Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Net mn ex-bazin gesproken, kon het altijd goed met haar vinden en ze weet precies hoe ik ben en hoe het met kids enz gaat.
    Ze raadde me optie 2 aan, maar zei ook dat ze bij die winkelketen opleidingen gaan stimuleren.
    Dat zou ook wel interessant zijn.
    Dat is flexibel en toch een papiertje.
    Moest haar morgen even bellen.

    Flexibeliteit is voor mij het belangrijkste.
    Heb zovaak afspraken voor de kids staan en komt misschien ook nog heel wat aan.
    Jongste is vaak ziek, middelste erg moe en nu werd door een kinderarts doodleuk verteld "tja als hij zo moe is, zou dat ook best een energie stofwisseling ziekte kunnen zijn" bij onze oudste is/was dat vermoeden er ook al :(
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Jemig wat onwijs balen van de gezondheid van de kindjes zeg. Hoe uit het moe zijn van je kindje zich?

    Als optie 2 ook groeikansen biedt dan zou ik zeker ook naar die mogelijkheid kijken.
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Oudste woedeaanvallen, nooit echt vrolijk, altijd wallen, sloom, hoofdpijn, geïrriteerd en kortaf en altijd moe.

    Jongte woedeaanvallen, slaapt als het kan smiddags nog, veel hangen/op de bank liggen, en is echt op eind van de middag. Red 5 dagen school niet.
    Stukken lopen lukt niet, wilt dan in de kinderwagen.
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Heftig hoor!
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Vanochtend een gesprek gehad met mijn baas. Op zich best blij met de uitkomst ervan al zal ik twee keer per maand 5 dagen achter elkaar moeten werken en daar zie ik toch best tegenop. Heb net 3 dagen 8 uur per dag gewerkt (twee kraamgezinnen) plus 3 uur reistijd. Je kan me vandaag echt opvegen. Gisteravond het hele avondeten verpest. Schijnbaar had ik door de vermoeidheid iets niet goed gedaan met de Actifry, de ene helft was nog rauw, de andere helft was gitzwart. Verkeerde verse hamburgers gehaald in de supermarkt, waren echt niet te eten zo vies. Hebben uiteindelijk maar boterhammen met pindakaas gegeten. Nu lekker een paar dagen vrij. Wel weer veel dingen op de planning. Vandaag het huishuiden en moet zo nog pakketjes ophalen bij het postpunt. Morgen oudste weer zwemles (lees hele middag van huis), zaterdag misschien naar de camping, zondag een verjaardag en dan maandag weer werken. Dinsdag ook werken met aansluitend een vergadering. Ben eigenlijk echt toe aan vakantie.
     
  6. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , wat rot van het eten :(.
    Waarom moet je 5 dagen achter elkaar gaan werken, dat is toch super veel?!
    Is dat wel vol te houden?
     
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    #2307 Elena22, 17 mei 2018
    Laatst bewerkt: 17 mei 2018
    Nou ja er zijn genoeg mensen die 5 dagen werken. Voelt ook zo stom te zeggen dat dat eigenlijk teveel is voor mij. Mijn baas denkt dat ik er anders teveel op achteruit ga omdat ik anders ook geen ort meer heb. Heb wel afgesproken max 6 uur per dag te gaan werken. Denk dat het pittig is dus mag het 2 a 3 maanden proef draaien en daarna opnieuw evalueren.
     
  8. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Fijn dat het eerst even proef is. Lijkt me ook pittig.
     
  9. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Hoef je je echt niet voor te schamen! Ik werk nu al ruim een jaar fulltime (twee dagen in de zaak en twee dagen in loondienst.) sinds februari ben ik op de woensdag een dag met ouderschapsverlof gegaan en nog steeds ervaar ik een ontzettende druk achter alles. Zo kan ik me niet herinneren wanneer ik de badkamer eens lekker gepoetst heb voor het laatst. Alles moet snel snel vlug vlug en dat merk ik ook echt naar de kinderen toe. Ni met alle vrije dagen van school worden ze meegenomen naar de zaak waar ze maar wat rondhangen en dvd’tjes kijken. Dan denk ik zo vaak: dit is niet wat ik wil voor de kinderen. Maar een andere keuze is er ook niet. Het is gewoon gierend druk om alle ballen hoog te houden als je beide fulltime werkt. En met alle media van tegenwoordig lijkt het alsof iedereen dat moeiteloos doet of zelfs moet doen; er elke dag fris en leuk uit zien met de laatste mode, met lege wasmanden, aanrecht en een kraakhelder VT wonen huis zonder rondslingerende zooi. Alles moet kunnen met speelafspraakjes, sporten en lessen en een rijk sociaal leven. Nou ik vraag het me af hoeveel er zijn die dat echt voor elkaar krijgen en zich er gelukkig bij voelen.
     
