Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Hahaha! Zo'n beetje alles. Keukenspullen: ik heb een keukenblok met maar 3 onder en 3 bovenkastjes, dus geen ruimte voor veel potten en pannen. Geen tig soorten kinderbekers, bestekjes, allerlei kommetjes en dergelijke. Ik hou van rust en ruimte. Dus ik heb een wit servies (VT wonen, maar zou achteraf beter gewoon ikea hebben kunnen kopen eigenlijk) en alleen wat we echt gebruiken. Dus diepe borden, platte borden, gebaksschoteltjes, koffiemokken en een aantal soepkommen, maar daar eten we ook yoghurt uit. Mijn servies was uitgebreider. Ik had een theepot, theezakjesschaaltjes, suiker en melkpotjes. Dat is allemaal weg gegaan. Theezakjes kunnen ook prima staan op een gebaksschoteltje en als ik zelf thee drink, gooi ik het zakje direct weg. Ik heb maar een soort wijnglazen tegenwoordig. Geen bier, campagne, witte wijn en rode wijn glazen. Scheelt veel ruimte. Ik probeer zoveel mogelijk spullen voor meerdere doeleinden te gebruiken, dat is echt fijner!

    Verder in de kledingkast gewoon alles weggedaan wat ik niet draag en daardoor hebben man en ik nu genoeg aan een niet al te grote kledingkast. Scheelt geld en wederom ruimte. Speelgoed van de kinderen minimaliseer ik ook wel. Wat niet gebruikt wordt, gaat weg. Wat kapot is ook. Troepjes die ze krijgen als gratis cadeautje bij een winkel of zo, gaan naar een paar dagen vaak ook weg. Het gaat of uit zichzelf kapot of het is gewoon troep waar ze zo op uitgekeken zijn. ;)

    Interieur dingen hebben ik ook niet veel. Er staat wat in de woonkamer en op onze slaapkamer en dat is het. Geen seizoensgebonden dingen die 3 weken in de woonkamer staan en de andere weken stof staan te happen op zolder. Dit jaar wil ik wel met kerst iets voor het raam hebben, iets moois wat niet te druk is en wat me een kerstgevoel geeft, maar niet te aanwezig is.

    Verder minimaliseren we ook in de badkamer. We gebruiken allemaal één blok zeep. Daarnaast nog wel volwassen en babyshampoo, heb nog geen fijn alternatief daarvoor. Ik heb zelfgemaakte deo die beter bevalt dan deo uit de winkel. Kokosolie is mijn dagcrème, make-up verwijder ik met een washandje en wat remover.

    Het maakt veel makkelijker schoon en ruimt veel makkelijker op als je weinig spullen hebt.

    Waar minimaliseer jij op? Ik vind het altijd leuk om te lezen.
     
  2. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Triangel , servies hebben wij ook heel makkelijk. IKEA borden en kommen. Een paar plastic diepe borden en plastic gebaksbordjes.
    Ik probeer ook weinig opscheplepels te hebben enzo.

    Kleding, zoek ik steeds uit. Wat kapot is of met vlekken gaat weg. Ook bij de kinderen.
    Alleen heb ik bij de kinderen veel grote maten, hoe doen jullie dat netjes opruimen?
    Ik heb nu alles in de kast en dat wil ik graag zo houden, maar het word onoverzichtelijk.
    Voor mij niet, wel omdat het veel is. Maar ik weet waar alles precies ligt.
    De oppas snapt het niet, die pakken gewoon grote maten alles door elkaar.

    Make-up gebruik ik niet, kan ik niet tegen. Dus ook geen schoonmaak spullen hiervoor.
    Nagelak ook niet, mag niet voor mijn werk.
    Crèmes ben ik ook allergisch voor.
    Gebruik soms een bodylotion en dat is het. En een lekker geurtje en deo.
    Klinkt heel saai, wel makkelijk.

    Decoratie hebben we weinig, moet ook steeds opgeruimd worden voor bezichtigingen.
    Dus het is leeg in huis, zeker makkelijk met opruimen :).
     
  3. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Leuk om te lezen.

    Ik heb bakken van Ikea. Daar een sticker op met welke maat er in zit. Ik heb op kamer van oudste een bak met 92 en een bak met 98 en groter. Ze zit in 86. Op de kamer van de tweeling een bak met 80. Zij dragen 74. Alles wat te klein is, gaat weg.
     
  4. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Bewaar je de kleine kleding niet meer?
    Ik ook niet hoor.
    Als er een derde komt wil ik toch andere setjes kleding en zou ik ook veel minder kopen! En alleen bij de Zeeman bijvoorbeeld.
    Ook alles van de voorbereidingslijst zou ik niet kopen.

    Wat ik bewaar is de inklapbare wieg, Maxi-Cosi, kinderwagens.
    En we hebben 2 complete nieuwe kamers, dat word dan doorgegeven.
     
