Cyclus na keizersnede en sterilisatie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ctje1987, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

    Ctje1987 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

    Volgende maand wordt mijn jongste alweer een jaar. Zij is met een keizersnede geboren en tijdens deze ks zijn er meteen clipjes op mijn eileiders geplaatst.
    Ik ben dus niet gestart met anticonceptie na mijn bevalling.

    Mijn cyclus is echter nog steeds niet op gang gekomen. Ik kan het niet vergelijken met mijn cycli na de vorige bevallingen, want ik ben toen vrij snel begonnen met de minipil.

    Nu had ik een week of vier geleden erg veel last van slijmverlies. Geen gewone afscheiding, echt slijm. (Sorry!) Voor mij was dat altijd een teken dat mijn eisprong eraan kwam. En inderdaad het slijmverlies heeft een paar dagen geduurd en daarna heb ik veel pijn gehad die ik herken als ovulatiepijn. Dit is nu zo'n week of 3 a 4 geleden. Ik had in de tussentijd wel een menstruatie verwacht, maar niks.
    Ik ben er niet geheel gerust op, omdat ik me de laatste week ook niet echt lekker voel; snel misselijk, gevoelige borsten. Kan natuurlijk komen door mijn cyclus die weer op gang komt, maar ik neem aan dat als je eisprong geweest is, je sowieso ongesteld moet worden, ook na een sterilisatie.

    Nu lees ik op internet verhalen dat een sterilisatie met clips na een ks minder betrouwbaar zou zijn? Mijn gyn heeft me daar niets over verteld en eerlijk gezegd acht ik de kans op een zwangerschap ook echt nihil, maar ik vraag me toch af of iemand dit herkent?

    Hoe lang kan het duren voor je cyclus weer op gang is? En zwanger worden na een sterilisatie is toch zo goed als onmogelijk mag ik hopen?
     
  2. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    zo goed als inderdaad...ik ben bang dat mijn verhaal je niet gerust gaat stellen,mijn jongste is er gekomen na sterilisatie,ik was al 19 weken voor ik erachter kwam...onmogelijk durf ik niet te beweren,maar ondanks mijn ervaring ben ik ervan overtuigd dat het in 999 van de 1000 gevallen onmogelijk is...voor de zekerheid,en vooral je eigen rust misschien even een testje doen.
     
  3. Ctje1987

    Ctje1987 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje, dat zal schrikken zijn geweest!

    Ik word er niet echt ongerust door hoor :), ik ga er nog steeds vanuit dat de sterilisatie goed gedaan is en zoals je zegt: in verreweg de meeste gevallen is het onmogelijk. Ik denk dat mijn lichaam nog een beetje van slag is. Ik wacht nog even af of er een menstruatie komt. Bedankt voor je reactie :)
     

Deel Deze Pagina