Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Worden die uren niet opgeteld en in vrije dagen gewisseld in Nederland?
     
  2. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Dames TIPS GEVRAAGD!

    Wij gaan deze week verhuizen. Wat zijn de goudentips?
    Paar dingen op een rij:

    -ons koelkast staat al leeg, wij eten iedere dag buiten (wat tegen het besparen ingaat..)
    -wij wouden alles (alweer) nieuw kopen, maar zijn hierop terug gekomen. We nemen toch (alleen) onze bank mee.
    - dochterlief heeft inmiddels 2 babybedjes dus voor haar weer een nieuw bed kopen heeft geen zin. Een gaat mee ander komt op 2ehands site. Wil wel graag een andere commode, met lades zo een als op de foto! Iemand enig idee waar die te vinden zijn?
    - wij hebben ons complete slaapkamer verkocht voor een kleine 400 euro. Dat geld is inmiddels al op aan lunchen, warm eten en snacken buiten. Heb er zo spijt van als ik eraan terug denk.

    Voor ons nieuwe huis moeten we wel echt alle standaard dingen in huis halen betreft voeding. Hoe en waar kan je groot inkopen en voordelig? (Kruiden, alle basisdingen zoals uien, melk, suiker, zout etc)


    Verder zoek ik koopjes tips (uit België) en verhuistips

    Alvast bedankt :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Waarom heb je je slaapkamer verkocht precies dan? Je wilt alles nieuw?

    Ik zou kijken bij kringloopwinkel of marktplaats. Of nog even wachten en verder sparen. Je hoeft bijvoorbeeld niet persé een nieuwe slaapkamer met bed, kledingkast en ladekast aan te schaffen. Je kunt ook gewoon een kledingrek kopen, nieuw bij Ikea 12.95 en een ladekastje voor legspullen bij kringloopwinkel en klaar ben je.

    Die commode vind ik heel erg lijken op hemnes van Ikea.

    Qua voorraadspullen, ik weet niet goed welke winkels jullie in België hebben, dus kan ik je niet mee helpen.

    Hoezo eten jullie zo veel buiten de deur en wat is er dan met alle kruiden en zo gebeurd als ik vragen mag? Ik bedoel, wij zijn ook vrij recent verhuisd, maar dat soort dingen ben ik niet tegenaan gelopen, dus oprechte interesse.
     
  4. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Had je van het geld niet elke dag kleine boodschapjes kunnen doen en dan wat koken? Ipv elke dag buitenshuis te eten. Of hebben jullie de fornuis ook verkocht?

    Klaagmomentje: heb het niet meer naar mijn zin op mijn werk. Ik heb het gehad met sommige mensen.
     
  5. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @Triangel toch handig om door te sparen denk ik haha. Ons oud huisje is wat kleiner. Nu wil ik alles groter kopen, groter bed, groter kast.

    Ik zal eens kijken bij ikea voor die commode.

    Wij wisten op voorhand van ons verhuis. Dus ook ruim van te voren overal gebruik van gemaakt en niks nieuws gehaald. Alles is eigenlijk al ingepakt op een paar kledingstukken na, we kunnen er elk moment in wachten nog op groenlicht. Zal morgen of max. Overmorgen zijn.

    @lievemandie nee we hebben ons fornhuis niet verkocht, we hebben een ingebouwde. Waarom heb je het niet meer zo naar je zin op het werk? Hoe gaat het vandaag met je?
     
  6. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Omdat ik op vaste dagen vrij ben. Rooster van augustus is een drama. De afdelingshoofd moest nou een vrijdag afstaan aan mij. Mijn vader past nl. op vaste dagen. Ze heeft naar mij gesnauwd. Dus ben er klaar mee. Geen zin in drama. Alles wat ikvoor het bedrijf heb gedaan. Allemaal stank voor dank.

    Vandaag ben ik nogal chagrijnig. Maar gaat beter.
     
  7. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Vervelend Mandie. Wat is je plan nu?

    Hier heb ik de boodschappen zojuist besteld. Ik had vorige week een flinke bestelling ivm babyspullen in de bonus. Besluiten de dames te stoppen met flesjes drinken. Gelukkig kan ik dat morgen retourneren als de bezorger komt. Verder een berg luiers besteld, dat doe ik altijd het liefst gelijk nadat de nieuwe maand is ingegaan, hoef ik daar verder geen rekening meer mee te houden.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  8. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Zoeken naar een andere baan. Dat ik niet meer tot 21.00 hoef enzo. Elke keer de kleine uit bed als ik altijd word opgehaald. Tijden tot 18.00 tot 19.00 kan. Ik hou van mijn werk en wat ik doe maar niet zo
     
  9. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Balen @lievemandie !
    Hopelijk vind je iets leuks!

    @LolaBloem , zonde ja van al dat geld.
    Als wij gingen verhuizen en waarschijnlijk gaat ons huis volgende week de verkoop in. Aten we altijd gewoon boterhammen met pindakaas lekker makkelijk.
    Echt niet elke dag uit eten.

    Nu al 3 weken geen eten besteld.
    Scheelt gewoon 50€ per week!
    We sparen nu echt flink!
    Voel me er echt goed bij.
     
