Heeft iemand ervaringen met huisdieren die de bevalling voelen aankomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roompje25, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roompje25

    roompje25 Actief lid

    3 apr 2011
    437
    1
    16
    Heey allemaal,

    Ik heb een vraag. Ik heb een hondje en ik vraag me af of die een nadere bevalling aan kunnen voelen komen?

    MIsschien hebben jullie dit zelf meegemaakt of iemand in je omgeving... of juist niet.

    XXX
     
    Mk1991 vindt dit leuk.
  2. Wendyhuitink

    Wendyhuitink Actief lid

    12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ik lees mee ben benieuwd
     
  3. vlekje1986

    vlekje1986 Actief lid

    18 sep 2011
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    de dag voordat ik mijn bevalling begon was de hond niet bij me weg te slaan het kan toeval zijn
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn verloskundige vertelde destijds dat dieren dit inderdaad kunnen voelen aankomen. Ze voelen het trouwens ook als hun baasje erg gestressed is.

    Als jij je zorgen maakt, altijd bellen naar je gynaecoloog/verloskundige. Je hebt al genoeg mee gemaakt, voor jou is er geen enkele reden om onnodig in de stress te gaan zitten.

    Waarschijnlijk kun je met een routinecontrole weer gerustgesteld naar huis toe. Mocht er in het uiterste geval toch wat aan de hand zijn, dan kun je beter in het ziekenhuis zijn. Die laatste maanden kom je ook nog door, echt waar (ik spreek uit ervaring).
     
  5. Noukie1805

    Noukie1805 Bekend lid

    4 feb 2009
    665
    0
    0
    Mijn golden (teef) wel. Was heel onrustig dus dacht ik dat het zou gaan onweren (voelt ze ook aan). Geen omweer, wel bevallen ;)!
    Maltezer (reu) niks aan gemerkt.
     
  6. Blackie

    Blackie Bekend lid

    9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt denk erg aan de hond, maar het zou me niets verbazen.
    Maar of je er echt op kan vertrouwen weet ik niet. Sinds mijn verlof is mijn husky ook niet meer bij me weg te slaan. Vannacht op de bank gelegen was beroerd dan ligt ie echt bij me en gaat ie niet weg. Maar dat zegt niet meteen dat er bevalling aankomt. Daarnaast kunnen het ook zorgen zijn die jij niet bewust doorhebt maar beestje wel.
    Ik geloof echt dat ze het aanvoelen, maar ze voelen zoveel aan;)
    Sterker nog, mijn husky kwam als ik van me werk af kwam altijd bij me liggen met zijn hoofd op mijn buik alsof ie zoiets had van jullie zijn er weer:D
     
  7. niekenie

    niekenie Actief lid

    29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    mijn dwerg pinshertje ligt al 2dagen continu bij mij ,als ik naar de wc ga tript ze achter me aan ,als k naar de winkel ga jankt ze alles bij elkaar
    k moet vanavond naar de kliniek om te worden ingeleid dus denk wel dat ze in het snuitje heeft dat er iets gaande is
     
  8. 86Laura

    86Laura Bekend lid

    3 jun 2012
    772
    1
    0
    Een van mijn 2 katten ligt continu bij me met zn kop of zijn pootje op mn buik, de ander ligt vaak boven op mn buik.
    Ben benieuwd wat ze doen als de bevalling echt nadert, of ze dan nog meer gaan doen :)
     
  9. meow

    meow Bekend lid

    21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ja, toen ik zwanger was, was m'n kat niet bij me weg te slaan, in de week van de bevalling liep ze elke keer hard weg als ze me zag. Ben benieuwd hoe t nu gaat ;)
     
  10. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Toen mijn zus ging bevallen, negeerde de hond haar volledig! Dat vond ze erg vreemd en achteraf, toen een paar uur daarna de weeën begonnen viel het kwartje waarom de hond ineens zo raar deed.
     
  11. me83

    me83 Niet meer actief

    ik denk wel dat dieren dit kunnen aanvoelen.. niet alle maar veel zijn er denk wel gevoelig voor..

    toen ik zwanger was lagen me katten(alle 3) tegen me aangeplakt of op schoot.. ineens deden ze dit niet meer.. later bleek dat ons kindje was overleden.. toen hebben ze me echt gemeden voor ik het nog wist..

    na mijn bevalling kwamen ze gelijk weer bij me liggen

    toch vreemd;)
     
  12. Marianne78

    Marianne78 Actief lid

    10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Geen idee of ze echt voelen dat de bevalling eraan komt maar het valt me wel op dat onze kater, die normaal gesproken altijd bij mijn man ligt, nu opeens íedere avond op mijn buik wil liggen. Vienna, het vrouwtje, sprong normaal gesproken altijd boven op mijn hoofd om me wakker te maken maar sinds ik zwanger ben gaat ze keurig op het voeteneind liggen wachten tot ik wakker ben... :) Ze zijn allebei een stuk socialer dan normaal hahaha!
     
