Curettage of cytotec?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dansprinsesje, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Net gehoord dat ons kindje overleden is.

    Was normaal 10 weken

    Nu heb ik de keuze tussen curettage of cytotec.

    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. RUNY

    RUNY Actief lid

    16 aug 2017
    170
    71
    28
    Vrouw
    Ik zou cytotec gebruiken , ik heb het zelf ook gebruikt mijn gyn wilde liever geen curettage doen , omdat ik er al een eerder had gehad ... En aangezien ik nog zwanger wil worden heeft ze mij het afgeraden ivm litteken weefsel en cytotec is te vergelijken met natuurlijke miskraam.
    Veel sterkte met het verlies xx
     
  3. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ow meid wat vreselijk. Wat ontzettend naar voor je. Ik heb gekozen voor afwachten, geen medicatie of curettage en als ik weer voor de keuze zou komen te staan deed ik t weer zo. Het vruchtje kwam met ruim 11 weken vanzelf los.

    Weet je ook wanneer t vruchtje gestopt is met groeien?
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat verdrietig :(

    Ik heb destijds gekozen voor curettage bij 12wk.
    Dit omdat het hartje rond de 10 weken al gestopt was en de gyn zei dat op deze termijn vaak cytotec niet afdoende werkte en ik mss alsnog curettage moest dan ivm onvolledige miskraam.

    Ik wens je heel veel sterkte.
     
  5. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik ga kiezen voor medicatie, vandaag eenzelfde bezoek aan de verloskundige gehad.
    Mijn lichaam heeft het tot hier niet doorgehad dus ik ga haar een handje helpen ...
     
  6. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Hier ook gekozen voor medicatie. Vond t moeilijke beslissing maar achteraf zo blij met mijn keuze. Mocht je vragen hebben hoor ik t wel.
     
  7. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Heel veel sterkte. Dikke knuffel
     
  8. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Wat verdrietig :( sterkte met het verwerken van dit nieuws.

    Ook al hielp cytotec bij mij twee keer helaas niet voldoende, zou ik er toch opnieuw voor kiezen. De (helaas dus onvermijdbare) curettages waren lichamelijk niet zwaar, maar ik heb er wel emotioneel een tik van gekregen, zeg maar. Afwachten was voor mij geen optie omdat mijn lichaam niks doorhad en ik het af wilde sluiten.
     
  9. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    op 8 weken en 4 dagen. 2 dagen na een perfecte echo!
    ben gebroken, op! hadden dit niet zien aankomen
     
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Ik vind t zo erg voor jullie, wat een verdriet :(
     
  11. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Wat sneu! Sterkte gewenst.

    Ik zou doen wat bij jou goed voelt om te doen.

    Bij de 1e keer heb ik het afgewacht op natuurlijke manier.. dat heeft 2 weken geduurd voordat alles los kwam, was daarna wel gelijk schoon

    Bij de 2e keer heb ik cytotec gebruikt, maar deze hielpen niet bij mij en kreeg ik alsnog een curretage. Maar wat heb ik lang in onzekerheid gezeten, en baalde dat ik niet gelijk voor een curettage had gekozen.
     
  12. MarlousAnne

    MarlousAnne Actief lid

    8 nov 2012
    296
    94
    28
    Eind december heb ik bij 7.4 weken medicatie genomen (mifegyne en cytotec) Ik vond het erg meevallen en zou daar weer voor kiezen. Na 2,5 week was mijn test negatief.
     
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    Wat k*t.. sterkte!
     
  14. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk, sterkte!

    Mijn gynaecoloog raadde een curettage erg af, vanwege de kans op verklevingen. Dus ik had de keuze tussen afwachten en cytotec. Ik had gekozen voor cytotec en dit is mij goed bevallen. Als ik het nog een keer zou meemaken (hoop van niet..) dan zou ik weer voor cytotec kiezen. Werd ook 27 dagen later gewoon weer ongesteld.

    Bij mij begon het (lichte) bloedverlies na het inbrengen van cytotec. 4 uur na het inbrengen kreeg ik flinke krampen en toen alles er eenmaal uit was, zijn de krampen direct gestopt. Heb nog 12 dagen gebloed en m'n cyclus klopte gelukkig nog.
     
  15. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Neeeeeeee, jij ook al. Oh gut meis, ik weet waar je doorgaat. Ik kreeg de keuze ook en heb voor cytotec gekozen. Helaas heeft het bij mij niet gewerkt. Heb er twee verschikkelijke nachten van gehad, maar uiteindelijk heeft het niks uitgehaald. De gyn vertelde mij dat het bij 70-80% van de vrouwen werkt.
    Helaas hoor ik bij de andere 20-30% van de vrouwen. Maar het laatste wat ik wil is een curettage, helaas heb ik nu geen andere keus meer. Mijn testen knallen nog steeds, terwijl we sinds 29 maart al bezig zijn om af te breken.

    Echter ik moet wel zeggen dat ik blij ben eerst voor de cytotec te kiezen. Het duurt nu allemaal veel langer, maar ik kan straks wel zeggen dat ik alles heb gedaan om een curettage te voorkomen. Vanzelf loskomen zit er bij mij niet in omdat mijn lichaam nog steeds overtuigd is dat het zwanger is.

    Ik wens jullie heel veel sterkte.
     
  16. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Oh en meis weet dat je mij een bericht mag sturen als je wat van je af moet schrijven en meer wilt weten. Ik heb hier ook nog steeds alle symptomen. Het is zo verdrietig en frustrerend en niet eerlijk.
     
  17. Adrianaj

    Adrianaj Actief lid

    25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    AWW echt heel sneu ! Heel veel sterkte.

    Heb vorig jaar bij mijn eerste zwangerschap ook een missed abortion gehad bij 8 weken en 3 dagen en we kwamen erachter bij 10 weken. Mijn verloskundige raadde het ook sterk af om voor curettage te gaan idd ivm met verklevingen. Ik heb voor misoprostol gekozen ( zal wel hetzelfde zijn al cyotec )
    Alleen die tabletjes werkten bij mij ook niet alleen hele kleine krampjes, kreeg mijn miskraam uiteindelijk met 12week en dat heeft mijn lichaam zelf gedaan. en ik en mijn vriend hebben het in de buurt bij een rozenperkje begraven. ( klinkt gek ) Zo had ik wel echt het gevoel dat ik er mooi afscheid van kon nemen. Was er ook zo kapot van. En als ik nu ga wandelen loop ik er nog wel eens langs. Het is gewoon allemaal zo oneerlijk.

    Heel veel sterkte met je verlies !! & een keuze maken is gewoon lastig. Big hugs:)
     
  18. Trojanhorse

    10 apr 2018
    21
    10
    3
    Vrouw
    Sterkte! Ik heb eerder gekozen voor Cytotec. Ook omdat ik geen curettage wilde als het niet hoefde. Inderdaad kans op littekenweefsel. Bovendien kun je Cytotec thuis in je eigen vertrouwde omgeving gebruiken.
     
  19. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Dankjewel lieve schatten
    Het is cytotec geworden
    Gisteren om 20u 5 tabletten opgestoken gekregen en 3 uur later zelf nog 5 tabletten opgestoken .
    De krampen begonnen vlak erna en nu al veel bloedverlies.
    Het vruchtje tot hiertoe nog niet verloren maar we wachten af.
    Het gaat wel.
    Beter dan ik heb gedacht
    We gaan het vruchtje proberen te begraven

    Danku lieverds
     
  20. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Veel sterkte. Hopelijk gaat het wat snel, en kunnen jullie het een plekje geven.
     

Deel Deze Pagina