Consuminder en bespaar topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elena22, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik dacht met 15 kg, zijn we nu ook voor aan het kijken.
     
  2. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Die regels zijn dus veranderd. Zowel met leuning als zonzer leuning is vanaf 1,25 en 22 kilo.

    Lovelive we willen dan sowieso met leuning en isofix nemen. Dus de gordel zal dan het probleem niet zijn. De buggy gebruiken we ook niet meer sinds een paar maanden dus die hoeft ook niet te passen. Maar goed eerst de huidige auto maar eens zien te verkopen voor een goede prijs.
     
  3. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Waar staan die regels @Krulpeterselie ?
    Kan alleen vinden dat het mag vanaf 15 kg.
     
  4. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Oh oké. Ik schrok al. Ik dacht al hoe moet ik in vredesnaam mijn kinderen tot 22 kilo in een groep 1 stoel houden .
     
  5. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Oh huh. Ik snap er niets meer van..
     
  6. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ja mijn jongste is nu al bijna 92/95 cm bij 1 jaar en 8 maanden :p.
     
  7. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Volgens mij gaat bet nu op lengte ipv op gewicht.
    Als het kan, kies dan voor een kleinere auto.

    Belasting vraag; pensioen en levensverzekering moet je ook invullen toch? En een negatief inkomen (afbetalen schuld) als -bedrag?
     
  8. vlinder12345

    vlinder12345 Bekend lid

    23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    @besparen, weten jullie wat ik nu al een tijdje doe? Ik koop weinig voorraad meer van dingen. Bijvoorbeeld wasmiddel hoef ik nu pas na 2/3 maanden weer te kopen! Gebruikte eerst best veel 70/100 ml! Per wasbeurt. Weet het dat is veel, totdat mijn moeder zei je gebruikt te veel, ik gebruik altijd maar een laagje. Dus nu gebruik ik maar een laagje en zorg ik dat ik maar 1/2 flessen heb.
    Mijn man werkt in een goedkope supermarkt dus dan neemt hij gelijk weer met de boodschappen nieuw mee.
    We doen namelijk nooit echt op zijn vrije dagen de grote boodschappen. Als hij al op z'n werk is, is het makkelijk als hij het gelijk mee neemt ;).
     
  9. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Oa hier kun je het lezen lver de verhogers.
    https://www.promovendum.nl/blog/zitverhoger-auto-wanneer-toegestaan-de-regels

    Morgen hebben we een taxatie bij wen bedrijf. Als we hem kwijt raken voor de prijs die we willen dan gaan we waarachijnlijk voor een ouder model audi a3 benzine. We hebben er een gezien die ook op gas kan rijden dus lage wegenbelasting en lage verbruikskosten. Als dat niks wordt dan kijken we voor een golf of seat ibiza/leon.
     
    Triangel vindt dit leuk.
  10. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Krulpeterselie, ik zou ook overgaan op een goede vervolgstoel.
    Hier moeten we binnekort ook echt over, en hij is pas 17 kg.
    Maar de stoel word gewoon krap.
    Voor M. ook trouwens, die is ook 17 kg maar iets kleiner.

    Hier momenteel even druk.
    Morgen operatie van M. Buisjes keel en neus amandelen.
    Hij is ook laatste tijd enorm snel overprikkeld en hebben weer fysio ervoor.
    Ben soms zo klaar met alles.
    Al dat gedoe met hun.
    Wil graag een opleiding gaan doen maar vraag me af of het nut heeft.
    C gaat waarschijnlijk naar speciaal onderwijs en de gastouder kan hem niet meer aan.
    Dus hoe moet ik dan werken? :confused:

    Misschien dat we ons huis gaan verkopen en dan huren.
    Dat kan op 1 salaris..
     
  12. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Mamachantal. Vergis je niet in de huurprijzen! Vaak zijn die net zo hoog als een hypotheek. Vervelend al die zorgen met de kinderen. Ik weet niet welke aandoeningen ze hebben maar is er een mogelijkheid bij de gemeente voor pgb?

    Auto ging niet goed. Ooit ingevoerd als schadeauto dus ze kunnen niks meer met de bpm waar ze hun winst op maken. 3500 gaven ze er nog voor. Dus nu zelf te koop gezet. Kijken wat dat doet.
     
  13. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    @Krulpeterselie wij hebben ons auto gekocht bij de outlet dealer in Cuijk.
    Misschien daar even kijken? Als ik het goed heb kan je daar ook je auto inruilen.
     
  14. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Hoogstwaarschijnlijk is hij maandag verkocht. We hebben onder voorbehoud een audi a3 gekocht in Zuilichem. Daar hebben we onze bedrijfs auto ook gekocht en die hebben ons super geholpen. Van die auto ging de megatronic kapot binnen een week en kregen we gratis gerepareerd. Sindsdien al twee jaar als een zonnetje die auto.
     
