Daar gaan we dan !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Laari26, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Vandaag was de dag !
    Hup spiraaltje eruit en nu hopen op een brusje voor ons meisje.
    Volgens mijn app had ik gister mijn eisprong en heb vandaag mijn koperspiraal laten verwijderen.

    Kan ik dan nu al zwanger worden ? Of is vanavond klussen zowiezo al een verloren zaak

    Ik vind het wel weer spannend hoor !
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Heel voor hand liggend wat ik nu ga als eerste ga typen; een app is niet betrouwbaar om je eisprong mee vast te stellen. Een app gaat uit van gemiddelden.

    Als je daadwerkelijk gisteren je eisprong had, dan ben je vanavond waarschijnlijk te laat. Ik dacht dat een eitje maximaal 24 uur leeft.

    Succes en hopelijk snel zwanger.
     
  3. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Het is toch een week na de laatste dag van je menstruatie ? Dat zou gister zijn.

    Ik weet nooit goed hoe ik dat moet berekenen.
     
  4. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Is hier iets uit te halen ? Heb helaas maar 2 maanden kunnen "tracken" want mijn oude app waarmee ik mijn menstruatie bij hield stopte er ineens mee op.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Je kunt het eigenlijk ook niet berekenen omdat onze lichamen geen robots zijn ;).

    Met een cyclus volgens het boekje duurt je cyclus 28 dagen en heb je een eisprong op dag 14. En wordt je 14 dagen na je eisprong, op dag 29 ongesteld. De eerste dag van je menstruatie is dag 1.

    Maar in de praktijk heeft vrijwel niemand een cyclus volgens het boekje. Dus langer/korter dan 28 dagen en/of eisprong op een heel ander moment.
     
    PreciousGirl vindt dit leuk.
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Je kunt je eisprong niet berekenen. Die kun je vinden dmv ovulatie testen te gebruiken of te temperaturen. En daarna zul je een aantal maanden moeten kijken hoe lang je na je eisprong ongesteld wordt. Apps zijn alleen maar goed om dingen in bij te houden, maar niet om je eisprong vast te stellen. Twee dagen na een positieve ovulatie test is de uiterlijke dag van je eisprong. De tijd tussen eisprong en menstruatie is je luteale fase. Je app gaat uit van gemiddelden, dus 28 dagen met eisprong op dag 14. Maar dat is gemiddeld en slechts weinig vrouwen voldoen hier aan. Ik had een cyclus van 30-31 dagen met de eisprong op dag 19-20. En nee, je eisprong is niet perse een week na je menstruatie.
     
  7. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Bedankt voor je uitleg.
    Wat een gedoe eigenlijk. Voor mijn vorige zwangerschap was ik er niet op deze manier mee bezig. Had een ovulatietest die 2 streepjes gaf en dacht dat dat het was en daarna was het raak.
    Merk nu ik ouder ben ik er op een hele andere manier meer bezig ben.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Leuk spannend! Wij starten vandaag weer met hormooninjecties dus hopelijk snel raak voor onze tweede!
     
    Izzie7676, Laari26 en Bezige bij vinden dit leuk.
  9. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Spannend zeg ! Ik ga voor jullie duimen !
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Owww wat spannend! Heel veel
    Succes!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Wat spannend!

    Ik gebruik trouwens ook een app en ik voel wel mijn eisprong. Met de app houd ik vooral bij wanneer ik ongesteld moet worden want dat vergeet ik altijd, als hij aangeeft dat ik mijn eisprong heb klopt het ook altijd met wat ik voel dus dat is mooi meegenomen.

    Ik zou wachten tot je ongesteld bent en vanaf daar gaat tellen en lekker aan de gang met je man.

    Dat je maar snel zwanger mag worden! :)
     
  12. momim

    momim Niet meer actief

    Koperspiraal zorgt ervoor dat er geen innesteling plaats kan vinden. Zou dus, of je nog op tijd was voor je ei of niet, kunnen dat je baarmoederslijmvlies minder makkelijk innestelt als spiraal er pas zo kort uit is.
     
  13. Esther21

    Esther21 Bekend lid

    16 okt 2016
    516
    172
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook zo, maar helaas beïnvloed het zaad en ook je baarmoederslijmvlies. Op 12-6 werdt die van mij eruit gehaald altijd een cyclus van 30-31 dagen en toen ineens 37 blijkt het verwijderen ook nog is een verstoring te kunnen veroorzaken.

    Maar goed! Alles is mogelijk, heb ook wel positieve verhalen gelezen. Maar zou er niet vanuit gaan.

    Me gynaecoloog zei het ook bij het verwijderen dat het pas na de eerst volgende menstruatie als eerste ronde gezien wordt
     

Deel Deze Pagina