand van de rekening redden we het echt net aan tot dinsdag dus helaas pindakaas. Gelukkig vandaag wel weer wat praktische dingetjes van de voedselbank. Een zak aardappelen (3 kg), wat fruit, boter. Zelf nog wat laatste kleine boodschappen gedaan en dan hoop ik een heel eind te komen. We gaan een hoop recht trekken met het vakantiegeld van mijn man en dan hopen dat ik de mijne volgende maand krijg of het belasting geld snel komt.
     

Deel Deze Pagina