dagloon ww na ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door setje, 5 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Goede avond,

    Ik heb een vraagje over de berekening van het dagloon ww na ziektewet.

    4 april 2016 ben ik uitgevallen/ziek geworden bij mijn toenmalige werkgever en sindsdien in de ziektewet (contract is in de tussentijd niet verlengd) De ziektewet uitkering loopt nog tot en met 24 maart, en daarna dus ww.

    Hoe gaat het Uwv het dagloon van de ww uitkering berekenen? Ik lees het jaar voorafgaand aan de ziektewet, is dat dan het hele jaar 2015, of wordt er 12 maanden teruggeteld vanaf april, maart of februari 2016?

    Met vriendelijke groet,

    Setje
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goede vraag, Setje. Ik ga het voor je uitzoeken en kom er zo snel mogelijk op terug.
     
  3. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dat is heel fijn, alvast bedankt.

    Waar ik nu ineens aan denk, ik heb ik de maanden december 2015 en januari 2016 ook ww gehad, zou het kunnen dat deze misschien herleefd gaat worden? Doorvoor heb ik niet eerder met het uwv te maken gehad (gelukkig). Daarvoor gewerkt vanaf 1999 en vanaf 1 februari tm 31 augustus 2016 in dienst geweest. (Per 4 april ziek gemeld en ziektewet tot en met 24 maart 2018)

    Ik zie door de bomen ook het bos niet meer, terwijl ik me altijd goed informeer op de website van Uwv, maar het ie te ingewikkeld.

    Groet Setje
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemiddag Setje,

    Zoals beloofd hierbij het antwoord op jouw vraag hoe hoog je WW-uitkering wordt.

    Dank dat je de toevoeging hebt gedaan dat je eerder WW hebt gehad. Dit is van invloed op mijn antwoord.

    Als de maximale duur van je WW-uitkering nog niet was bereikt op het moment dat je weer aan het werk ging, dan kun je via werk.nl een aanvraag doen om je oude WW-uitkering weer te krijgen. Dit is dan een voortzetting van je eerdere WW-uitkering.

    Wat ik je aanraad om te doen als je nog vragen hebt is contact op te nemen met onze klantenservice op telefoonnummer 0900-9294. Mijn collega kan dan bij jouw gegevens kijken om te zien wat de situatie is en helpt je graag verder.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  5. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Bedankt voor de snelle reactie, heel fijn!

    Ik heb alleen al gisteren de ww aanvraag gedaan, had ik dit dan anders moeten doen? Of gaat Uwv de eerdere ww automatisch herleven?

    Groet Setje
     
  6. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Setje,

    Namens mijn collega Yvonne, graag gedaan!

    Super dat je eergisteren al de WW-aanvraag hebt ingevuld!

    Bij de eerste stap van het digitale formulier kun je aangeven waarom je de WW-aanvraag invult. Er is bij deze stap de optie: 'Mijn Ziektewet uitkering stopt'. Als je dit hebt aangegeven is je dit in orde.

    Weet je het niet meer zeker? Dan raad ik je aan om een bericht te sturen via je Mijn UWV of om telefonisch contact op te nemen. Mijn collega's kunnen dan voor jou inzien wat je hebt ingevuld: http://bit.ly/2waj9oG.

    Met vriendelijke groet,

    Lisanne UWV
    Webcareteam
     
  7. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb inderdaad die optie ingevuld! Dan wacht ik het gewoon even af!

    Bedankt voor jullie snelle reacties en goede uitleg, heel fijn!
     
  8. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Setje,

    Graag gedaan en helemaal top dat je dit hebt aangegeven in je WW-aanvraag!

    Ik wens je een mooie dag toe!

    Lisanne
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina