cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ja ik kan mijn mond ook niet houden... mijn ouders weten het bijvoorbeeld, net als mn tante en oma...alleen op mn werk heb ik het niet echt verteld.
    Hoe gek het is, opeens gaan allerlei mensen in onze vriendenkring vragen wanneer we aan kinderen beginnen, tja dan ga ik ook niet liegen.
     
  2. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Okeeee ik zal daar anders wel ff informeren, want heb best dure prenatale vita's van het gezondheidswinkeltje hier. Die kan ik opzich wel bewaren of de monnikspeper daarnaast erbij gaan slikken...maar denk dat ik eerst ook begin met die multi zwanger dan.
     
  3. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Wel grappig dat wij precies het omgekeerde hebben gedaan qua vertellen. Ik heb in mijn familie mijn mond dicht gehouden en op mijn werk tegen iedereen verteld.

    Ik denk nu bijna de hele dag aan hoe het zou zijn een positieve zwangerschapstest te zien en hoe het is om je eerste baby'tje in je buik te hebben en te voelen. En de eerste keer dat je je baby'tje ziet na de bevalling. En of ie op zijn/haar vader lijkt.
    Ben ook heeeeel benieuwd naar de reactie van mijn vriend op alles.
    Ben jij daar ook zo veel mee bezig?
    Ik vraag me af of er meer zijn die er zo vaak aan denken / mee bezig zijn als ik.
     
  4. tammy1988

    tammy1988 Lid

    18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu net deze week gestopt met de pil na mijn menstruatie,
    wij proberen ook een kindje te krijgen, wij gaan het wel gewoon gelijk proberen en wacht niet eerst mijn cyclus af.
    Hoorde net al in een ander topic dat je wel degelijk gelijk zwanger kunt worden als je net gestopt bent, dus we zullen zien.
    overigens slik ik foliumzuur tabletten van het kruidvat(eigen merk) en slik dan normale vitamine c tabletten, en gewoon om denken met wat je eet enz.
    zou ik hier naast ook nog andere tabletten moeten gebruiken?
     
  5. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hoi Tammy1988,

    je hebt in principe alleen foliumzuur nodig als je zwanger wilt worden, maar het lijkt mij nooit verkeerd complete pillen te nemen waar meer vitaminen in zitten.
     
  6. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    @ Mayrha ik droom er zelfs over! Al 2 jaar lang!

    @Tammy ik slik prenatale vitamines met af en toe levertraan.
    De foliumzuur heb je nodig voor het zenuwstelsel, maar een wat extra visolie/levertraan is goed voor de aanleg van de hersenen.

    Foliumzuur is het belangrijkste en die levetraanr neem ik 1x per week als aanvulling op de vis die ik gewoon eet, is meestal niet zo veel, daarom. Er zit ook vitamine D in, die je normaal aanmaakt door de zon, maar die kan je dus alleen opnemen van de maand april tot oktober.

    Dag 45 hier!
     
  7. CherryBelly

    CherryBelly Fanatiek lid

    12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Woww wat een gezellig druk topic hier!!
    Hahaha heb wat gemist zo te lezen ;)

    Even een update van mij:

    Donderdag zou ik dus mijn onttrekkingsbloeding moeten krijgen....
    Ik wacht er nu nog op :(
    Echt geen druppeltje te bekennen....zit nu dus in onzekerheid :(
    Heb dit nog niet eerder gehad. Wel krampjes, maar lang niet zo heftig als normaal.

    Wat betreft vitamines slikken:
    Ik ben begonnen met Davitamon tabletten voor zwangere vrouwen of vrouwen die zwanger willen worden. Daarnaast slik ik VSM Puur Mama visoliecapsules.

    @Skaya: zie dat je inmiddels in ronde 2 zit :) heb je ook ovutesten en zo ja, ga je die deze maand gebruiken?

    -x- CherryBelly
     
  8. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hey Skaya,

    Heb ik iets gemist?
    Ben je vandaag ongi geworden?
    Dat is echt fijn voor je meid!
    En og niet eens zo gek na 10 jaar pilgebruik.
    Nu ik nog... :)

    CherryBelly,

    Ben benieuwd hoe het met jou zal gaan komende tijd.
     
  9. CherryBelly

    CherryBelly Fanatiek lid

    12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hey dames,

    is het misschien een idee om een "zwanger worden" club op te richten en daar een topic te starten ;) Denk dat het iets gepaster is hihihi, aangezien we niet meer aan de anticonceptie zijn en we eigenlijk meer over zwanger worden kletsen ;)

    Zo ja, wees creatief en verzin een naam hihihi :D

    -x- CherryBelly
     
  10. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik ben dus 31 december gestopt en zit al in ronde 3 (en dat na 13 jaar Microgynon 30)...

    Verschilt echt per vrouw hoe dat verloopt. Ik hoop juist op een iets langere cyclus.
     
  11. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hey CherryBelly,

    Zou leuk zijn een clubje over zwanger worden.:)
    Maar ik ben eerst heel benieuwd wat mijn cyclus gaat doen na het stoppen met de pil na 16 jaar.
    Daar is dit topic uitermate geschikt voor. :D

    Jij wacht toch ook nog op een eerste menstruatie?
    Ik vind deze eerste stap naar een normale cyclus ook best wel spannend. Toch?
     
