Cryo tp aug/sep

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Onzeker85, 13 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onzeker85

    Onzeker85 Actief lid

    11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Wij hebben in december 2015 na 2,5 jaar MMM onze zoon in onze armen mogen sluiten. Een half jaar na zijn geboorte werd ik maar niet ongesteld en bleek dat ik zwanger was, helaas ging dit mis en bleken er 2-3 lege vruchtzakjes in de baarmoeder aanwezig te zijn. Sindsdien (zomer 2016) hebben we allerlei onderzoeken gehad, begin dit jaar een nieuwe ivf in eigen cyclus (geen bevruchting) en afgelopen maand een reguliere ivf procedure, helaas al snel ongesteld geworden na tp. We hebben nu nog 5 cryo’s en hopen van harte dat daar nog één bij zit die tot een goede zwangerschap zal leiden. Wie heeft nog meer een cryo tp in het vooruitzicht en wil meepraten?
     
  2. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Spannende periode he? Heb je al een idee wanneer een TP plaats zal vinden?

    Ik ben gestart met icsi en krijg volgende week mijn eerste (cryo) TP! Vind het enorm spannend
     
  3. Onzeker85

    Onzeker85 Actief lid

    11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey Sun01!

    Wat spannend zeg! Hoe is jouw voorgeschiedenis? Heb je al ICSI gehad en is het nu dan wachten op de eerste tp daarvan?

    Ik denk dat wij over een week of 4 aan de beirt zijn. Eerst nog wachten op mijn ongi. We moesten een maand rusten na de ivf..
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hey, hier hopelijk volgende maand weer een tp van een cryo.
    Na een verse tp en ernstige overstimulatie zwanger in feb echter ging dit mis bij 10 weken kwamen we achter met echo van 11 weken. En nu een paar cyclussen moeten wachten omdat er vocht in Mn baarmoeder zit. Als het deze cyclus nog heel veel zou zijn zou het verwijderd worden. Nu is het bijna weg maar het zekere voor het onzekere genomen en er voor gekozen om het dan nog niet deze maand te doen maar volgende maand.
    Onze dochter is van juni 2016 ook van een cryo.
     
  5. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hoi allemaal! Mag ik meekletsen? Al weet ik nog niet precies wanneer we een terugplaatsing hebben. Vandaag helaas ongesteld geworden na een verse terugplaatsing :( We hebben 11 september een afspraak na een maand rust. Rond die tijd verwacht ik m'n menstruatie dus hoop dat we dan gelijk door kunnen. We hebben iig 2 cryo's in de vriezer. Hopelijk zit daar ons kindje tussen! Weet iemand mij te vertellen of ze 1 of 2 cryo's proberen te ontdooien, of is dat per ziekenhuis verschillend?
     
  6. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hoi Siepie85, ik zie in je handtekening dat er best veel tijd tussen je verse tp en je cryo tp zit. Is dit bewust zo gepland of zit er altijd zoveel tijd tussen?
     
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Nee dat komt dus doordat er nog vocht in Mn baarmoeder zit dus daar wil je geen cryo in neerleggen denk niet dat dat wat wordt in een plas water.
    Normaal zit er een maand tussen en dan mag je weer!
     
  8. Imoan178

    Imoan178 Lid

    26 mrt 2018
    21
    13
    3
    Vrouw
    Haai. Ook wij hebben een maand rust. 21 sept weer naar de kliniek en dan ben ik ongesteld. Dus dan hoor ik of onze cryo wordt teruggeplaatst. We hebben 3 in de vriezer.

    Liefsxx

    H
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  9. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Vervelend he dat wachten?

    Wij zijn gestart met clomid, daarna IUI en nu icsi. Ik heb vorige maand mijn punctie gehad maar door overstimulatie geen verse TP. Wel hebben we 7 ingevroren embryo's en volgende week krijg ik dus mijn eerste TP! Ik vind het ontdooien ook zo spannend..
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  10. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ah oké dan snap ik 'm. Dankjewel!
     
  11. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hoelang duurt dat ontdooien eigenlijk?
     
