Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Sterkte! Wat erg voor je :(.
     
  2. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Sterkte mandy!

    Wat vervelend dat je man zo doet elena! Hebben jullie al gepraat over een scheiding of wacht je daarmee tot na de vakantie?

    Hier is het druk druk. En ik heb gisteren luizen ontdekt bij dochter. Paar uur later mezeld ook gekamd en daar kwamen er ook twee uit en vanmorgen een paar neten denk ik. Kan het slecht zien wat ik er nu uitkam. Stof, schilfers of neten. Man ziet helemaal niks bij mij maar heb mezelf toch behandeld. Wat een dure zooi! €18,- vooe een flesje en dat is genoeg voor een behandeling en het moet dus twee keer. Heb bij de kruidvat ook shampoo gehaald. Die is 7 euro gelukkig.
     
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Krulpeterselie Oh luizen, sterkte ermee! Hopelijk ben je er snel vanaf. Wel balen van de fikse prijs :(. We hebben het er wel over gehad maar we zien het allemaal wel de komende tijd. Ik was vandaag voor het eerst bij de Plus, wat een fijne winkel zeg :)
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Afgelopen dagen bij een fysiek zwaar gezin gewerkt, er is geen mogelijkheid om ergonomisch te werken. Mijn hele lichaam doet pijn. Vandaag en morgen wou de kraamvrouw terug in uren dus de overige uren heb ik vakantie uren opgenomen. Ik ben heel moe en ben alleen thuis met jongens en moet nog wat doen in het huis dus ik kom op een later moment weer kletsen.
     
  6. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Hopelijk knap je snel op elena!
    Ik ga ook altijd naar de plus. Aardige ondernemer, fijne winkel en van de meeste producten ook een fijn en lekker basismerk.
     
  7. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Zoontjes heb ik nu ook maar in de luizenshampoo gezeg. Dacht bij zoontje een aantal neten te zien maar ik twijfel. Wat een ellende zeg! Drie kinderen en mezelf twee keer per dag kammen en met shampoo behandelen. Ik heb nu ook wat druppels tea tree in de shampoo gedaan. Hopenlijk helpt dat te voorkomen dat ze terugkomen. Brrrr
     
  8. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , balen zeg! Wat voor zware dingen moet je doen dan? Ze moeten toch aanpassingen hebben in huis?

    Vraagje wat doet de kraamzorg met de oudere kinderen? Als er niemand aanwezig is voor de kinderen, alleen de kraamvrouw?
     
  9. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Oh daar ben je wel even mee bezig dan! Ga duimen dat je er snel vanaf bent. Heb wel goede verhalen gehoord over tea tree olie.
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ja dat moet zeker maar als er geen geld voor is dan kunnen we als kraamzorg organisatie nog zoveel willen maar wat niet gaat gaat niet. Ik heb de hele week uitsluitend op de grond gezeten. Geen commode, geen badje, geen bedje, beperkte hygiene etc.

    In principe is de kraamzorg er alleen voor jou en de baby. En dat zeg ik ook altijd tegen de mensen. Ik wil best een broodje smeren voor andere kindjes of een fruithapje als ik toch voor de moeder bezig ben en als ik tijd heb ook wel even spelen of naar de speeltuin maar ik ben geen oppas. Of er moet zelf voor de oppas worden gezorgd of de moeder moet uit bed komen.
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; vandaag 7 jaar getrouwd. Een moeilijke dag, geen idee hoe het allemaal gaat eindigen. Ook teleur gesteld omdat we het nooit hebben gevierd behalve toen we 1 jaar getrouwd waren.
     
  13. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @Elena22 7 jaar getrouwd... moeilijk om dan te weten dat je op een kruispunt staat. Heeft dit misschien wel geholpen om wat te praten?

    @Krulpeterselie luizen bah! Wat een werk... ik weet nog dat mijn moeder vroeger lang bezig was en ik had ook erg lange haren.

    @hier ik pieker me al een tijd suf over een doopcadeau. Ik ben peettante dus ik ben op zoek naar iets bijzonders. En ik weet het echt niet meer! Iemand ideeën of tips waar ik aan kan denken?
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Nee, niet echt gepraat. Ik denk wel dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt maar of het binnen komt geen idee. We zijn uiteindelijk naar de Mac gegaan met de jongens en het eten wat ik had gemaakt eten we vandaag.

    Is het voor een jongen of een meisje?
     
  15. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Lastig zeg! Een mooi toepasselijk boek?

    Luizen: de theorie van man werkte. Die zei als ze geen lucht hebben gaan ze dood en met genoeg vet plakken ze niet meer. Dus hebben we een flesje prioderm lotion in het haar gedaan en die ipv 15 minuten de hele nacht laten zitten met een badmuts erover.
    Vanmorgen kammen, wassen, kammen, wassen etc tot al het vet eruit was. Cremespoeling erin en ik heb echt vreselijk veel eitjes eruit gehaald. Met een gaasje op de kam blijven ze helemaal goed zitten in de kam. Bah bah. Maar alles wat eruit is komt niet meer uit!
     
  16. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Een jongen.

    @Krulpeterselie fijn dat dit werkt!!
     
  17. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Bedankt voor je antwoord.
    Dat ga ik dan even navragen als ze bellen.
    Vorige keer was mijn man thuis en die verzorgde de oudste, dus hoop dat we dit weer kunnen regelen.
    Anders ga ik toch maar mijn bed uit.
    Ik kies er toch voor om niet na de 2 dagen weer thuis te zijn na kz net als vorige keer. Toen had ik haast om naar huis te gaan.
    Nu wil ik gewoon proberen om de 3 volle dagen in het ziekenhuis te blijven, zodat ik beter opknap.
    Thuis ga je toch te veel doen.
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ga er even over nadenken :)
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Hier is het max 48 uur na de keizersnede weer naar huis. Ik weet bijna zeker dat de kraamzorgorganisatie hetzelfde gaat zeggen. Anders zijn we een erg dure oppas ;). Je moet nu al bedenken hoe en wat. Je kindjes kunnen ook evt op bed bij jou boekjes lezen etc. Als ze zelf goed kunnen spelen in de huiskamer met duplo ofzo dan kan jij op de bank rusten. Misschien wat vaker een filmpje kijken en hulp inschakelen van je man en vrienden en familie. De kraamzorg is er voor de medische controles, begeleiding (borst)voeding, ondersteuning bij de huishouding (met name gericht op de hygiene) en om te helpen daar waar tijd voor is. Het moet niet zo zijn dat haar taken versloffen omdat er geen oppas is geregeld.

    Sorry als mijn berichtje hard overkomt maar mensen zien mijn vak anders dan het bedoeld is.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  20. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Vandaag visite. Nu nog druk aan het opruimen want het is een grote varkensstal. Overal speelgoed enzo. Moet nog stofzuigen en dweilen. Maar echt alles en iedereen werkt tegen deze ochtend. De peuter kreeg driftaanvallen waardoor hij alles ging rond gooien en hij had een poepaanval waardoor accuut in bad. De kat was ontsnapt naar de buren (balkon 2 hoog) en kon niet meer terug. Mijn man wou niet iets bij het afval gooien, etc etc. Heerlijke ochtend hier dus :roflmao: Ik ga mezelf even een schop onder de kont geven. Fijne dag dames.
     

Deel Deze Pagina