studeren en zwanger zijn mogelijk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door madeliefie, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madeliefie

    11 sep 2007
    27
    0
    0
    Ik wil vanaf januarie een opleiding gaan volgen die een half jaar duurt. Ook willen wij rond die tijd proberen zwanger te gaan worden. We weten al dat er een grote kans is dat het lang duurt voor wij zwanger zijn, en willen dus graag op tijd beginnen.

    Mocht het wel in de eerste maanden raak zijn, ben ik dus zwanger terwijl ik studeer. Ik ben nu benieuwd of dit goed vol te houden is. Vaak hoor je dat vrouwen erg vergeetachtig zijn e.d. Ik wil mijn studie graag ook goed afronden.

    is er iemand die hier meer over kan vertellen?
     
  2. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik moet naast mijn full-time job een aantal zware examens afleggen, en dit gaat prima. Ook is het mij gelukt om mijn rijexamen te bereiken. (moet donderdag examen doen)

    Het is dus prima mogelijk. Heb wel wat last van vergeetachtigheid etc. gehad, maar niets is onmogelijk en met een beetje energie moet het lukken.

    succes!
     
  3. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zit in het laatste jaar van een HBO opleiding. Is tot nu toe best te doen. Merk wel dat ik minder energie heb maar het lukt allemaal wel. Gewoon doen!
     
  4. madeliefie

    11 sep 2007
    27
    0
    0
    Dat is toch wel fijn om te horen!

    Dat het zwaar zal worden, ben ik niet zo bang voor. Wel ben ik bang dat ik bijvoorbeeld in het begin alleen maar zal kotsen, zodat lessen volgen niet echt handig is. Het is in ieder geval goed om te horen dat het concentreren nog wel redelijk gaat.