cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief


    Hey Sallie,

    Ik heb 16 jaar de Diane 35 geslikt.
    De meeste denken dat dit een zware pil is ondat deze ook puistjes en overbeharing tegengaat, maar hij valt onder de lichte pillen.
    Ben nu aan het klussen, maar ik weet niet eens of ik wel een ei heb..
    Niet dat ik een hekel heb aan het klussen hoor..integendeel! :)
    Maar het zou toch fijn zijn als er iets te hopen valt.

    Nou heb ik ook gehoord van een soort draderig slijm in je vruchtbare periode. Hebben jullie dit al ervaren?
     
  2. CherryBelly

    CherryBelly Fanatiek lid

    12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Zo ver ben ik helaas nog niet. Maar heb er wel vaker van gehoord.
    Ben ook benieuwd of ik mn eisprong zo sterk zal voelen als andere dames hier op het forum. Heb gehoord over licht bloedverlies en steken in je zij door de eisprong. Kan me daar eigenlijk niets van herinneren van de periode voor ik met de pil begon.
    Maar toen was ik er natuurlijk nog helemaal niet mee bezig ;)

    Nu ik erover denk kan ik me wel iets herinneren van meer afscheiding tijdens bepaalde perioden van de maand. Maar of dat met mn vruchtbare periode te maken had...geen idee. Was er toen nog niet bewust van hahaha.
     
  3. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    @ Mayrha: ik denk ook dat diane wel meevalt hoor, denk dat 50 pillen stuk zwaarder zijn! Het hangt dus echt van je lichaam af. Had jij die pil ook ivm puistjes of overbeharing?

    Over dat vruchtbare slijm. Dat het dradentrekkend zou zijn heb ik nog niet gemerkt. De eerste maand merkte ik sowieso niks aan mijn afscheiding. De tweede maand wel wat meer. 2 dagen nadat mijn ei zou moeten zijn geweest (op dag 12 ipv dag 10) had ik twee dagen heel veel witte afscheiding. Dat zou een hormoonverandering aan kunnen geven. Dus dan hou ik het daar maar op. Maar verder boel ik niks van mijn eisprong hoor. Ik herken dus niet de verhalen van mensen die 10 minuten stekende pijn hebben oid....
     
  4. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Sallie,

    Ik wilde 16 jaar geleden die pil perse omdat mijn beste vriendin die ook had. Goede reden he? haha
    En ik dacht, als die ook nog puistjes voorkomt is dat mooi meegenomen.

    Over dat slijm en steken enzo, er zijn inderdaad ook vrouwen die helemaal niks merken, maar wel een ei hebben. Hopelijk horen wij daar dan bij.:)
    Ik denk zelf dat als je menstruatie tussen de 3 en 6 weken ligt je gewoon een ei hebt.
     
  5. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Mayrha en Cherrybelly hoop dat jullie mooie cyclussen hebben. We wachten het rustig af!

    Ik heb afgelopen maand weinig gemerkt qua verandering van afscheiding. Gewoon regelmatig klussen, moet goed zijn!
    Ga deze maand nog niet aan de ovutesten enz, wil het eerst gewoon even met de simpele berekening doen.

    Hier heb ik wel meer ongi buikpijn als met de pil...dus bereid je maar vast voor als je voor de pil flink last had....
     
  6. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ik heb de pillen trouwens nog niet gehaald, maar wel even bekeken in de winkel. Ga even naar het gezondheidswinkeltje hier om naar iets soortgelijks te vragen en in een misschien wat kleiner formaat :D
     
  7. CherryBelly

    CherryBelly Fanatiek lid

    12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ohhh ja die buikpijn kan ik me nog heel goed herinneren :( had het af en toe zo erg dat ik alleen ineengedoken op de bank kon zitten.
    Dus niets om naar uit te kijken, maar ik weet waar ik het voor doe hihihi.
     
  8. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Lieve dames, Help!

