Continue wat eten anders misselijk..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Annie91, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie91

    Annie91 Lid

    26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben 9 weekjes zwanger ongeveer . Mijn symptomen zijn: heel erg moe en continue honger gevoel. Ik heb een halfuurtje geleden mango gegeten en het voelt nu al alsof ik heel de dag nog niks op heb.. Herkennen jullie dit? Ik ben dus ook een paar keer per dag misselijk als ik niet eet. Valt dit onder de misselijkheid waar ze het over hebben in de zwangerschap? Want het is niet alleen in de ochtend maar heel de dag door. Als ik heb gegeten gaat het over.. Maar even later... Jullie nog tips wat ik kan eten als ik me zo voel? Ben al 3.5 kg aangekomen sinds ik zwanger ben :(
     
  2. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Elke x kleine beetje eten. En altijd wat meenemen in je tas! Volgens mij kan je er niet veel aan doen hoeveel je aan Kom! Ik heb 10 weken alleen maar gespuugd en bijna niks gegeten en toch kwam ik aan;)! Geniet van je zwangerschap!
     
  3. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Ja herken het heel erg! Ondanks vaak en voldoende eten soms na een half uur een enorm hongergevoel, knorrende maag en móet dan echt weer wat eten. Misselijk hier inderdaad ook de hele dag, de term ochtendmisselijk gaat niet op nee haha.
    Ik probeer m'n eten maar in kleine porties te eten, boterhammen te spreiden, avondeten in delen etc. Veel tussendoortjes, ik sta maar wat minder op de weegschaal ;) Daarmee is de misselijkheid meestal wel te doen.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk is de misselijkheid snel weer over!
     
    Annie91 en Pechvogol vinden dit leuk.
  4. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik werd altijd super duizelig van de honger dus had altijd snoepjes bij me. Je zult waarschijnlijk minimaal nog wel 10 kilo aangekomen, het is nu niet de tijd om daar over in te zitten. Ik had voor mijn zwangerschap totaal geen vetjes en kwam in het begin enkel vet aan (je lichaam kweekt wat reserves).

    Het is heel normaal om je zo te voelen wel heel vervelend. Neem eens een handje noten, heb je daarna ook na een halfuur weer honger? Probeer ook eiwitten te eten en tussendoor lekkere snoepworteltjes met hummus is ook top.
     
    Annie91 vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier hetzelfde gehad. Ik heb gewoon toegegeven aan het moeten eten.
    Tot 17wk ben ik 9 kilo gegroeid. Vanaf 17wk tot nu nog maar 1 kilo dus in totaal maar 10kilo.

    Dus dat je nu veel snel aankomt hoeft niet te zeggen dat dat zo blijft. Hier was met 25wk die constante honger over.
     
    Annie91 vindt dit leuk.
  6. Pluisje30

    Pluisje30 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    Ik eet ongeveer ieder half uur een melba toastje, dat helpt wel goed geloof ik. Ben 2kg afgevallen helaas.
    Van grote porties word ik juist heel misselijk en dan moet ik ook echt wel spugen. Nog een paar weken volhouden!
     
    Annie91 vindt dit leuk.
  7. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ja heel herkenbaar ! Ik had dit bij alle zwangerschappen de eerste 3 maanden lang ;)
    Ik kwam dan ook veel aan. Maar lekker belangrijk :roflmao: ıs Het laatste waar je over in moet zitten hoor meis. De eerste maanden zijn al zwaar genoeg. Gewoon aan toe geven. Het gaat over een paar weekjes vast weer over :thumup:
     
    Annie91 vindt dit leuk.
  8. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    +1 (als het gaat over de kilo's)
    Het hongergevoel duurde bij mij een paar weken, ik denk van week 8 tot week 11 ong. Stond los van de misselijkheid en spugen. Van dit hongergevoel werd ik niet misselijk op de een of andere manier.
    Toastjes. Stukje fruit, snoepje, tomaatjes, komkommer, boterham met pindakaas.:D
     
    Annie91 vindt dit leuk.
  9. Annie91

    Annie91 Lid

    26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    ik geef me dr ook echt aan toe. ik kan me zelf echt niet tegen houden :p
     
    Esila en BakingSoda vinden dit leuk.
  10. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik ben nu al vanaf opstaan tot ik in slaap val misselijk. Maar ik heb geen hongergevoel. Om van de misselijkheid af te komen eet ik wel een crackertje of wat fruit oid en dat helpt dan ongeveer een half uurtje. Morgen ben ik 6 weken zwanger en hoop dat het echt over een paar weken weer over is. Bij de zwangerschap van mijn zoon heeft het tm de 37ste week geduurd.
     
  11. Annie91

    Annie91 Lid

    26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    jeetje tot je 37ste week.. ik hoop dat het meevalt deze keer... ik ken de misselijkheid niet echt op die manier
     
  12. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik krijg er nu wel een hongergevoel bij en voel me dan ook echt slap. Ik verdeel mn lunch en tussendoortjes maar een beetje over de dag. Elke drie kwartier tot een uur eet ik iets. Boterham of fruit of sultana oid.

    Hoe gaat het met jou? Nog steeds zo'n hongergevoel?
     
  13. Annie91

    Annie91 Lid

    26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    moet eerlijk zeggen dat het een heel stuk minder is als eerst...het is er nog wel maar niet zo extreem als toen. maar dan maak ik ik me tegelijkertijd ook zorgen.. weinig symptomen van de zwangerschap. morgen termijn echo en als alles goed is mag ik denk ik gewoon van geluk spreken
     
  14. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Vanaf 10 weken kan dat hcg hormoon ook weer afnemen toch? Volgens mij is dat wel normaal dat het dan minder wordt.
    Succes morgen!
     
    Annie91 vindt dit leuk.
  15. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Heel herkenbaar! M'n man snapt er niks van, ik blijf maar eten terwijl ik zeg dat ik misselijk ben..:D
    Ik word echt gigantisch kotsmisselijk van een lege maag. Maar ook van te grote en vette porties in 1 keer.. Dus ik eet de hele dag door een beetje van alles. Hoop wel dat dit met een paar weken minder wordt (ben nu 12 weken) anders wordt ik echt tonnetje rond ipv een mooi zwangerschapsbuikje..
     
  16. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Ik heb echt weken melba toastjes gegeten
    Werd echt misselijk van een lege maag en had maagzuur.
    Melba toastjes waren echt mijn redding :D
     
  17. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hoe was je echo?
     
  18. Annie91

    Annie91 Lid

    26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    Ging goed echo dus gehad. en hartje gehoord. heel bijzonder om mee te maken. over 2 weken een termijnecho. spannend allemaal! Lief je dat je erom vraagt! :)
     

Deel Deze Pagina