Cryo terugplaatsing met progynova en utro (nu galstenen.. Wat nu?)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mierelier, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mierelier

    Mierelier Actief lid

    26 jan 2015
    247
    56
    28
    Hoi allemaal,

    3 mei hebben we een terugplaatsing gekregen van een blasto cryo. Nu mocht ik vandaag officieel testen en het is raak! Super blij.. Waar we bij ons eerste kindje 5 jaar bezig zijn geweest. Mag deze in 1x lukken.

    Tijdens deze cyclus gebruik ik Progynova (sinds 13 april) en Utrogestan. Alleen gisteravond ging het niet zo goed.. Ik kreeg in een uur tijd 2x een galstenen aanval. Wat een pijn kan je daar van hebben zeg! Jemig.. Nog nooit gehad. Achteraf gezien had ik er 24 april ook al een keer mee te maken gehad, in iets lichtere vorm. Ik dacht eerst van, ben ik nou zo aan het hyperventileren dat alles pijn gaat doen?

    Afijn.. Vanmorgen naar de huisarts geweest, en zij vond het ook erg op galstenen wijzen. Ze pakte de bijsluiter vd Progynova erbij en daar stond bij de 'zelden' bijwerkingen; gal aandoeningen/galstenen. Ik ben meteen even langs gynaecologie gelopen om te vragen hoe of wat. Maar ik kan er niet mee stoppen nu, want dat betekent einde zwangerschap. Ik ben vandaag 4 weken zwanger. En moet nog door tm 11 weken.

    Zijn er meer mensen bekend hiermee? Of in 't algemeen met galstenen? Ik hoorde in ieder geval dat je aanvallen kunt vermijden door op je eten te letten.. Zoals vet of pittig eten. Is dat het? Of zijn er mensen die nog tips voor me hebben..

    (door alle gedoe en pijn.. Heb ik gisteren 2x de progynova niet genomen.. Hopelijk heeft dat niet al teveel invloed. Vandaag gewoon de draad weer opgepakt met medicatie)

    Liefs,
    Miranda
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Gefelicteerd!
    Ik wil je niet ongerust maken maar let wel even goed op jezelf.
    Dit schrijf ik omdat ik de zelfde symthomen had maar hoeft bij jou niet zo te zijn.
    Maar wil je het wel laten weten.

    Paar maanden geleden voelde ik me niet goed worden,zweet aanvallen,misselijk en duizelig toch mijn kleine opgehaald op school en wordt toch niet goed op het schoolplein.
    Dokter gebeld,en die wilde komen maar zat om de hoek dus man gebeld en er heen gegaan.
    Dus zit te wachten en nergens meer last van,zo raar.
    Dokter gesproken en heeft me een prik gegeven om te ontspannen en dacht ook nierstenen of galstenen.(was nog niet met ivf bezig)
    De volgende dag dacht ik doe toch een test.
    Die was positief dus de gyn gebeld omdat ik een bbz heb gehad in verleden en moest direct komen.
    Zag er allemaal goed uit en mocht naar huis want ze verwachte geen rare bloeduitslagen.
    Was 2 minuten thuis en werd gebeld was toch een bbz .

    Nu met ivf bezig en tp elke ronde gebruik ik utrogestan.
     
    Mierelier vindt dit leuk.
  3. Mierelier

    Mierelier Actief lid

    26 jan 2015
    247
    56
    28

    Thanks voor je reactie! :)

    Ik zal goed op mezelf letten. Gisteren uitslag bloedonderzoek. En werd een beetje ingewikkeld zei de dokter. M'n leverwaarden blijken wat hoog te zijn. Kan van gal aanvallen zijn. Maar ze checken met de rest van m'n geprikte bloed ook nog even m'n alvleesklier. Ook krijg ik deze ochtend een buikecho in het ziekenhuis, om te kijken of er galstenen zitten.

    Nou ben benieuwd.. Half 11 ben ik aan de beurt, moet nuchter zijn. Hopen dat alles meevalt..
     
  4. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    En, weet je al meer? En natuurlijk gefeliciteerd trouwens!
    Bij mij is 3 jaar geleden mijn galblaas verwijderd. Ik heb geen galsteenaanvallen gehad, maar had altijd veel last van mijn spijsvertering, heel vaak misselijk en vaak last van zuur en oprispingen. Bij een echo bleek ik galstenen te hebben. Inderdaad wat je schrijft is waar qua eten: niet vet, niet gekruid, matig met koffie en alcohol (zal je nu sowieso doen), geen ui en aanverwanten, niet pittig, matig met chocola. Het is een heel rijtje en niet makkelijk om in je leven zomaar even in te passen. Wat ik weet van galstenen is dat ze bij een aanval door je galgang kunnen schieten, waardoor je er daarna geen last meer van hebt. Als ze nog wel in de galgang kan je daarna weer een aanval krijgen, maar hopelijk heb je dat nu juist met je tweede aanval achter de rug. In ieder geval heel veel succes ermee!
     
  5. dingetje81

    dingetje81 Actief lid

    21 nov 2011
    166
    186
    43
    Ik hoop dat je al een uitslag hebt gekregen van de echo en dat ze niks hebben kunnen vinden (dus dat de galstenen doorgeschoten zijn). Ik heb het zelf ook gehad en ook tijdens het gebruik van progynova voor een terugplaatsing. Dit was met nieuwjaar vorig jaar (ook een topmoment om zoiets te krijgen), helaas met met m'n pijngrens van een centimeter van de grond af heb ik de ambulance gebeld omdat ik serieus dacht dat ik doodging (alcohol met nieuwjaar drinken hoort erbij, net zoals hele vettige oliebollen ook een topkeuze achteraf gezien). De tips van Ila kreeg ik ook vanuit het ziekenhuis mee nadat ik een buikecho had gehad, waar ze overigens niks op hebben kunnen vinden. Ook ik had gevonden dat het een bijwerking was van de progynova en heb hier ook de IVF arts op aangesproken. Deze gaf aan dat ze het nog nooit hadden gehoord maar aangezien het bij de bijwerkingen stond gingen ze er wel een aantekening van maken voor het geval meerdere patiënten hiervan last kregen (bij Maastricht UMC). Ik heb hierna nog wel eens lichtjes het gevoel gehad dat ik weer een aanval kreeg maar dat was ver in m'n zwangerschap (en voornamelijk volgens mij angst dat het nog eens zou kunnen gebeuren). Ik hoop voor je dat het niet meer terug komt!
     

Deel Deze Pagina