  13. 86Laura

    86Laura Bekend lid

    3 jun 2012
    772
    1
    0
    Gister was een vriendin met haar maltezer op bezoek. Normaal is ie dan 3 min enthousiast als ie me zuet, nu kon ie niet bij me wegblijven! Lag de hele tijd tegen me aan met zn kop op mn buik haha. Zo grappig! :)
     
  14. Snowy82

    Snowy82 Actief lid

    19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik weet niet hoe het met de bevalling is. Maar weet wel dat mijn katten vanaf de dag dat ik zwanger ben al anders zijn gaan gedragen. Lopen niet meer over mijn buik bv. Mijn poes houd de wacht als ik lig te slapen. En zij of haar broertje kruipen onder de dekens en leggen zich dan naast mijn buik met hun hoofdje tegen de buik aan en zitten dan daar voor een uur te spinnen. Dit laatste zijn ze eigenlijk pas gaan doen rond de 17 a 18 weken. Misschien dat ze de baby merken?
     
  15. Marieken

    Marieken Fanatiek lid

    11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik weet niet meer precies hoe en wat onze dieren deden rond de bevalling vorige keer maar het was toen wel onze witte kat die ons vermelde dat ik zwanger was. ineens wou hij dwangmatig graag op mn buik liggen, als ik maar ging zitten dat dook hij al boven op me.
    dit maal wisten wij het eerder dan dat de kat het ons zei, wat ons eerst wat angstig maakte: "als je zwanger bent, waarom ligt Lolli dan niet op je buik" vroeg mn man me vlak na de test. Gelukkig bleek alles goed met de baby en is de kat ondertussen niet meer bij me weg te slaan. het lijkt zelfs of ze ruzie om me maken savonds. we hebben 3 katten en ze willen alle 3 bij me liggen maar niet tegelijk.

    wat me deze keer ook opvalt is hoe beschermend onze bullterrier nu ook voor mij is. normaal mag geen onbekende te dicht bij onze zoon komen, maar nu houd ze mij ook angstvallig in de gaten. ze heeft me al verdedigd tegen over een kudde koeien. dit doet ze nu veel meer dan "normaal".
    terwijl de andere hond (waar ik niet echt een goede band mee heb) me nu veel meer negeert hihi alsof hij nu al boos is dat er straks weer zn kind bij komt die de aandacht van hem af pakt.
     
  16. Blackie

    Blackie Bekend lid

    9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kat laat me met rust sinds ik zwanger ben. In ieder geval in de nacht ligt ie altijd aan mijn man zijn kant en gat ie niet meer op mijn buik liggen om me wakker te maken.
    En de hond laat me nog steeds maar niet met rust...blijft in mijn buurt liggen. Nou is dat ook wel een echt knuffelbeest;)
     
  17. Deerne85

    Deerne85 Fanatiek lid

    10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Pfff, was mijn hond maar wat gevoeliger / voorzichtiger! We hebben een kruising Duitse Dog / Mastino, 60 kilo aan pure knuffelliefde, maar zijn manier van knuffelen is dus op de bank heeeel dicht tegen je aan plakken, en zich uit het niets over je buik heen laten vallen als hij in slaap valt... en dan is hij zwaar zeg! Dit deed hij voor mn zwangerschap ook al, daar is dus niks aan veranderd. Hij heeft een heel klein hartje, en bedoelt het vast goed, maar met dat formaat hond komt het er soms wel erg lomp uit, al die liefde die hij te geven heeft... ;)
     
  18. beautevil

    beautevil Fanatiek lid

    23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Onze stafford is heel beschermend en snuffelt veel aan mn buik. Als ik op de babykamer ben ligt ie voor het ledikantje de wacht te houden. Kan zn neus niet uit de commode houden haha...

    Hij heeft echt wel door dat er iets in mn buikje groeit en hij weet heel goed wat een baby is.

    Heb al een aantal keren flinke voorweeen gehad en dan doet ie ook niks anders als bij me in de buurt blijven. Als ik ga slapen ligt ie onder het bed wat mijn man ook zegt. We gaan voor een thuisbevalling en 10 tegen 1 dat ie gewoon onder bed ligt.

    De katten vinden het nu fijn om bij me op de bank te slapen, dat doen ze eigelijk nooit...
     
  19. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    onze kat verloor mij de dag van de bevalling niet uit het oog zelfs niet om even te gaan eten en zat steeds te kletsen tegen me en kopjes te geven tegen me buik :)
     
    Kleinbeginnen vindt dit leuk.
  20. 86Laura

    86Laura Bekend lid

    3 jun 2012
    772
    1
    0
    Haha wat heerlijk he, die beessies! Ze zijn echt niet gek! :) Wat die katten van mij ook doen is, als de tuindeur open staat, ineens heel hard miauwend naar binnen rennen, linea recta richting mij toe, aandacht vragen voor 2 minuten en weer naar buiten. Deden ze normaal ook nooit! Alsof ze ff willen checken of het nog goed met je gaat :p
     
    Kleinbeginnen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina