Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ja vanmorgen belden ze terug. De uitkering moet toegekend worden maar heb wel een sollicitatieplicht tot 16 uur. Maar er is toch niemand die je aanneemt voor 16 uur als je daarnaast zelfstandige bent.
    Wat naar zeg van de poes. Ik hoop dat ze toch nog opduikt! Fijn zeg dat jullie ook binnen het budget konden blijven. Onze vakantie viel me inderdaad alles mee! 120 voor het huisje, 130 aan brandstof, 160 aan eten en drinken (een keer uit eten geweest) en de rest was voor uitjes en eens een ijsje of koffie daar.
     
  2. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    in het kader van besparen me op heel wat mailtjes uitgeschreven. Zo heb ik minder behoefte om iets te komen omdat het in de aanbieding is.

    @Krulpeterselie dat is nog eens een goedkope vakantie! Via welke site heb je het huisje kunnen boeken? Misschien wel wat voor ons in mei, dan zijn we 5 jaar getrouwd en we zijn altijd graag naar Oostenrijk gegaan.
    Balen wel dat je je baan kwijt bent. Wil je zelf nog werken naast je andere baan? Dan zou misschien poetshulp of zo nog iets kunnen zijn.
     
  3. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    @Lelie137 gewook via booking.com. Avondje via de laptop invullen welke data en hoeveel personen en dan in de plattegrond alles aanklikken daar staan de prijzen erbij. We zaten nu in Mittersil.
    Ik heb het druk genoeg met onze zaak maar financieel hadden we liever gewacht tot na de winter. Maar ik kan wel een ww uitkering aanvragen dus dat scheelt.
     
  4. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hee meiden hoe gaat het bij jullie met boodschapjes doen?
    hier net weer naar de lidl geweest heb gehaald peren
    bananen
    druiven rood
    appels
    bruine bollen
    2 tarwe brood
    blok kaas biologisch deze is echt heerlijk
    komkommer
    tomaatjes
    bakje salade sellerij
    ham
    cervelaat
    tartaar
    aardappels
    sla
    doos eitjes
    pak koekjes met chocolade plakjeop
    eierkoeken
    ontbijt koek
    fles ijsthee
    fles ranja
    pakje fruit thee
    suiker
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wij proberen zoveel mogelijk op te maken wat er in huis is. Zitten erg krap deze maand dus doen zo min mogelijk boodschappen.

    Ons menu daarbij;

    Zat; Bij schoonouders gegeten
    Zon; Op de camping gegeten (vierden man en schoonvader hun verjaardag), we hadden Kippiepannen
    Maan; Restjes van de camping met rijst + gemixte groenten + rauwkost
    Din; Nasi met kipfilet en gebakken ei
    Woe; man + oudste eten bij schoonouders ivm oppas en anders te laat. Jongste en ik eten thuis. Ik denk iets makkelijks zoals zelfgemaakte tuna melt sandwiches + rauwkost
    Don; Pannenkoeken, watermeloen toe
    Vrijdag; Shoarma met volkoren couscous, paprika en tomaat.

    Vanaf zaterdag ga ik weer plannen. In principe hoef ik alleen vandaag te halen; brood, melk, wortels, komkommer en limonade. Ik zal wel mijn lijstje posten als ik ben geweest.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    We liepen de winkel in en ik werd gebeld door mijn werk. Veranderingen in mijn rooster. Was vooral druk daarmee en heb dus niet gekeken of we alle basis dingen hadden. Ik heb wel de melk in het mandje gegooid voor de pannenkoeken maar verder ben ik op mijn man aangewezen nu :roflmao: Hij heeft de bon ook niet meegenomen (mannen :p) maar zag op internetbankieren dat we 15,60 euro hadden uitgegeven.
     
  7. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    mooi elena moet je nu alsnog naar de winkel?:roflmao: of heb je alles zover in huis?
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik denk dat we alles hebben en anders hebben we pech en pas ik het gerecht aan aan wat ik wel heb.
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Oke ik heb ons menu wat omgegooid na beoordeling vriezer, koelkast en het budget. Ons menu tot het volgende inkomen komt;

    Don; Kip met zelfgemaakte zoetzure saus en rijst
    Vrij; Shoarma met volkoren couscous, paprika en tomaat
    Zat; Eten we bij schoonouders ivm oppassen
    Zon; Pannenkoeken, watermeloen toe
    Ma; Ik kom uit drie nachtdiensten met zeer waarschijnlijk amper slaap, aardappeltjes uit de Actifry met snacks + diepvriesgroenten
    Di; Stamppot zuurkool met rookworst (enkel nog zuurkool kopen)
    Woe; Pasta met zelfgemaakte bolognese saus (enkel nog gehakt en geraspte kaas kopen)
    Don; Linzen curry met rijst (rijst en verse gember nog kopen)
    Vrij; Restjes dag
    Zat; Eten man + kinderen bij schoonouders ivm oppassen, ik eet op mijn werk (maaltijd uit de vriezer)
    Zon; Man + kinderen op verjaardag, ik eet op mijn werk (maaltijd uit de vriezer)

    Op maandag komt er weer inkomen binnen.
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Onze poes is gevonden! :):):):)
     
    Biggetje100 en Bezige bij vinden dit leuk.
  11. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Yes yes yes dat is goed nieuws!! En hoe is het met haar? Waar hebben ze haar gevonden?
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ze zat ongeveer 300 meter verderop. Ze is vies, moe en heel erg mager maar voor de rest gaat alles goed met haar.
     
  13. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wauw super nieuws elena!!!!:):):)
     
  14. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hoe gaat het met de poes elena?
    eet ze goed en alles?
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Met de poes gaat het goed :) Ze heeft nu wel al 2 dagen heel erge diarree maar dat kan ook komen omdat ze nu in ene weer eet na een maand. Ik heb al kip voor haar gekookt en rijst. Ze valt in elk geval niet meer af en hopelijk trekt het snel bij allemaal en kan ze fysiek gaan aansterken.
     
  16. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh gelukkig! kip met rijst is inderdaad erg goed bij diaree!
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Net bij de Lidl geweest. Ik heb gehaald;

    20 rollen toiletpapier 3.99
    500 gr druiven 0.99
    1 kg kinderappels 1.39
    8 krentenbollen 1.19

    Gisteren bij de Appie geweest. Daar had ik gehaald;

    Vuilniszakken 1.69
    2 x 1l bio volle melk 2.00
    3 x Amsterdam waterfles 5.85 (https://join-the-pipe.org/product/city-bottle/) Zo stom, online is hij veel duurder en in Amsterdam store op CS nog veel duurder, bij Appie maar 1.95 ps.
     
  18. Ietjuh

    Ietjuh Actief lid

    21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Hoihoi,

    Ik zou graag hier ook mee willen schrijven.
    Door omstandigheden moeten we het (hopelijk voorlopig) met veel minder geld doen. We waren al zuiniger aan het leven, maar de broekriem moet nu echt even strak aan.
    Heb het topic al wel helemaal doorgelezen maar veel dingen doen we wel. Wel de inspiratie gekregen om veel meer op marktplaats te gaan verkopen.
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Welkom!
     
    Ietjuh vindt dit leuk.
  20. Ietjuh

    Ietjuh Actief lid

    21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    dank je wel.
    Las dat de poes behoorlijke tijd vermist is geweest. Fijn dat ze weer terug is!
     

Deel Deze Pagina