Cyclus komt niet op gang na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Esje88, 3 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje88

    Esje88 Nieuw lid

    13 jul 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Vanaf vorig jaar oktober proberen we zwanger te worden. Half februari een positieve zwangerschapstest! We geloofden het niet maar waren super blij. Op 2 maart kreeg ik heftige bloedingen met veel pijn. Wist meteen dat het niet goed was. Miskraam vastgesteld.

    Kan gebeuren dus we gingen vol goede hoop verder. Ondertussen te horen gekregen dat mijn beste vriendin en schoonzusje zwanger zijn, beide na 3 maanden proberen..

    Vanaf dat moment de hoop gehad dat alles snel weer goed kwam. Helaas ging dat niet zoals verwacht. Mijn gemiddelde cyclus was al redelijk lang, tussen de 31 en 36 dagen. Na de miskraam meteen begonnen met temperaturen en ovulatietesten. 6 weken na de miskraam ongesteld geworden met ovulatie. Ronde 2 duurde 70 dagen, zonder ovulatie. Controle gehad bij gynaecoloog. Alles zag er normaal uit en mijn lichaam heeft blijkbaar tijd nodig om te herstellen. Ronde 3 duurde 36 dagen met ovulatie. Ronde 4 - 37 dagen zonder ovulatie.. nu net in ronde 5 na miskraam..

    Hebben meer vrouwen last van lange cycli en soms geen ovulatie? We voelen ons een beetje moedeloos en machteloos worden zo.. zeker nu zowel mijn beste vriendin en mijn schoonzusje op het punt staan te bevallen..

    Volgens de gynaecoloog mag ik pas in maart (als het een jaar niet lukt) komen voor verder onderzoek..
     
  2. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    He bah wat vervelend :( Ik heb ook cycli van rond de 34 dagen. Dan duurt 1 ronde lang he... snap je gevoel. Ik weet niet of ik soms niet ovuleerde, want ik temperatuurde niet (enkel ovulatietesten gebruikt).
    Uiteindelijk ben ik de Multi zwanger worden van Etos gaan gebruiken. Daar zit monnikspeper in (vitex agnus castus). Bij mij heeft het goed geholpen om mijn cyclus te reguleren. Na 2 rondes gebruiken was mijn LF weer normaal, en werd ik zwanger.
     
  3. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Na mijn eerste miskraam duurde het 9 maanden voordat m'n cyclus weer een beetje tussen de normale normen viel. Ik heb wel een lichte vorm van pcos dus dat heeft er wel mee te maken. Maar na een half jaar na de miskraam merkte ik dat m'n lichaam weer een beetje normaal functioneerde dus kan zeker lang duren.. Sterkte!
     
  4. Esje88

    Esje88 Nieuw lid

    13 jul 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Een maand duurt dan heel lang inderdaad. Hoe ben je erachter gekomen dat je een lichte vorm van pcos hebt?

    Bedankt voor de tip van de tabletten. Ga het proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.

    Nu weer wachten op de ovulatie. Die is als goed is over 2 weken.

    Maar zie dat je 2 miskramen hebt gehad oktober91. Lijkt me ook wel heftig. En ook nog zo'n lange cycli..
     

Deel Deze Pagina