  10. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Oeps. Beetje een frustratie reactie van mezelf lees ik nu. :oops:
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wow dit is precies hoe ik het ervaar!
     
  12. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Nee hoor, zo vat ik dat niet op. Ik geef je helemaal gelijk!
     
  13. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Dan zijn we gelukkig samen :thumup:

    Ik heb ook al een paar keer een flinke discussie gehad met school/opvang.

    Ik werd gebeld om onze dochter op te halen want ze was ziek. Kom ik daar niks aan de hand; ‘ze miste papa en mama zo’. Vervolgens maar even duidelijk gemaakt dat ik op wisseldagen in de zaak zn 70 mensen moet laten wachten om naar school te komen voor een kind wat zijn ouders mist. Inderdaad heel sneu voor haar maar er zal gewerkt moeten worden.

    Vervolgens een week later weer op een wisseldag onze jongste. De leidster gaf aan dat ze alleen was met 12 kinderen (wat mi al niet pluis is) en dat hij daardoor niet meer in de groep paste met de aandacht die hij op dat moment nodig had. Hij had geen koorts, diaree of wat dan ook. Toen we tegen zessen kwamen waren ze ook boos dat hij niet opgehaald was.
    Mijn man was daarbij en die werd nog wat bozer dan ik. We kunnen nu eenmaal niet weg op de zaak. Ouders wonen 1 uur rijden weg. Of we dan een gastouder wildden zoeken die ze konden bellen als er wat was. Man gaf gelijk aan dat dat goed was als zij de uren crediteren die we dan niet afnamen. Dat deden ze niet. Nou sorry maar je denkt toch niet dat ik een gastouder uit eigen zak ga betalen (we zitten al aan de maximale vergoeding van de belastingdienst) als zij bepalen dat een kind niet meer in de groep past. Het is nou niet bepaald zo dat we zoveel werken omdat we zoveel geld hebben.

    Sinds die aanvaringen hebben we een gesprek gehad en gaat het een stuk beter. Behalve met de juf. Die gaf aan dat we dan maar wat aan onze situatie moesten veranderen. Ik heb vriendelijk gezegd dat als zij een pot geld voor me had ik wel kan stoppen met werken zodat ik de kinderen zelf uit school kan halen.

    Er wordt zoveel van je gevraagd in deze tijd. Het leven is ook snel, gehaast en prestatiegericht. Ik vraag me oprecht af of we over 10 jaar dit met zijn allen nog vol kunnen houden. Waar stopt het een keer met alles wat duurder wordt en moeilijker te betalen etc. Het lijkt terug te gaan naar het systeem van vroeger. Hard en lang werken als of omdat je ‘arm’ bent of juist rijk zijn. Een tussenweg verdwijnt.
     
  14. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Elena fijn dat het op proef kan!

    Krulpeterselie nouja! Net alsof je ze daar zomaar brengt voor de gezelligheid.

    Hier: Vandaag meedraaidag gehad maar denk niet dat ik het red met onze kids.
    Onze middelste is echt op eind van de middag en het is gewoon niet eerlijk als hij dan pas 19.30 thuis is.
    Zijn wereld bestaat uit regelmaat.
    En ik denk dat het voor hem niet goed is.