    Ik heb sinds gisteren SUPERgevoelige tepels! Sinds vandaag echt overduidelijk en erg lastig.
    Ook zei mijn vriend dat mijn borsten ineens erg groot zijn met zichtbare aders.
    Wat denken jullie?
    -Ovulatie
    -Ongi op komst
    -zwanger (?? na 3 weken geen pil)

    Ben trouwens zowiezo flink aangekomen ondat ik sinds een maand gestopt ben met roken.
    ook heb ik gehoord dat gevoelige tepels een teken is van ontpillen.
    Hebben jullie dit ook gehad?
     
  9. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Jaaaa ik heb het ook gehad!!! Toen gelijk weer een test gedaan , maar die was toen wit! Toen het gevoel weer minder werd, werd ik een paar dagen laten ongi!
    Het kan dus ook weer bij beide horen!! Maar wie weet!
     
  10. CherryBelly

    CherryBelly Fanatiek lid

    12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik lees wel vaker dat door het ontpillen je zwangerschap-achtige verschijnselen kan hebben.
    maaarrr het kan ook een zwangerschap betekenen.

    Dus durf er eigenlijk niet teveel over te zeggen.
    Helaas afwachten dan maar.
    Spannend hoor meid!
     
  11. Bianca88

    Bianca88 Fanatiek lid

    17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ja wij wilden eerst ook 1-2 maanden de natuurlijke menstuatie afwachten, maar zijn toch ook al gaan proberen..
    Merk wel dat ik er steeds meer mee bezig ga worden, maar ik ga me er niet op spitsen of verheugen, dan is het alleen maar een teleurstellen als je daluk ongesteld word..
    Maar het is indd wel zo dat het lang kan duren eer je natuurlijke menstruatie komt en dan denk je steeds zou ik zwanger zijn, dat vind ik wel een nadeel..

    We vrijen 3-4 keer per week, niet iedere dag is ook niet goed voor het zaad had ik gelezen.
    Maar vind het moet ook nog leuk zijn om te vrijen, niet dat het een verplichting word.
    Maar met de pil was ik ook niet om de 28 dagen ongesteld, dan 26 dan 27 dan 28 meestal wel rond die 3 dagen..
    Nu had ik een ovuluatietest op internet gedaan, maar welke dag moet je dan pakken het gemiddelde? Of gewoon hoeveel dagen er bij de laatste menstruatie tussenzat?

    Heel veel s6 aanstaande mama's!
    Ik vind het wel spannend!
     
  12. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ben na 8 jaar pil slikken gestopt om m'n cyclus op gang te laten komen voor als we zouden zeggen: we gaan ervoor. Na mijn pilstop meteen een mooie cyclus van 28 dagen. Volgende cyclus toch al maar begonnen en meteen geluk gehad...

    Van ontpillen heb ik helemaal geen last gehad, maar dat hangt van persoon tot persoon af.

    En vruchtbaar slijm valt wel op hoor ;)

    @ Bianca: Wij hebben het gewoon gedaan als we zin hadden. En daar waren dagen bij dat het elke dag was. :)
     
  13. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    @ Skaya, helaas voor jou, maar ik had het ook! Vriend mocht er echt niet aanzitten. Zoals ik al zei ook al een cupmaat meer sinds stoppen dus het komt allemaal door de pil. Deze maand dacht ik echt zeker te weten dat ik zwanger was, maar ben nu ongesteld geweest (2,5 dag :S) en ben nog steeds misselijk. Heb voor de zekerheid een testje alsnog gedaan, maar gewoon wit hoor. De pil doet rare dingen met je....
     
  14. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Fijn om te horen dat er meer zijn die dit herkennen.
    Het wil denk ik wel zeggen dat ik gewoon snel ongi ga worden. Ik hoop het! Zit nu trouwens op dag 17 van mijn cyclus.
    Skaya, Hoe lang heeft het bij jou geduurd vanaf dat de klachten begonnen to ongi?
    Heb je nu nergens last meer van?
    Nog steeds ongi of niet?
    Waarschijnlijk wordt jouw cyclus nu ook wel korter hoor. Als je de eerste hebt gehad wordt het volgens mij steeds beter.
     