  12. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Jaaaaaa ik ben ongesteld geworden!!!! Eind van de ochtend ineens...had gisteravond al krampjes. Het zet nog niet echt door als een gewone ongi hoor, maar het begin is er zeker en de krampjes ook! Maar ben er erggggg blij mee :D:D:D:D

    Nu Mayrha en Cherrybelly nog!!!

    Ik zit al in 2 clubs in het zwanger worden forum... bij topic van meiden die gestopt zijn met de pil in januari (zijn er 2, zit bij de minst drukke) en bij meiden die gaan voor een zwangerschap in 2011...jullie kunnen je daar eventueel ook bijvoegen, of willen jullie een nieuwe starten?
     
  13. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Zag trouwens dat die etos multi pillen ERG groot zijn stuk zijn...zou ik ze open mogen maken...ben een sukkel met slikken! Breek ze normaal gesproken in tweeen, maar gaat met deze niet.
     
  14. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

    Hier 8 jaar aan Microgymon 30 gezeten. Ben op 31 december gestopt met de pil. Zoals verwacht 2 januari ongesteld geworden, dit duurde 5 dagen.

    Daarna ging ik voor het gemak uit van een cylus van 28, dat had ik voor de pil. Ik werd toen met 24 dagen ongi. Wel geklust die maand.

    De tweede ronde ging ik uit van 24. Veel geklust en had ook echt kwalen, misselijk, moe, rare steken. Maar ook dat bleek allemaal ontpillen, afgelopen donderdag smorgens vroeg heel onverwacht ongi geworden. Voel er ook helemaal niks van eigenlijk. Maar wel netjes optijd in mijn cyclus dus!

    Nu benieuwd hoe het verder zal gaan!

    May d: volgens mij lopen wij precies gelijk!

    Cherry: succes!
     
  15. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd!
     
  16. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Welkom Sallie! Wat een korte cycluss heb jij dan zeg!! Is wel wat voor te zeggen! :D
     
  17. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ook MayD!

    Skaya: voor jou ook spannend! Ik heb inderdaad een korte cyclus ja. Hoop alleen dat het niet TE kort is, dat is ook niet goed ;). Maar de rondes gaan wel lekker snel ja!
     
  18. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hey Sallie,

    Ik denk dat jij heel blij mag zijn met zo'n korte cyclus.
    Lekker veel zwanger worden kansen!:p
    Je spreekt van "niet normaal" als je een cyclus korter dan 3 weken of langer dan 6 weken hebt.
    Heb ik ergens gelezen.

    Volgens mij zijn Cherry en ik de enige hier die nog wachten op eerste onig?
    Zou ook zoooo blij zijn als ik weet dat het allemaal werkt bij mij.
    Ik weet niet eens hoe mijn cyclus ooit zou zijn geweest, ben op mijn 13e aan de pil gegaan omndat ik zo veel pijn had voor de ongi.

    Skaya,

    Ben echt blij voor je!!:)
    Zie je dat ze werken...je hebt ze alleen nog maar gekocht en ze werken al! haha

    Heb je het al geprobeert door te slikken?
    Het buitenste laagje word namelijk "glibberig" als er water op komt.
    Dus...eerst pil in je mond, dan water erbij en dorslikken en flink wat water na.
    Als dat niet lukt, zou je denk ik ook de pil open mogen maken en met water mengen. Het gaat toch om wat er in zit zou je zeggen.
     
  19. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Mayrha: je hebt gelijk hoor! Ik ben er ook erg blij mee. Paar dagen na ongi heb ik alweer mijn ei.

    Hoop dat het bij jou ook snel op orde is! Welke pil heb je geslikt? Ik hoor wel veel dat na microgynon meiden snel weer ongi zijn over het algemeen. Nou was die bij mij ook net aan hoor, wat zwaarte betreft. Ik kon hem niet doorslikken, dan werd ik evengoed ongi....
     
  20. CherryBelly

    CherryBelly Fanatiek lid

    12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Mayrha: hmm...ja dat is waar. Deze topic is inderdaad geschikt voor de situatie waar wij in zitten. Het is natuurlijk erg spannend. Ik wacht nu ook op mijn eerste natuurlijke cyclus, maar we gebruiken ook geen condooms (hebben we pas besloten). Dus als het raak is dat is dat mooi meegenomen ;)

    @Skaya: ik zal eens naar die andere topics kijken, misschien kom ik daar ook wel kletsen ;)
    En ook ik ben echt geen held wat betreft het slikken van medicijnen. Echt vreselijk vind ik dat. Die Davitamon tabletten met foliumzuur zijn iets kleiner dan een paracetamol. Erg fijn dus. En die visoliecapsules zijn wel een stuk groter, maar die glijden zo naar binnen met voldoende water (omdat ze zo glad zijn). Heb eerst ook gekeken in de winkel hoe groot die dingen waren. :D

    @Sallie: lijkt me wel fijn zo een korte cyclus. Weet je lekker snel waar je aan toe bent. Ik heb nu maar 2 jaar de pil geslikt, dus weet nog wel hoe mijn cyclussen daarvoor waren. Die waren echt precies 28 dagen, altijd op tijd. Hoop dat het nu ook zo mag zijn :)
     

Deel Deze Pagina