continu honger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door brownielover, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.502
    2.501
    113
    Nederland
    Herkennen jullie dit? Ik heb medicijnen gekregen voor de misselijkheid, aangezien ik niks meer kon. Maar nu heb ik constant honger. Ik word er helemaal gek van. Ik blijf maar eten maar het honger gevoel gaat gewoon niet (lang) weg.

    Als ik niet eet dan komt de misselijkheid weer langzaam omhoog.

    Ik eet zo gezond mogelijk, maar niks schijnt genoeg mijn maag te vullen. :(
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Het hongergevoel herken ik wel, dat heb ik alle zwangerschappen gehad, het eerste trimester vooral maar was nooit helemaal weg.

    Gek gevoel vond ik het altijd, kotsmisselijk, maar zo`n honger... Ik heb het nooit aan de medicatie tegen de misselijkheid gelinkt. Ik slikte de laatste 2 zwangerschappen metoclopramide.
     
  3. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ik herken niet het ‘constant honger’-gevoel, maar heb dus wel dat ik ook moet blijven eten om maar de misselijkheid te onderdrukken. Heel vervelend want ik heb dus eigenlijk het gevoel dat ik de hele dag door moet eten omdat ik anders misselijk wordt. Heb nu dus maar ingeslagen op de volkorenbeschuiten, crackers, druiven en worteltjes om er voor te zorgen dat ik gezonde dingen in huis heb om op te knabbelen.. anders gaat het echt mis ben ik bang.

    Heb je soep geprobeerd om je honger te stillen? Soep is iets waar je best vol van gaat zitten dus misschien is dat nog een idee. Lekker zelfgemaakt met een hoop groente. Hm.. krijg er direct zin in haha. Morgen maar een pan maken.
     
  4. louan

    louan Niet meer actief

    Ik herken het ook! Alleen nu neemt het gelukkig af en kan ik betere keuzes maken, al lijk ik nu juist weer geen eetlust te hebben:confused:
     
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.502
    2.501
    113
    Nederland
    Ik heb wel spul in huis voor groentesoep, morgen maar even een flinke pan maken. Crackers heb ik ook flink ingeslagen haha
     
    ConflictDiamond vindt dit leuk.
  6. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Heeeeel herkenbaar, helaas. Nog steeds last van. Ben benieuwd naar de tips hier, want ik ben er nog niet uit :rolleyes:.
     
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb hier ook enorm last van...word de hele dag licht misselijk als ik niet eet en dat is echt een rot gevoel en doordat ik weet dat het weggaat als ik eet doe ik dat ook. Nu bijna drie kilo aangekomen. Nu kan ik dat prima hebben, vorig jaar woog ik zo zwaar als ik nu weeg en ik heb een slank postuur, maar dan denk ik, wat als dit niet ophoudt?
    Ik koop nu allerlei verantwoorde andere dingen zodat ik ook gezonde tussendoortjes heb zoals komkommer, maiswafel met hutekase en tomaat, handje ongebrande noten, wortels (uit pot). Maarja ondertussen eet ik ook andere ongezonde dingen want daar heb ik dan natuurlijk weer veel meer trek in.
     
  8. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Honger check !
    Om 9 uur kindeten op school en mama aan broodje knakworst ;)
     
    Jennifer93 en Regenboog01 vinden dit leuk.
  9. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Kom jij dan ook al zo snel aan of niet? Ik ben ook al bijna 3 kilo aangekomen en morgen 14 weken.. gaat veel te bard
     
  10. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik ben ook al 3,5 kilo aangekomen met iets meer dan 13 weken. Gaat inderdaad iets harder dan volgens de 'curve'. En ik kan het er niet per se bij hebben :rolleyes:. Hoop dat het gevoel snel overgaat.
     
  11. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Dat hoop ik inderdaad ook bij mij. Ik hield niets binnen en toen medicatie gekregen. Dat haalt de scherpe randjes eraf, maar nog steeds misselijk. Ik moet heel de dag wat eten, mijn maag moet gevuld blijven, anders gaat het weer mis.
    Ik accepteer wel dat het erbij hoort, maar vind het wel vervelend.
    Ik hoop gewoon dat ik niet tonnetje rond word..
     
  12. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Nee ik ben pas 2 kg aangekomen , ik kom buiten zwangerschap om ook nooit veel aan gelukkig.
     
  13. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Oké nu ben ik officieel jaloers :$:rolleyes:
    Dat wil ik ook!
     
  14. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Moet zeggen dag ik bij mn oudste met 58 begon en eindige met 76 Oo bij mn andere 2 begon ik op 62 ( nu weer ) en huh einigde ik op ogv 72/73
     
  15. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    477
    63
    Ik ben bij mijn dichter 11.5 kilo aangekomen en deze is afwachten naar ik heb geen idee meer hoevik bij mijn dichter aankwam.. staat ergens in een boekje maar weet even niet meer waar ik die heb.
     
  16. angel071986

    angel071986 Bekend lid

    24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Hier ook of de hele dag misselijk waardoor ik denk Dat ik moet eten, maar als ik dat doe gaat het niet weg. Of ik denk dat ik iets moet eten, maar misselijk wordt bij het idee dat ik wat moet eten.
    Oh Ja, en normaal een echte zoete kauw, maar nu echt trek in hartig!
     
  17. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik heb ook de hele dag honger:confused: zo irritant. En dan zie ik ook nog de hele dag heerlijk eten voorbij komen omdat ik o de horeca werk. Gelukkig is het soms zo druk dat ik geen tijd heb om te eten. :roflmao:

    De misselijkheid is hier al over gelukkig, maar ik at dan vaak van die droge crackers. Dat hielp wel goed en kom je niet te veel van aan.
     
  18. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik had tot een week geleden alleen maar honger!! Leek maar niet vol te gaan zitten.
    Nu heb ik niet meer zoveel honger en zijn m’n gedachten ook niet continu bij lekker eten :roflmao:
     
  19. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Gelukkig! Er is nog hoop :D!
     
  20. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik heb t zeker tm de 27 weken gehad dat ik elk half uur moest eten tegen de misselijkheid. Nu is t elke 2 uue. Geen idee hoeveel ik nu aangekomen ben, maar het is wel veel. Ik voel en zie t aan mn lijf. Begin nu ook vocht vast te houden. Ik durf niet meer op de weegschaal te staan en in t zkh hoeft t gelukkig ook niet. Behalve bij de eerste controle en toen kwam ik huilend de weegschaal af (slaat ook nergens op, maar goed, hormonen en spanning...)

    Gewicht is altijd een dingetje geweest bij mij. Ben een paar jaar terug ruim 35 kilo afgevallen op eigen kracht en nu komt alles weer terug. Terwijl ik dmv sporten redelijk op gewicht bleef. Maar door de misselijkheid en t overgeven gaat t sporten nu ook niet meer.

    Gelukkig komt er een prachtig kind voor terug en na de zwangerschap ga ik er weer voor om dat gewicht kwijt te raken.
     

Deel Deze Pagina