  12. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat ik begreep een paar uur. Ontdooien en TP is op dezelfde dag geloof ik
     
    Colinn vindt dit leuk.
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Nee ze ontdooien de dag ervoor en dag later tp. Zo kunnen ze zien of hij mooi blijft doorgroeien.
    Meestal smiddags ontdooien en dan kan je sochtends bellen of het gelukt is en dan mag je smiddags voor je tp. (Bij het Vu tenminste)
     
    Colinn vindt dit leuk.
  14. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ah oke thx! Was me idd nog niet helemaal duidelijk
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  15. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    @Sun01 doen ze de cryo terugplaatsing in een natuurlijke cyclus bij jou?
     
  16. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Jep.. ik krijg echo's om te bepalen wanneer ze terugplaatsen. Ik hoef gelukkig niet met ovulatietesten aan de gang
     
    Colinn vindt dit leuk.
  17. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, binnenkort plaatsen ze mijn enige cryo van icsi poging 3 terug. Ik twijfel nog tussen de natuurlijke cyclus en een kunstmatige. Tot nu toe alleen kunstmatige gehad maar geen succes helaas. Maar bij de natuurlijke kan het ook zo zijn dat het niet doorgaat als ik bijvoorbeeld vrijdagavond een positieve ovluatietest hebt. Ook is er een kleine kans dat er geen plek is in het ziekenhuis waardoor het dan moet worden afgeblazen. Ik weet niet of ik dat risico wil nemen. Zal ik dan toch voor de kunstmatige gaan?
     
  18. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Hoi iedereen, ik ben gisteren voor het eerst weer ongesteld geworden na mijn miskraam (missed abortion op de 10 weken echo) en mag maandag bellen om de afspraak voor de eerste follikelmeting in te plannen. We hebben tot nu toe 1 verse en 3 cryo terugplaatsingen gehad en hebben nog 9 embryo’s in 7 rietjes de vriezer. Spannend allemaal weer!

    @MarloesK85 Dat is moeilijk kiezen inderdaad. Bij mij werd er geen keus gegeven vanuit het ziekenhuis omdat ik een prima eigen cyclus heb. Ik spuit alleen pregnyl als de follikel groot genoeg is. Is jouw cyclus verder goed? Ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat de arts de groei van m’n eitje trager heeft ingeschat en daarom de eisprong gemist (wat was ik boos!) en 1 keer was er geen plek in het VU voor de terugplaatsing. Dat is echt k*t. Daarna krijg je dan wel een poosje voorrang. Maar afgezien van dat voel ik me wel heel goed bij de natuurlijke cyclus. En ook al heb ik nog geen blijvende zwangerschap gehad, met 2 vmk’s en 1 ma hebben wel 3 van de 4 embryo’s in ieder geval iets gedaan.
     
  19. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh ik merk dat ik me boos maak en opfok over het 'geen plek' hebben.... dit is zo'n psychologische marteling en dan krijg je even te horen dat er geen plek is.
    Ik ben nu aa het wachten op mijn TP en bij het idee dat ik dadelijk vruchtbaar ben maar te horen krijg dat ze geen plek hebben word ik giftig..
    Ik kreeg van de week ook te horen dat ze op zondag geen tp doen maar wat als juist die dag je eisprong is? Dan gokken ze maar op maandag? (Als er plek is..)

    En ook met echo's maken, soms moet je maar een dag later omdat ze al vol zitten. Maar wel open dagen houden om nog meer mensen binnen te halen:rolleyes:

    Frustratiemodusuit:p
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  20. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Spuit je geen Ovitrelle of Pregnyl voor je terugplaatsing dan? Daarmee kan je je eisprong nog redelijk timen zodat je niet op zondag uitkomt. Als je eitje niet al op knappen staat tenminste. Geen plek hebben voor je echo vind ik echt bizar, dat duurt 10 minuten hooguit. Nu iedereen zomerse rokjes en jurkjes draagt nog sneller, onderbroek uit en hoppa, liggen maar :). Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat het te druk was voor een echo, want je lichaam wacht nou eenmaal niet en bij ons vinden ze dit wel echt heel belangrijk (NWZ in Alkmaar).
     

Deel Deze Pagina