    Het leek me wel leuk, maar weet niet of ik daar echt gelukkig van word
     
  15. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    @Triangel ik heb gehoord dat de airfryers van het kruidvat heel goed moeten zijn,en vaak ook in de aanbieding!
    @Elena22 wat jammer van de hamburgers,kun je die ook in de airfryer doen? heb nog nooit zo een airfryer goed bekeken.
    kun je die bak dan erna uitwassen? of hoe doe je dat dan als je b.v. vlees en aardappeltjes samen wil maken,of kan dat niet?
    hier ben ik alle kasten goed aan het nakijken en uitwassen, vandaag komt de afvalcontainer die word opgehaald,dus meteen alles wat echt over datum is weg gedaan,en ik ga nu echt heel bewust boodschappen doen,want dit vind ik echt super zonde!
    ik heb dus nu ook de kasten bijna echt leeg,en ga vandaag maar eens een beetje de kasten bijvullen,ga ook niet meer zo veel mega voorraad halen,omdat ik bijna tegenover de winkel woon.
    gisteren wel al gehaald,
    2 rollen volkoren beschuit
    1 pak bio filter koffie
    1 pak suiker
    1 pot koffiemelkpoeder
    1 ontbijtkoek
    1 doos crackers
    1 pak afbakbroodjes
    1 afbak stokbrood
    1 afbak croissants
    1 pot stroop
    1 doos hagelslag
    1 doos vruchtenhagel
    1 doosje smeer boter
    appels,bananen.peren,druiven
    1 zak aardappelen
    1 zakje veldsla
    tomaten
    1 blok kaas
    dus toch al wat in de kast en koelkast.
     
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Net gesprek gehad voor vakantiewerk en hoor dinsdag wat mn loon word.
    Iniedergeval weer iets aan werk.
    Weet ook nog niet per wanneer.
    Het is als huishoudelijke hulp. Niet ideaal met mn nek en schouder maargoed.
     
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hier is ook alles op thuis.
    Moet echt weer even boodschappen bestellen maar mijn concentratie en geheugen is echt 0.
    Binnekort huisarts maar over bellen.
    Zelfs dit typen is al moeilijk :(
    Gesprekken voeren ook nu met dit typen ook om normale zinnen te maken.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hele dikke knuffel voor jou!

    Zeker een afspraak maken bij de huisarts.
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @bloemetje1 Wij hebben een Actifry, dat is anders als een airfryer. In principe maak ik er meestal een ding in (aardappeltjes, groenten of vlees of een toetje) en de andere dingen stoom ik of doe ik op de grill of soms in de wok. Maar net gebeld met Tefal en het valt gewoon onder de garantie dus ik zal hem morgen even opsturen. Zijn hem ongeveer 2 weken kwijt dan. Oh en ja onze bak kan je uitwassen, in principe kan je er best veel onderdelen af halen en apart af wassen, de rest neem ik af met een lapje.

    Lekker he een opgeruimde keuken :)
     
  20. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @airfryer, lijkt ons ook wel wat. Ook al veel leuke dingen over gehoord.

    @hier, ik kan echt mee schrijven in het schoonmoeder topic en er een boek over schrijven. Zal weer wat aparte dingen beschrijven.
    Schoonmoeder was hier, eind van juni is er op zaterdag een babyshower voor haar dochter georganiseerd. Mijn schoonzus dus. Bij schoonmoeder thuis! Een vriendin dacht dat schoonzus dat leuk vind, maar sz vind dat eigenlijk niet leuk. Ergert zich dan continu aan haar moeder.
    Maar oké het is dus daar.
    Ik zei vanmorgen ik heb geen oppas, moeilijk te regelen op zaterdag. Mijn ouders zijn op vakantie. Vroeg ik mogen ze mee? Nee ze mogen niet mee, het is sz haar dag. En ze is super druk, dus ze kan niet oppassen. Duh ik zei ook niet dat ze zelf moet oppassen.
    Ik zo oké ik moet dan nog wat regelen, laten merken geen oppas is niet komen voor mij.
    Was dan maar mijn probleem, natuurlijk niet van haar zoon.
    Voel me echt aan de kant gezet.
    Leuk dat ze babyshower van haar dochter leuk vind, maar... Op mijn babyshower heeft ze alles bij elkaar gejankt om haar werk waar ze ontslagen werd.

    Oké ik had het dus over een buurmeisje die misschien kan oppassen. Maar we zijn net nieuw hier en dan wil je dat nog zomaar inschakelen. Oppas meisje is ook 22, iets duurdere wijk. Dus uurloon waarschijnlijk 10€ en dan x 2 kinderen.
    Zegt mijn schoonmoeder dood leuk, ohw volgend jaar krijg ik geen uitkering meer ga ik dat wel zwart doen.
    Wat? Je wilde van de week niet meer op drie kinderen passen?

    Jullie snappen het al, zo min mogelijk nog laten oppassen...
    Sorry voor mijn verhaal, maar apart he. Stond beetje met mond open.
     

Deel Deze Pagina