Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    En ik weet het allemaal mijn probleem enzo van de oppas.
    Maar nu komt mijn moeder als het goed is terug van vakantie om op haar kleinkinderen te passen.
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Airfryer kan je via insiders mogelijk teste
     
  3. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Mijn ouders hebben een airfryer, maar vind dat de friet niet echt knapperig word. Doen nu alles in de oven, vind het dan ook niet knapperig, maar we zijn dat nu ook weer gewent. We hebben geen frituurpan, missen hem ook niet.
     
  4. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Nou precies. Zelfs zonder fulltime te werken lukt dat me niet, perfect huis en perfect leven. Ik wil het ook niet hoor, denk ik. Maar ik zou willen me er minder onzeker over te voelen dat ik het niet heb.
    Oef, dikke knuffel. Echt heel pittig allemaal zeg.
    Vervelend dat je zo'n band hebt met je sm. Ik heb gelukkig een hele leuke. :) Wel zo fijn, want mijn ouders wonen ver weg. Hopelijk kun je ook naar de babyshower.
     
  5. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Het altijd maar moeten, het perfecte plaatje moeten leven, dat herken ik ook. Veel werken, zo vaak mogelijk promotie maken, kinderen in de nieuwste merken, ieder weekend vol met gezellige feestjes en BBQ's, altijd vrolijk zijn, huis en tuin altijd piekfijn in orde... nee niks voor mij.
    Bij ons in de straat woont wel zo'n gezin. Pap en mam werken beide 4 dagen, opa en oma aan beide kanten zijn oppas, poetsvrouw en tuinman. Om de 2 jaar de nieuwste auto op de oprit. Tja.

    Ik kan het perfecte plaatje niet waarmaken en ik wil er niet eens aan meten. Ik kies er nu voor om volgens onze eigen wensen te leven, dat geeft zoveel minder druk! Maar anderen begrijpen dat niet altijd.

    Vandaag extra geld uitgegeven, verf gekocht met 50% retour op je aankoopbedrag. In juni gaan we de woonkamer opnieuw schilderen, dan hebben we de verf nu goedkoop in huis.

    @vlinder12345 klinkt alsof je schoonfamilie toch niet echt een warm en fijn gezin is, jammer!
     
  6. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Lelie137 , ik trek me ook weinig van de omgeving aan. Al heb sinds ik zwanger ben er wel weer last van dat ik alles vergelijk. Vooral met schoonzusje.
    Mijn man is vooral van het perfecte plaatje zijn. Ik niet heb zoiets van als de derde er is zo min mogelijk werken en met weinig rondkomen. Maar dan word mijn man boos.
    Gisteren weer een gesprek gehad over zijn ouders, hij denkt niet zonder ze te kunnen. Omdat ze veel oppassen.
    Ik vind juist dat we ons afhankelijk maken van hun.
    Kijk ga ik veel minder werken. En dan werken als mijn man vrij is dan is er geen oppas nodig. Maar dat kan helaas nu niet met mijn baan.
    Maar mijn man wilt niet dat ik mijn vaste contract op geef.
    Ik vind het maar lastig dus...
     
  7. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Verstandig dat je nu de verf vast in huis hebt. En goed dat je zo je eigen leven leidt. Ik vind het wel lastig en merk dat het me moeite kost om de rest van de wereld en hun levensstijl los te laten.
    Jammer dat jullie er anders over denken. Als het niet perse nodig is, zou ik niet afhankelijk willen zijn van mensen waarmee je zo van mening verschilt en je niet prettig bij voelt. Maar je man ziet dat.natuurlijk anders.
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Wij vinden frietjes uit de Actifry wel heel lekker. Wel anders als gefrituurde patat maar alsnog lekker en een stuk gezonder. Balen van de situatie met je schoonmoeder. Geeft veel stress. Hopelijk vinden jullie een oplossing.
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @perfecteleventje; Wij voldoen dus absoluut niet aan het perfecte plaatje. Wij wonen in een huurflatje (met sowieso een kamer tekort en ik noem het altijd drie hoog achter want de rest van de woningen in de wijk zijn een half miljoen of meer). Ons huis is volledig ingericht met tweedehands of gratis. Kan niet rechtstreeks in een woon magazine en er zijn momenten dat er geen spontaan bezoek moet langs komen zo'n chaos is het. De was ligt op het moment stapels hoog. Mijn man werkt fulltime en ik werk parttime (gemiddeld 96 uur per maand) en daarmee redden we het net aan allemaal. Onze oudste zit op zwemles maar een andere sport ernaast gaat financieel en praktisch gewoon niet. De meeste zorg komt op mij neer omdat mijn man zo ver weg werkt. Op sommige momenten draai ik door van alle "verplichtingen".
    Tuurlijk zou ik soms willen dat het allemaal beter zou zijn dan wat we nu hebben maar tijd met de jongens vindt ik veel belangrijker en krijg ik nooit meer terug.
     
