ctg en weeen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bizzy, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hallo,

    Daar was ik weer hoe langer ik tegen het einde aan loop des te meer vragen ik ga krijgen haha! :)
    Ik ben sinds 2 dagen over van de vk naar de gyno omdat mijn bloeddruk toch telkens de hoog bleef :rolleyes: op zich wel jammer dat ik nu geen vk meer heb maar okee...
    Nu moest ik vanmorgen op consult komen op de afdeling en daar hebben ze me van 11.00 tot 14.00 aan de ctg gezet
    Ze zagen dat ik veel harde buiken/weeen heb maar ben toch terug naar huis gestuurd omdat gelukkig alle waardes van mij en de kleine goed waren. Mijn slijmprop ben ik gister verloren en sindsdien van die buiken die alleen niet doorzetten schijnbaar. :cry:
    De gyno zei dat het nu snel kan gaan maar ook nog 3 weken kan aanhouden ....maar als het zo zou zijn in het ergste geval ben je toch helemaal uitgeput tegen de tijd?
    En hoe voel ik het verschil tussen deze weeen en de weeen die wel hun werk doen zeg maar? (geen ontsluiting nog) deze komen ook tussen de 5 a 10 minuten de ene keer dus sneller achter elkaar dan de ander..

    Alvast bedankt voor het antwoord!

    Liefs Bizzy
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi bizzy,

    Als het echte weeen worden dan weet je het echt! die verhalen zijn waar!
    Harde buiken zijn samentrekkingen van de baarmoeder en kunnen vervelend aanvoelen maar weeen zijn pijnlijk en komen heel regelmatig en steeds iets sneller.
    Laat voro de zekerheid je urine even controleren op een blaasontsteking *(indien dit nogn eit is gedaan) want een blaasontsteking kan ook harde buiken geven.

    Imke
     

Deel Deze Pagina