Nuchter blijven partner

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eenwens, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eenwens

    eenwens Actief lid

    14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag en ben benieuwd hoe jullie dit doen..

    Ik hoorde laatst van iemand dat ze aan het eind van de zwangerschap afgesproken had met haar partner dat hij niet meer zou drinken voor het geval de bevalling op gang zou komen..

    Mijn vraag: Hebben jullie deze afspraak ook.. en vanaf wanneer blijft je partner dan nuchter??
     
  2. Wollywell

    Wollywell Bekend lid

    31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    We hebben die afspraak niet gemaakt, maar dit klinkt voor ons eerlijk gezegd als iets vanzelfsprekend. Mocht de bevalling beginnen en man/ vriend is niet in staat om te rijden of adequaat te reageren, wat dan...?

    Nou scheelt het dat wij allebei geen flinke alcoholdrinkers zijn. Als mijn vriend een biertje drinkt op een verjaardag, is dat al heel wat...:)
     
  3. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    hebben wij niet gedaan maar man drinkt zelden en eigenlijk vaak maar 1 of 2
     
  4. KimLuna

    KimLuna Lid

    14 mrt 2011
    14
    0
    0
    Nagelstyliste
    Nou een afspraak hebben we niet gemaakt maar we hadden een bruiloft gisteren en hij zei zelf al dat dit de laatste keer was dat hij zou drinken.
    Ik ben maandag 36 weken zwanger maar ben bij mijn dochter met 36+5 bevallen.. ;)
     
  5. missS85

    missS85 Actief lid

    21 jan 2013
    126
    0
    0
    Ik denk dat wij dat ook maar moeten afspreken. Die van mij kan er anders wat van!! :)
     
  6. bijoux

    bijoux Fanatiek lid

    14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    het lijkt me logisch dat een as vader niet meer drinkt als de bevalling nadert....

    gewoon uit verantwoordelijkheidsbesef.

    mijn man drinkt hooguit 1-2x per jaar gelukkig
     
  7. noid

    noid Fanatiek lid

    29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hier vanaf 38 weken dat vl. Maar twee pilsjes drinkt op een feestje. Tja, even vervelend voor hem, maar dat overleeft ie wel hahaha.
     
  8. EYA

    EYA Actief lid

    19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is geen keiharde afspraak, maar vanaf 38 weken drinkt mijn man niet meer of hoogstens 1 biertje.
    Er zal toch iemand moeten rijden en ik zie mezelf dat niet doen met weeën en ook geen zin om daar iemand anders voor te vragen omdat manlief teveel gedronken heeft.

    Lijkt mij zeer normaal en logisch.
     
  9. mie

    mie Fanatiek lid

    17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik kan maar één tip geven: DOEN!
    Hier begon de bevalling met 35 weken en was manlief net goed in de drank gevlogen. Gevolg, hij kreeg niets mee van de bevalling en heeft de hele tijd liggen snurken...
     
  10. Piepie

    Piepie Fanatiek lid

    17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    De mijne gisteren verteld dat hij beter fris kan gaan drinken in het weekend ( drinkt in het weekend een paar biertjes ) want ik heb geen zin in een bier lucht boven me hoofd als ik lig te persen. Plus dat ik niet wil dat hij met drank op achter het stuur kruipt met vrouw en kleine uk.
     
  11. DarkAngel25

    DarkAngel25 VIP lid

    6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ja hier de afspraak gehad dat hij niet meer zou drinken.. hij kwam er zelf mee om vanaf 34 weken te stoppen.. (hij drinkt sowieso alleen in t weekend)
     
  12. Sanne2011

    Sanne2011 Fanatiek lid

    23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Echt?? Wat erg!

    Hier ook vanaf 38 weken ofzo niet meer. In elk geval niet meer dan 2 of 3. Hij heeft (nog) geen rijbewijs dus tsja, ;) we zullen toch iemand moeten bellen ;)
     
  13. eenwens

    eenwens Actief lid

    14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    was ook niet zozeer de vraag of ik de afspraak moet gaan maken met mijn vriend.. hij geeft dit zelf ook aan dat hij dit niet wil..
    Gaat me meer om hoelang van te voren hou je daar rekening mee..
    Mijn vriend drinkt ook niet heel veel.. maar als ik 37 weken ben hebben we hier volksfeest 3 dagen..

    Excuus dat mijn vraag waarschijnlijk niet helder was
     
  14. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Pappamuis drinkt nooit meer dan twee biertjes en dan alleen in het weekend. Voor het rijden hoeft hij niet nuchter te blijven; hij heeft geen rijbewijs en we hebben ook geen auto. Verder denk ik niet dat hij heel dronken zal zijn van die paar pilsjes mocht de bevalling onverhoopt beginnen. Daarbij komt nog dat die allang afgebroken zijn in de tijd tussen dat de weeen beginnen en het echt persweeen worden. Ik ben zwanger van de eerste dus ik verwacht geen bevalling van onder de drie uur. Mocht ik al weeen hebben dan bewaart hij zijn biertjes gewoon totdat Babymuis er is. Dan heeft ie tenslotte wat te vieren.
     
  15. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Niet dat hij helemaal niks mocht drinken (drinkt sowieso weinig) maar hij moest er wel voor zorgen dat hij nog auto mocht rijden (en na een biertje een flink eind bij me uit de buurt blijven :D )
     
  16. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dan zou ik denk afspreken dat hij nog wel wat mag pakken voor de gezelligheid (al snap ik die toegevoegde waarde niet ;) ). Heb je evt iemand anders die kan rijden als hij toch net iets teveel op heeft om te mogen rijden?
     
  17. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben de eerste week van januari uitgerekend dus mijn man moet hier met oud en nieuw ook rekening mee houden. Hij weet dat een of twee biertjes niet erg is, maar heeft er voor gekozen om het dan helemaal te laten staan. We hebben het er eigenlijk niet over gehad vanaf hoeveel weken hij niet meer zal drinken.
     
  18. Krissie85

    Krissie85 Niet meer actief

    Gelukkig hoef ik daar niet over na te denken... manlief houdt er absoluut niet van teveel te drinken... :)
     
  19. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier geen afspraken over gemaakt. Nu drinkt hij nooit veel, maar toevallig de avond voor de bevalling van de derde wel (5.00 bevallen). Wilde toch thuis bevallen dus was ook niet echt nodig (kan altijd bij vk in de auto in geval van :p). Hij was wel in een klap nuchter toen ik hem om 4.45 riep :D
     
  20. Rodaina

    Rodaina Bekend lid

    9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Mijn man drinkt gelukkig niet dus dat is weer een zorg minder, maar het is inderdaad heel verstandig hierover te spreken!
     

Deel Deze Pagina