1 jaar dagmenu

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door senna999, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Hallo,

    Ik kom net van de wijk vandaan en onze dochter is te weinig aangekomen in 3,5 mnd -> 500 gram.

    Ze weegt nu met 1 jaar 9010 gram.
    op zich niet te dun ,maar je zag wel dat ze deze keer weinig was aangekomen.
    maar ik krijg er ook amper iets in.

    ik heb de volgende indeling
    07.30 fles opvolgmelk 180/6
    09.30 fruithapje, ze eet een half potje daarvan
    12.00 boterham, daar eet ze 3 a 4 stukjes van, als ze het uberhaupt al eet, dan nog halfvolle melk ongeveer 100 ml, soms drinkt ze dat op, soms laat ze de helft staan. als ze geen brood eet krijgt ze een half potje groente.
    15.00 potje groente of pap, eet ze dus ook maar de helft.
    17.30 avond eten ... euhhh amper iets eigenlijk, ze proeft alles maar na een hap of 4 wil ze niet meer of werkt het eten naar buiten.
    19.30 fles 180/6 opvolgmelk gaat meestal helemaal op

    nou zeiden ze bij de wijk dat ik dit wel kon aanhouden en verder geen koekjes mag geven of langevingers, dat doen we ook niet maar de oppas wel. dit zou toch geen probleem moeten geven?
    hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wat meer gaat eten?
    en ziet het dagoverzicht er een beetje goed uit?
    tussendoor drinkt ze gewoon water maar dat zal in totaal ongeveer 50-80ml zijn. dat tuft ze nml ook weer uit.
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Een kindje van 1 jaar kan zelf aangeven hoeveel het eet, je kunt haar niet dwingen om te eten. Een voorbeeld van een dagmenu is:
    - ontbijt: bruine boterham met beleg en peutergroeimelk of pap gemaakt van groeimelk
    - tussendoor: fruithapje
    - lunch: bruine boterham met beleg en een bekertje peutergroeimelk
    - tussendoor: kinderbiscuit, soepstengel, rijstwafel met wat thee
    - Avondeten: maaltijd met een toetje van yoghurt

    Dit is een richtlijn, je dochtertje hoeft dit niet allemaal te eten. Maar zo heb je zelf een idee van een dagmenu. Vaak helpt het ook om samen te eten en regelmatig te eten (elke dag dezelfde tijd aanhouden).

    Groetjes, Petra
     

Deel Deze Pagina