    Triangel vindt dit leuk.
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @lievemandie Heel apart allemaal van de echo. Hopelijk lost je lichaam alles zelf op en ben je snel zwanger van een kleine mini baby.

    @Belastingaangifte; Hier al gelijk 1 maart gedaan. Wij krijgen dit jaar terug ivm studiekosten.

    @Krulpeterselie Wat onwijs balen van de auto, zit jullie daar ook echt niet in mee.

    @Stoelverhoger; Wij gaan voor onze oudste binnenkort een verhoger halen. Hij is bijna 25 kg en zeker nu wel de 1.25 meter gepasseerd, hij is bijna 7,5 jaar. Heeft echt jaren in de andere stoel gezeten dus wij vonden het de investering wel waard.

    @Triangel Is er niet binnenkort een tweedehands beurs in de beurt waar je leuke kleding voor weinig kan scoren voor de tweeling?
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Druk geweest met werken. Veel hoofdpijn gehad. Nieuwe gratis kast via Marktplaats gescoord, die staat nu in de slaapkamer. Veel hobby spullen enzo zitten erin. Weer wat rust in de huiskamer gecreëerd. Van de week nog boodschappen gedaan. Bij Ekoplaza (wat kleine dingen die ik uitsluitend daar kan halen), Appie en de markt. Markt was duurder dan de Appie. Ga daar dus niet meer specifiek heen. Kom later nog even kletsen. Peuter is erg moe (niet geslapen vanmiddag).
     
    Triangel vindt dit leuk.
  17. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Rustig hier. Iedereen druk?
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Hier; Nog een paar dagen tot het nieuwe salaris en ook weer bijna kinderbijslag :). Rustige maand komende maand. Paar grote betalingen; laatste termijn om weer een hele schuld weg gewerkt te hebben, we gaan op Goede vrijdag een dagje naar de Efteling (met kortingskaarten) en we moeten onze vakantie aanbetalen. Vorig jaar van die drie dagen zo opgeladen dat ik dit jaar elke cent heb uitgerekend en we gaan dit jaar een weekje naar de camping in Frankrijk met jaarkaarten voor Disney. Kijken er zo naar uit. Na al die jaren zoveel schuld en met nu het einde in zicht voelt het zo fijn dat we zelf ook weer ademruimte krijgen. We hebben ervoor gekozen om dus op vakantie te gaan in plaats van nog sneller af te lossen, gewoon om te ontspannen en op te laden. Ik denk dat dat ook heel belangrijk is. Zeker omdat geld ook voor heel veel spanning zorgt binnen ons huwelijk. Er zijn maanden dat we soms nog elke cent omdraaien maar daar bijten we ons nog even doorheen. We merken dat dat vooral de maanden zijn waar we veel kosten hebben (zoals met de auto). Bij goed opletten moeten we het gewoon redden. Sollicitatie kan ik nog niet heel veel over vertellen, zodra ik wat weet laat ik dat weten. Verder vooral heel druk, onregelmatig werken, scholingen, afspraken, etc etc. Jullie kennen het wel. Daardoor is het menu ook beetje chaos maar we letten nog steeds erg op met boodschappen en andere aankopen.
     
  19. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    @Krulpeterselie Hoe is het nu met de auto en alles er omheen? Goed afgelopen?

    @MamaChantal Hoe is het met jou? Lastige keuze die je moet gaan maken. Ik kan me voorstellen dat het je heel veel rust gaat geven als je een huis kunt huren en daardoor stoppen met werken. Want je gezinssituatie is vrij pittig. En voor de kinderen zorgen is net zo goed een fulltime job. Maar ik weet niet wat dat met je eigenwaarde doet? Want dat telt ook mij. Financieel zijn wij er wel wat op vooruit gegaan sinds ik werk, maar wat voor mij echt belangrijk is dat ik me er zo goed door voel. Energieker, vrolijker, niet meer verveeld. Dus dat moet je denk ik ook meenemen in je overweging te stoppen met werken.

    @Elena22 Wat goed dat je dat gedaan hebt, kan me helemaal voorstellen dat je die dagen er tussenuit hard nodig hebt. Wij willen ook ergens in de mei, zomer of herfstvakantie weg. Gewoon in NL of net over de grens of zo. Een weekje in een huisje op een fijn park. Mijn vakanties staan altijd vast ivm werk, dus we wachten gewoon af tot vlak voor vakanties en kijken dan of er een mooie aanbieding is. En wat het weer doet...
     
  20. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Huren zou mij niet verplichten te moeten werken.
    Dan heb je minder kosten dan nu.
    Ik wil wel graag werken, ruimer inkomen hebben en vooral gewoon wat doen.

    Jamelie heeft vermoedelijk add, Caylen een autistische stoornis en de jongste SI.
    Al begint hij ook op C. te gaan lijken.
    C. Heeft ook prikkelverwerk problemen en een algehele achterstand.
     

Deel Deze Pagina