  10. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    @Elena22 een vraagje. Sorry als ik je daarmee kwets. Zouden jullie niet in een ruimer huisje willen wonen ipv een huurflatje? Is dat haalbaar in de toekomst?? Is er niet via de gemeente ofzo iets te regelen iets met sport ofzo? Dat de gemeente dat betaal ofzo. Soort van voorziening. (Schrijf ik dat goed voorziening)?

    @vlinder12345 balen dat je man boos wordt om dat je minder wilt gaan werken en dat je graag bij je kindjes wilt zijn. Mijn vriend zegt als er een 2e kindje komt bij ons dat ik nog minder moet gaan werken. Hopelijk komen jullie samen eruit hoe of wat. Ovenfriet moet je op grillstand zetten. Dan zijn ze juist knapperig! Ik heb een okay SM. Ik maak meestal gebruik als we iets gaan doen van mijn vader of moeder. SM woont 120 km verderop. Mijn vader mist de kleine heel erg. Hij voelt zich eenzaam. En heeft de hele dag niks te doen.

    @Krulpeterselie hopelijk voel je je beter.

    @Lelie137 beter goedkoop uitgeven dan duurkoop toch? Lekker besparen. Het leven is niet perfect. Ieder dag is een oorlogspad zeg ik altijd haha. Ben je nog boodschappen wezen doen in Duitsland???
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Niet kwetsend hoor! Ja we zouden graag ruimer willen wonen maar de woningen zijn schaars hier in de omgeving of al gauw 400 euro per maand duurder. Kijken vooral rond nu. Zoon mag na het behalen van zijn B diploma (naar verwachting in juli) op een andere sport. Als hij dan niet meer op zwemmen zit kan dat ook wel.
     
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hier kon dochter ook alleen op zwemles hoor. Nu zit ze op ballet.
    Ze wilt graag op paardrijden maar is te duur helaas.

    De jongens gaan over een jaar op zwemles,tegelijk.
     
  13. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Oudste heeft morgen juffendag op school. Wat hanteren jullie als budget voor een cadeautje voor zoiets?
     
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.268
    7.832
    113
    Gelderland
    Ik ben DE stille meelezer ;) ik breek weer even in.
    0,- namelijk een mooie tekening, strijkkralen werkje.
    Een kaartje met daarop een fijne juffendag gewenst geschreven door het kind zelf.
     
  15. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ja hier ook zo.
     
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik koop meestal wel wat kleins.
    Bloemetje/chocola/iets van de action
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Normaal doen wij dit ook zo maar door drukte en chaos hebben we daar geen tijd voor gehad. Vandaag redt oudste het ook niet om nog te maken dus ga straks na mijn werk even kijken voor een kleinigheidje.
     
  18. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Lief dat je daaraan denkt @Elena22 !

    Zo, hier toeslagen binnen. Weer een nieuwe maand. Altijd spannend wat er ons te wachten staat, zo voelt het tenminste. Qua ''luxe'' of beter gezegd, geen eerste levensbehoeften ga ik mascara aanschaffen, ik gebruik altijd oriflame make-up, had nu geen geld om een nieuwe mascara te kopen en een goedkope bij kruidvat aangeschaft, maar valt tegen. Dus deze maand mezelf een nieuwe gunnen. Heb gisteren via facebook twee paar teva's voor de kleine meisjes gekocht, heel handig om te hebben naast hun gewone schoentjes. Verder ben ik jarig, verjaardag vieren valt altijd beetje tegen qua kosten, dus daar nu al vast rekening mee houden.
     
  19. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @juffendag, ik zou rond de 5/10€ doen.

    Wie heeft een goede tip om kleding gesorteerd te houden?
    Wij krijgen een baby meisje erbij :).
    Maar heb nu kleding van mijn zoontje en dochtertje nu al maat 92/98.
    Van schoonzusje kleding terug gekregen voor meisjes, 5 big shoppers vol!
    Van mijn zoontje ga ik deze week uit zoeken, de kleine kleding gaat naar schoonzus. Ze krijgt een jongen.
    Van dochter ga ik dus bewaren. Maar het is veel! Er staan ook nog 3 kisten van haar met te grote kleding!
     
  20. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Grote bakken, bijvoorbeeld IKEA Samla. Of als je er geen geld aan uit wilt geven, grote shoppers. Iedere bak of tas is een maat. Als je meer hebt dan een tas per maat, kun je wat weggeven, lijkt me.
     

Deel Deze Pagina