  10. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Fijn dat jullie lekker kunnen sparen! Verkopen de huizen makkelijk bij jullie in de regio? Succes in ieder geval met de verkoop!

    @REST Kom straks terug. Typt echt niet lekker op mijn telefoon.
     
  11. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Spannend Vlinder! Wij bestellen vrijwel nooit eten, dus valt weinig te besparen, haha. Heel af en toe gaan we eens langs de mac, maar dat is echt zelden.

    Nou, we hebben bericht van de belastingdienst. We moeten een hele zooi aan papieren opsturen. Vanavond gelijk in orde maken, ik wil echt 20 augustus toeslag ontvangen. :(
     
  12. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja de huizen gaan heel snel hier. Gemiddeld een maand tot 2/3 maanden.
    Maar er zijn geen leuke huizen om te kopen.
    Maar misschien als we een goed bod krijgen gaan we tijdelijk huren.
    Overwaarde word met een goed bod namelijk veel!
    40 tot 50.000€
     
  13. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @vlinder12345 oh das lekker gespaard. Eten jullie de hele dag alleen boterhammen met pindakaas?
    De kans is 50 % dat we vanavond het huis in kunnen. We horen het straks. Dan gaan we voor het laatst eten bestellen/uit eten en vanaf morgen lekker boodschapjes en vers eten ohhh wat verlang ik ernaar!

    Mijn man gaat niet hele dag boterhammen willen eten. Hij sport veel en houd zich aan allerlei dingen. Hij kan soms wel pasta voor 2 dagen in 1 dag op.

    Ik kan dat wel. En hmmm.. wat heb ik nu trek gerkegen in een boterham met pindakaas!!
     
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    @Triangel : tip! Bel een week na het oosturen ongeveer naar het telefoonnummer wat onderaan op die brief staat. Dan krijg je direct de behandelaar aan de telefoon. Ze kijken dan of het ontvangen is. Ik heb de situatie uitgelegd waarom er zn haast achter zat en diezelfde dag beldden ze dat alles akkoord was.
     
    Triangel vindt dit leuk.
  15. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Haha, nee noemde het als voorbeeld boterhammen met pindakaas.
    We eten altijd makkelijke dingen met verhuizen.
    Zorg er altijd voor dat we genoeg brood hebben met smeersels, dan kan iedereen pakken.

    We eten normaal veel ei en pasta's en rijst met groente enzo.

    Yes, lekker 8 dagen vrij.
    Net thuis van avonddienst.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  16. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @LolaBloem , maar ik snap niet echt hoe het zit met jullie huis? Hebben jullie nu een huurhuis en je kon deze week een nieuw huis krijgen?
    Want je bent ook niet 1 dag verhuisd dan?
     
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    @vlinder12345 Fijn die overwaarde. Heel veel succes met de verkoop!

    @LolaBloem Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe jullie het doen met de verhuizing :oops:

    @Triangel Hopelijk staan de toeslagen de 20e er gewoon op!

    @Hier; komende dagen druk met werken. Vandaag een avonddienst, morgen nachtdienst, dinsdag dagdienst en woensdag nachtdienst. Lekker chaotisch dus :rolleyes: Ik ben sinds vorige week ook begonnen met een bullet journal. Zo onwijs leuk om te doen. Binnenkort als mijn agenda/planner gedeelte klaar is wil ik er ook financiële dingen in bij gaan houden. Deze maand weer twee schulden afgelost! Blijven gewoon doorgaan. Ik spring even snel onder de douche, zie dat ik over een uur al weg moet!
     
  18. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22, dankjewel!
    Leuk een bullet journal, kijk ook altijd op de flylady Facebook pagina :).
    Succes met je diensten, ik heb gelukkig een weekje vrij.
    Weer dubbele uren gewerkt deze week, ben ook aardig kapot.

    Nu een dillema, met huizen zoeken. De mooie leuke huisjes hebben maar 3 slaapkamers. Nu we niet weten of we 3 kinderen willen, is het moeilijk om een nieuw huisje uit te zoeken.
    De huizen met 4 slaapkamers moeten vaak flink verbouwd worden. Maar dan heb je ook veel meer ruimte.

    Een mooi huis gezien, maar staat in een slechte wijk.
    En ander leuk huis heeft dus maar 2 slaapkamers en een zolder.
    Moeilijk en niemand kan advies geven.
    Of hebben jullie tips? :p
     
  19. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Drie slaapkamers en een ruime zolder zou ik naar kijken. Met een zolder en eventueel een dakkapel kan je daar ook nog twee kamertjes maken. Wij hebben de zolder in gebruim voor de was en het bedrijf dus de tweeling slaapt gewoon bij elkaar. Gaat prima en ze vinden het juist erg fijn.

    Ik zou zelf meer waarde hechten aan de plek waar het huis staat en de grond erom heen. De rest is uiteindelijk te realiseren. Een betere plek of grotere tuin niet.
     
  20. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ik sluit me aan bij @Krulpeterselie . Een zolder met vaste trap, dat zou voor mij voldoende zijn. Of er nou wel of niet al een slaapkamer in zit. De kinderen kunnen ook kamer delen natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina