Daling temperatuur 5 dagen na ovulatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lotte1981, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm nou je zit nog 5 dagen vor nod toch? wie weet is het een innestelingsdipje?
     
  2. baboe

    baboe Bekend lid

    15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Innestelingsdip is zeker een optie. Daarna moet de temp dan wel weer omhoog, naar minimaal het niveau van voor de dip.
    En als je maar 1 functionerende eierstok hebt dan springt je ei gewoon iedere maand aan de andere kant. (dat weet ik van een vriendin die een eierstok kwijt is door een cyste)
    Spannend voor je! Hoop voor jou dat het raak mag zijn.
     
  3. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    He baboe,
    Dat zou bij mij ook het geval kunnen zijn dus? Ben 0.2 graden gezakt en daarna weer naar mijn hoogste temp terug deze maand, namelijk 37.. (dus 0.2 graad omhoog)
     
  4. baboe

    baboe Bekend lid

    15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ja, dat zou ook voor jou zo kunnen zijn. De innesteldip is omstreden hoor. Sommige zwangeren hebben m gehad, sommige niet-zwangeren ook. En sommige zwangeren hebben m helemaal niet gehad. Maar ik denk altijd maar zo: Het kan geen kwaad (en het is alvast 1 goed teken) om er wél 1 te hebben! Succes, ik zal voor jullie duimen,
    x
     
  5. Lotte1981

    Lotte1981 Actief lid

    9 jun 2009
    432
    0
    0
    #25 Lotte1981, 11 jul 2009
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
    Mijn gyn had gezegd dat het helaas niet zo werkt dat het om en om gaat... hij zei dan weer paar keertjes links, dan weer rechts, soms om en om...
    Ik hoop zeker dat het innnesteling is, alleen durf er totaaaaal niet op te hopen, ga er gewoon van uit dat de duiveltjes morgen komen :( (wel wat vroeg, maar goed...).
    Aanvulling 20:00 uur: Heb helaas nu ook trouwens bruin slijmerige afscheiding... dus ik weet het niet meer....bah!

    Linda jouw temp zit iig nog super mooi hoog!!!
    Baboe hou je ook je temp bij??

    liefs Lotte
     
  6. baboe

    baboe Bekend lid

    15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hoi Lotte,
    Ja, ik hou ook mijn temp bij. Had een superlange, rare cyclus deze maand. Maar nu is eindelijk drie dagen geleden mijn temp gaan stijgen. Dus toch een eisprong, alleen heel laat en totaal niet corresponderend met mijn ovutests (die zeiden dat ik maandag een eisprong zou hebben maar hij kwam woensdag...) Normaal heb ik altijd een enorme eisprong dip, maar niets daarvan nu. Ook raar, dat jouw gyn weer iets totaal anders vertelt dan die van mijn vriendinnetje! Of zou dat alleen gelden als die eierstok verwijderd is?
    Balen van het bruine slijm...Je blijft toch hopen dat het niet doorzet dan he? Ik duim voor je!
     
  7. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Aah lotte zou balen zijn als het doorbreekt :(
    Idd 5 dagen te vroeg, van de andere kant zou je wel een goeie niet te lange cyclus hebben.. want je hebt m nu op 46 staan, heb je altijd zo lang?
     
  8. Lotte1981

    Lotte1981 Actief lid

    9 jun 2009
    432
    0
    0
    @baboe: zou denken dat je ovulatie op woensdag was gezien je spotting erbij... en je stijging van temp,... ben benieuwd wat FF gaat zeggen!!! Trouwens die ovutest kunnen toch tot 48 uur eerder zijn qua positiefheid in relatie met je ei...??

    @lindavnr: normaal nooit zo'n lange cyclus maar mn lichaam was errug in de war geraakt doordat ik paar maanden terug van mn vorige gyn ook ineens paar weekjes weer een pilletje moest slikken,... en toen gewone cyclus gehad en daarna was alles weer door de war... errug frustrerend, maar luteale fase van 10 is bij mij wel nieuw... meestal was het wel 13-14 dagen... hoop wel op innesteling want had gister echt paar megasteken in mn baarmoeder niet zoals het voelt met menstruatie (en heb totaal geen menstruatiekrampen nu, maar goed die kunnen natuurlijk elk moment opbreken :() Dus we wachten af!!!

    Succes dames!! ik ben benieuwd wat de thermometer morgen doet... dat geeft bij mij iig meer zekerheid bij daling
     
  9. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    He lotte,

    Hoe is het nu met je temp?

    Hier hélemaal goed hihi :D heb vanmorgen getest enne..ik ben zwanger!!!! :D :D :D

    Hopelijk is ie bij jou ook gestegen!!
     
  10. baboe

    baboe Bekend lid

    15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Gefeliciteerd Linda! Hartstikke leuk voor je. Hopen dat dit een vruchtbaar forumpje is...haha
     
  11. Lotte1981

    Lotte1981 Actief lid

    9 jun 2009
    432
    0
    0
    Heej Linda: SUPERGEFELICITEERD!!!!!!!

    Mijn temp was vanmorgen wel weer wat hoger 36.7... en nog niet doorgezet... dit zijn wel spannende dagen!!

    Oww Baboe over die eierstok (gister ff vergeten te zeggen) maar als je nog mr 1 eierstok hebt neemt de ander gewoon die functie helemaal over. Als je 2 eierstokken hebt lezen ze niet altijd het boekje :)
    Enne jouw temp is ook wel lekker gestegen dus die ovulatie is nu wel zeker, zo te zien!!! Nog wel goed geklust ??? (raar woord hè) hahaha

    IK ben nu errug gestresst... zet het door of niet...
     
  12. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jaah inderdaad! Ik hoop met jullie mee!!
     
  13. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hee lotte,

    oh had je berichtje even gemist...
    Hmm nu weer een stijging dus in je temp... Hopelijk gaatie morgen nog wat omhoog!! Ik duim voor je meis!
     
  14. baboe

    baboe Bekend lid

    15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Wow, wat spannend dat je temp nu weer wat gestegen is! Als hij vandaag verder gedaald was dan was het denk ik wel einde oefening geweest. Pff, dan zit jij nu vast in de fase van steeds checken of je ongesteld bent geworden...Ik kan dan altijd niet wáchten tot het weer morgenochtend is en ik (hopelijk) weer een hoge temp mag hebben. Mijn temp is supergestegen. Tóch een eisprong. Best wel blij hoor. Ik baal zo als ik geen eisprongen heb (komt wel eens voor)(gelukkig niet in de overgang, blijkens mijn FSH waardes). Normaal stijgt mijn temp heel geleidelijk, nu spurt hij echt omhoog. Betekent dat dat mijn progesteron in orde is? Weten jullie dat?
    Lotte, heel veel succes vandaag en laat je ff weten hoe je temp het morgen doet?
    Liefs
     
  15. baboe

    baboe Bekend lid

    15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Sorry, nog 1 klein vraagje.
    Die vrijdag waar mijn temp ineens 36.8 was, toen waren we een weekendje weg en werd ik wakker, badend in het zweet omdat die kamer echt een soort oven was. Kan de omgevingstemp invloed hebben op je BBT? Het rare is, als ik die temp weglaat dan zegt FF dat mijn eisprong op zaterdag was. Heel bizar. GRTZ
     
  16. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmm geen idee hoe dat met progestoron zit...!
    Weet nog niet heel veel over tempen; twas pas mijn eerste ronde met tempen!

    Wat betreft tempen als je het warm hebt.. volgens mij is het niet zo dat als je het warm hebt, je lichaamstemp ook stijgt..
    Maar dat weet ik niet zeker!
     
  17. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Je temp stijgt idd erg mooi! :)
     
  18. Lotte1981

    Lotte1981 Actief lid

    9 jun 2009
    432
    0
    0
    volgens mij kan je je lichaamstemp goed op orde houden,... omdat de kamer zo heet was heb je gezweet omdat je je lichaamstemp constant wilt houden... Dus heeft geen invloed volgens mij... Toen het zo warm was 1,5 week terug was mn temp ook ineens weer heel laag dus echt ALLES kan...

    Hogere temp wijst inderdaad op goede progesteron... maar weet niet als die iets wat laag blijft (zoals bij mij) of de progesteron dan niet goed is..... Owwwww nog meer stressssssss

    ik kan ook niet wachten tot morgenochtend... al ben ik wel bang dat ie ineens weer laag is... (zal wel...bah)

    ik hou jullie op de hoogte!!
    En nogmaal Linda... ben ZOOOOO blij voor je!!!
    En baboe... nu wij nog!!

    Liefs Lotte
     
  19. Lotte1981

    Lotte1981 Actief lid

    9 jun 2009
    432
    0
    0
    weet iemand trouwens hoe FF de lijn van tempwaarden bepaald??? die rode...
    want ik snap niet zo goed waarom die van mij zo hoog ligt...
    als ik bij jullie kijk hebben jullie af en toe ook piekje boven de lijn.. en bij mij zit alles (voor ovulatie) er sterruk onder...


    oww heb trouwens nu paar tempjes ervoor van 36.6 nr 36.5 gedaan en nu ziet ie er al anders uit... ik heb zo wel meer overzicht...dus hij neemt gewoon gemiddeld....
     
  20. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38

Deel Deze Pagina