  15. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Mn ongi is al bijna weg, vandaag was dag drie. Normaal duurt tie wel zeven dagen. Maar het is er wel degelijk een, dat weet ik zeker.

    Mn klachten van ongi begonnen op nod, krampjes enz en verdwenen toen, kreeg paar dagen later zere borsten, pukkels enz, dat verdween en een week later kwam weer krampjes en de volgende dag was er dan de ongi op dag 46...

    Mayrha als je nu op dag17 zit zal hetnog wel even duren als het goed is..we wachten het rustig af wat er gebeurd.
     
  16. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Spannend he meiden! Zo vervelend als je niet weet wat je lichaam gaat doen.

    Ik zit hier ook nog beetje met een dilemma. Heb nog alle klachten, nu ook weer ongikrampen maarongi is al voorbij! Wel was het vroeg, dag 23, en maar2 dagen ipv 5 normaal, en 6 zoals mijn eerste zonder-pil-ongi. Heb van de week nog wel een testje gedaan, maar mocht dag 23 evt een innesteling zijn, was dat sowieso nog te vroeg denk ik. Pfft, ik raak hier wel van in de war zeg!

    Nouja, wat zeggen ze dan, afwachten he..... ;)
     
  17. Mayrha

    Mayrha Niet meer actief

    Hey meiden,

    Mijn "klachten" zijn al bijna weg. Zal wel ontpillen zijn geweest. Op naar mijn eerste ongi! :)

    Sallie,

    Volgens mij kan dag 23 geen innesteldag zijn bij een cyclus van ongeveer 23 dagen.
    Je eisprong is ongeveer 14 dagen voor je eerste ongi dag. Toch?
    Dan kan hij zich niet pas 2 weken later gaan innestelen.
    Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon nog wat onregelmatige cyclussen hebt. Ook het aantal dagen bloedverlies wisseld in het begin misschien wat.
     
  18. Skaya

    Skaya Fanatiek lid

    19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Innesteling is toch 5 tot 7 dgen na je ei ongeveer?
     
  19. Bianca88

    Bianca88 Fanatiek lid

    17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Heeyyy...

    Ik heb veel last van buikrampen, de ha zegt dat het door het ontpillen is.. Ik heb wel de laatste tijd veel zin in lekkere trek kwa eten betreft..
    Ja ik zei ook 3x per week om te vrijen, maar we doen het indd ook als we er zin in hebben :p..
    Ik las dat veel vrouwen die gestopt zijn met de pil meteen 3-4 maanden erna al zwanger waren, heb hier ook een onderwerp gestart en daar kwamen dezelfde antwoorden uit..
    Ik heb eens ergens gelezen dat je als je stopt met de pil, de eerste paar maanden het vruchtbaarste bent.. Maar ja dit zal per lichaam wel verschillen..
    We wachten het gewoon af, ik moet normaal gesproken rond de 10e ongesteld worden dat duurt nog wel ff en als ik dan overtijd ben dan ga ik eens een testje doen..

    @ Mayrha: Zijn jullie ook al aan het klussen? Las dat jij ook nog geen natuurlijke ongi hebt gehad na het stoppen van de pil?
     
  20. CherryBelly

    CherryBelly Fanatiek lid

    12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Skaya: ik dacht dat de innesteling al na 2 dagen was hihihi...domme ik :)

    Hier nog steeds last van de ontrekkingsbloeding :s duurt nu al 5 dagen, normaal 3 :s

    Hoop dat het snel stopt.
    Ben echt heel erg benieuwd of mijn cyclus ook meteen op gang komt en ik inderdaad na 28 dagen mn NOD heb.

    Hoe komt het eigenlijk dat je t meest vruchtbaar bent vlak na het stoppen met de pil? Heb ook gelezen dat je vlak na je pil meer kans hebt op tweelingen?

    -x-
     

Deel Deze Pagina