  5. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik krijg veel te grote kleding, ook wat niet echt mijn smaak is.
    Zouden jullie dit bewaren?

    Ik laat dat meestal even liggen, vind ik het een paar maanden later nog niet leuk doe ik het weg.
    Krijg veel van een kennis van schoonmoeder, merk lofff vind dat een apart merk.
    Schoonmoeder houd ook veel van winkelen bij de kringloop, zeg dan ook maar geen nee.
    1x gedaan, toen was ze flink beledigd. Dagen later hoorde ik het van mijn schoonzusje, dat schoonmoeder heel beledigd was.
    Ze had namelijk een blauw gestreept broekje meegenomen en daar zaten gaten in, daar had ze van die groene stukken op genaaid. Vond het zo lelijk, en zei nee en dat vond ze niet leuk.
    Maar nu is het nadeel dat mijn dochter heel veel dingen heeft.
    Zoontje wat minder, want er is minder jongens kleding :p.
     
  6. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Ik bewaar het inderdaad niet, ik heb mijn handen vol aan dit stelletje. Ik ben natuurlijk nog maar 23, dus er zou nog genoeg kunnen gebeuren, maar ik vind het idee van nooit meer een baby en zwangerschap heerlijk rustgevend eigenlijk. Dus ik denk dat het klaar is zo. En anders komt het ook wel goed. Kleding is niet duur en marktplaats staat er vol mee.

    Ik krijg niet zoveel kleding, dus geen ervaring mee. Ik zou het een keer dragen en dan weg doen naar een kringloopwinkel of weggeefhoek of zo?
     
  7. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja voor ons ook wel rustgevend, even niet zwanger enzo.
    Haha.
    Ook vreselijke zwangerschappen gehad dus...

    Ja geef het vaak weg, van de week de meisjes kleding aan een bekende gegeven. Voelde goed en ik ben het weer kwijt.
    De jongens kleding probeer ik nog in dat winkeltje, alleen hadden er weinig mensen van de week op de rommelmarkt al weinig interesse in de kleding.
    Ben dus benieuwd!
     
  8. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik heb alles bewaard. Dit omdat we wss in de toekomst een tweede willen. En de meeste spullen die we hebben, hebben we gekregen van mijn schoonouders. Ik denk niet dat ze zullen waarderen
     
  9. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.484
    1.090
    113
    Hier ook alles weg. Geleende spullen terug naar de eigenaren. Wat andere dingen her en der weggegeven. Ook nu gaat alle kleding dokr naar mijn schoonzusje. Wat zij niet gebruikt gaat naar haar buurvrouw die inzamelt voor projecten in Roemenië.

    Minimaliseren kan ik wel weer opnieuw beginnen onderhand. Afgelopen driekwart jaar is er niks van terecht gekomen. Man en dochter kunnen ook echt helemaal niks wegdoen. Dochter wil zelfs de strikjes die op een cadeautje zitten nog bewaren.

    Hier vandaag een meevaller. We hebben nog recht op wen flinke som aan belastinggeld van 2016. Als het over een week of acht binnen is gaan we het laatste restje van ons krediet aflossen en de rest gaat naar de spaarrekening.
     
  10. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @lievemandie , dan zou ik het ook bewaren ja.
    Van mijn schoonmoeder krijg ik veel kleding van de kringloop, mag daarna ook zelf weten wat ik er mee doe. Maar het meeste is al vaak gedragen dus een keer bewaren doe ik niet.
    Voor een derde koop ik nieuwe dingen, maar dat is nog ff niet ;).

    @Krulpeterselie , wat fijn van de financiële meevaller. Hoop dat jullie veel kunnen sparen.
    Haha kinderen willen ook alles houden, ik gooi stiekem dingen weg als ze slapen. Haha.
     
  11. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Iets leuks, we hadden 2 weken geleden een offerte laten maken voor een nieuwe keuken. We moeten bij de keuken opletten op het budget. Anders kunnen we geen nieuwe badkamer en vloer nemen en dat is belangrijker.

    Nu belde ze gisteren, de prijs zou 8500€ zijn, maar nu kunnen ze steeds meer van de prijs afhalen.
    Nog even gezegd dat we verder alles willen uitrekenen. Maar waarschijnlijk gaat er nog veel van de prijs af :).
    We hopen echt op 7000 ofzo.
     
  12. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    @vlinder12345 ik mag van mijn schoonouders niks tweedehands kopen. (Hun 1e kleinkind) toen ik zwanger was. Commode en ledikant is antiek. Het is van mijn schoonbroer die toen als baby erin lag, vriend en zwager lagen erin! Alles wat we hebben is nieuw. Maar koop alles wel in de aanbieding! We hebben vrijwel niks gekocht toen, kreeg alles van mijn schoonouders.

