Cursus reanimatie en ziektewet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mutskuh, 23 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.227
    1.038
    113
    Hallo.

    Ik ben sinds vorige week volledig ziek door zwangerschap ivm vele harde buiken en krampen. Nu heb ik volgende week een cursus reanimatie staan. Zouden jullie eraan deelnemen? Is het verstandig?
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Nee.. als het een schriftelijk iets was, dan wel. Reanimeren moet je best ook kracht zetten en bewegingen maken welke je normaal niet maakt. Ik denk dat je juist last krijgt van je harde buiken en krampen hiervan.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  3. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.227
    1.038
    113

    Daar ben ik dus ook bang voor. Dan ga ik alleen maar kijken en aanwezig zijn. Het is een opfris cursus dus dan maar even geen verlenging van mijn certificaat. Met kijken zie/leer je toch ook de nieuwste technieken
     
  4. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Ik heb toen een cursus gedaan tijdens de zwamgerschap terwijl ik niet bijzonder last had van harde buiken maar de avond na de cursus was echt niet grappig hoor. Het geeft blijkbaar echt teveel druk dus ik zou het bij kijken houden.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Nee! Collega van mij heeft flink in spanning gezeten vanwege heel veel last van harde buiken wat haast weeën leken, na een reanimatie op het werk. Zeker als je hier al snel last van hebt, zou ik het echt niet doen.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Toen ik cursus reanimatie had moest ik het afzeggen omdat ik heel plotseling ging bevallen van de 1e. Ik heb die cursus 4 weken later alsnog gedaan. Ik heb toen aangegeven dat ik een ks had gehad. De man die de cursus gaf zei meteen dat ik dan gewoon mee kon kijken.

    Bij de 2e was ik iets verder dan de helft en veel last van mijn bekken. Ook toen grotendeels meegekeken.

    Vinden ze echt geen probleem. Mijn certificaat werd beide keren gewoon verlengd.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik zou het niet doen; ik heb al een paar keer moeten reanimeren toen ik zwanger was en dat is geen pretje voor je buik en best zwaar. En achteraf veel harde buiken... Nu kan je het bij een cursus natuurlijk wel aangeven zodat ze je korter kunnen laten reanimeren, maar je moet het natuurlijk ook wel goed onder de knie krijgen. Ik zou het dus uitstellen...
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  8. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.227
    1.038
    113
    Ik heb hem vanmiddag. Overleg gehad met de trainer, die geeft aan alleen mee te kijken, en als ik 2 minuten voluit zou kunnen reanimeren, verlengen ze mijn certificaat. En als ik dit allemaal lees, denk ik dan maar geen verlenging. Dus kijk alleen mee
     

Deel Deze Pagina