sterilisatie bij vrouw

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door p1982, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

    p1982 Niet meer actief

    wie heeft zichzelf ook laten steriliseren?

    was het een grote ingreep?
    ben je nu niet meer ongi?

    zeggen dat je in overgang komt is dat waar?

    ben je er tevreden mee of zeg je nooit meer?
     
  2. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    Ik heb me tijdens de keizersnee gelijk laten steriliseren. De keizersnee zelf was heftig, maar de sterilisatie daarbij 2 minuten werk voor de gyn.
    Het is absoluut niet waar dat je daardoor in de overgang komt. Ook blijf je als normaal menstrueren.
    Er zijn tegenwoordig verschillende manieren van sterilisatie en de nieuwste is de essure methode. Daarbij gaan ze via de normale weg naar je eileiders en hoef je niet onder narcose.

    Hou er rekening mee dat sterilisatie bijna niet meer omkeerbaar is. Dus als er ergens een soort van twijfel is, laat het dan niet doen en kies voor een andere soort anti-conceptie.

    Ik ben zeer tevreden met de sterilisatie en mijn gezin is nu echt compleet. Ik ben blij dat ik nu niet meer hoef na te denken en niet meer zwanger kan worden.
     
  3. margreet78

    margreet78 Bekend lid

    14 mrt 2008
    882
    0
    0
    TS, google idd eens op de Essure-methode. Dat is een vorm van sterilisatie bij vrouwen zonder dat je geopereerd moet worden en je komt er absoluut niet van in de overgang. Volgens mij wordt het nu een jaar of 10 toegepast.
     

Deel Deze Pagina