    Ken iemand de schildklierziekte hypothyreiodië?? Ik blijk die te hebben, na een flauwval geval op het werk. Stofje die mijn schildklier aanstuurt blijkt hoog te zijn en waarde schildklier was okay. Hij kon mij niet behandelen. Over 2 maanden terug naar de dokter. Denk je dat ik een klacht kan indienen? Dokter was best racistisch. Zeggen dat er veel Chinezen in de wachtkamer zat en vervolgens zeggen dat ze spleetogen hebben. En dag daarvoor dat die zei, bloedarmoede dat je wit eruit zo zien, dat het bij mij het geval niet was omdat ik geel was en dat ik van een Chinees ras ben. Vind je dat kunnen?
     
  13. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @lievemandie , daar zal ik zeker een klacht over indienen! Als wij zulke opmerkingen zouden maken op het werk, dan krijgen we zeker een waarschuwing!
    Vervelend voor je :(.
    Ik ben niet bekend met deze ziekte.
     
  14. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.281
    125
    63
    nou vanmiddag naar de verjaardag van mijn vriendin met de kinderen,we nemen de bus maar want de boodschappentas is flink vol:) misschien vinden jullie het wel leuk om te weten wat er in zit?
    ik heb bij de kruidvat een hele leuke shopper gekocht met een omafiets erop waren in de reclame vorige week,daarin een fles fa douche schuim,1 fa deo-spray,1 leesboekje de vriendin, 1 pak sangria (ze is helemaal dol op Spanje),1 pak breekbrood,1 doosje verse olijven,1 doosje verse aioli, 1 pak dubbeldrank,1 pak koffie,1 doosje verschillende theesoorten,1 pak lekkere stroopwafels,1 flesje koffie-melk,1 fles ranja,1 pak schoolkoeken,1 pakje werk-koeken voor haar, time out met chocolade, voor alle 3 een nieuwe broodtrommel voor mee te nemen naar school-werk gehaald bij de action, 2 drinkbekers voor de meiden, voor haar een leuke rugzak voor het werk,super leuk voor maar 5 euro, voor de 2 katten, 1 zak brokjes en 1 doos met vlees-zakjes.
    ik hoop dat ze er blij mee zal zijn,ik laat jullie strakjes wel weten wat ze er van vond,vanmiddag gaan we en haar ouders brengen ons weer thuis met de auto,dus super lief!!:)
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Dames ik ben er nog maar even half. Ik lees en schrijf mee wanneer het uitkomt. Uitslag van mijn moeder was slecht. Hopelijk tot snel met beter nieuws.
     
  16. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.281
    125
    63
    jeetje elena heel veel sterkte!!
     
  17. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.281
    125
    63
    nou verjaardag was echt super gezellig,en ze was super blij met alles!
    ze heeft het ook super leuk gedaan vandaag ondanks dat ze ook niet veel te besteden heeft,toch allemaal lekkere dingetjes gemaakt!
     
  18. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @Elena22 , sterkte!

    @bloemetje1 , fijn dat de verjaardag leuk was. Ook een leuk cadeau! Kan ze zeker wat mee :).

    @hier, nog een week vakantie. Vanmiddag weer naar consultatiebureau.
    Voor alletwee de kinderen, de 14 maanden enting en het twee jarig consult. Ben benieuwd ons zoontje is wel erg gegroeid. Ze hoopte dat zijn groei wat minder zou zijn.
     
  19. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Wat leuk om te lezen @bloemetje1 !

    @lievemandie wat naar die uitslag van je schildklier. :(

    @vlinder12345 Wij moeten vrijdag, ben erg benieuwd.

    @Elena22 Oh wat naar. Ik leef met je mee. Dikke knuffel meid.

    Hier gaat het ook niet vlekkeloos helaas. Één van onze tweelingmeiden heeft haar arm in het gips sinds gisteren. Arm kleintje. Ze is 13 maanden en kon haar arm niet meer bewegen en had veel pijn. Het vermoeden was dat de elleboog uit de kom was, maar het terugzetten lukte niet en het was ook niet op de foto's te zien. Een breuk zelf was ook niet te zien, maar wel vocht wat wel hoort bij een breuk. Dus heeft ze voor nu een weekje gips en dan verder kijken. Ze is super dapper en probeert alweer van alles, echt zo knap! Vind het echt enorm dapper hoe ze ermee omgaat, ze laat zich niet kennen. Maar goed, betekent wel weer een financiele aanslag in deze afschuwelijke maand qua financiën, want ze moet perse een id kaart bij het volgende bezoek. Straks pasfoto's laten maken, dat is de eerste 12 euro. :(
     
  20. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.281
    125
    63
    oh wat sneu voor je kleine meid triangel,hopelijk gaat het snel beter met haar armpje.
     
    Triangel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina