DastyQueen weet raad...

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Als ik hier op het forum vertel dat huishouden en schoonmaken mijn hobby is dan word ik weleens voor gek verklaard. Ik geloof echter dat iedereen dit leuk kan vinden als je er een goede routine in krijgt en jezelf de tijd gunt om na het huishouden te genieten van wat je hebt gedaan!
    Wat ook helpt het leuk te maken zijn de kleine simpele huishoudtips en trucs waardoor klusjes die normaal tijdrovend zijn in een handomdraai gedaan zijn!

    Mij lijkt het leuk hier een topic van te maken waarin ik jullie deze tips en trucs kan geven! Misschien ook helpen bij het maken van een schema dat bij je past!

    Dusssss.... heb je een klusje en zoek je een trucje, roep maar raak en ik hoop dat ik kan helpen!

    Hopelijk motiveer ik jullie hiermee, en motiveren we uiteindelijk elkaar om het huis fris en schoon te houden!

    Mijn eerste tip, zet altijd een lekker muziekje aan tijdens het schoonmaken en zing en dans ondertussen lekker mee!
     
    Koektrommel, Zonnestraal, Robijn89 en 22 anderen vinden dit leuk.
  2. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Hoe doe jij dingen als gordijnen wassen, en andere klussen die je maar eens in de zoveel tijd doet? Zet je dat in je agenda, heb je een vaste dag? Ik doe dat dan een keer. En daarna vergeet ik het gewoon. En dan een jaar later denk ik, wanneer heb ik de gordijnen eigenlijk voor het laatst gewassen..? :$
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Jeej!

    Ik heb verkleurde was (katoen wit met zwart heeft gele plekken). Heb al geprobeerd: azijn, heet wassen, vlekkenmiddel, biotex, Hg ontkleurder voor doorgelopen was. Oh en gebruik ook color catch doekjes maar dat heeft niet geholpen dus. Vlekken zitten er nog. Op zoek naar de gouden tip ;)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Verkleurde was niet op laten drogen. Meteen weer wassen met een color catch doekje erbij. Als de verkleurde kleding eenmaal opgedroogd is dan krijg je de vlek bijna niet meer weg... Je kan wel nog proberen om de vlek nat te maken met water en daarna in de zon te leggen.
     
    Anan en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Dat is het 'm nou juist :roflmao: met 2 kinderen een vriend en een hond is het binnen no time weer een bende
     
    MotherOfAnAngel, Imona, Robijn89 en 11 anderen vinden dit leuk.
  6. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik vond kalkaanslag van de douchecabine weg halen altijd verschrikkelijk. In plaats van te schrobben doe ik nu WC eend op de kalkaanslag, even laten intrekken, met een schuursponsje rustig er over heen en daarna alles afspoelen en droogtrekken. Alle kalkaanslag is dan als sneeuw voor de zon verdwenen! LET OP, niet op je kranen etc doen want WC eend is zo chemisch, dat bijt allemaal vlekken in het staal! Echt alleen op glas gebruiken dus!
     
    Baileyy, Hatsie, Belle22 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik volg..

    Ik blijf achter de feiten aanlopen thuis. Ondanks mijn huishoudschema app. Die zegt wat ik op een dag moet doen maar waar haal ik de tijd weg haha
     
    Izzie7676 en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Nat in de zon hangen! Als het doorloop kleuren zijn.
     
    Anan, DastyQueen en Ietjuh vinden dit leuk.
  9. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mijn oudste liet gisteren een flesje felroze nagellak vallen. De vlekken op de vloer en haar burea zijn eruit (met aceton en wondergom resp.), maar die in haar nieuwe witte t-shirt... Het is nog niet gewassen, ik weet gewoon niet goed wat ik eraan kan doen... Iemand?
     
  10. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    wat leuk! Zo'n schoonmaakprinses als zal ik niet worden maar moet stiekem bekennen dat schoonmaken ook wel echt mijn ontspanning is. Daarna is het koppie leeg en kan ik heerlijk genieten van een schoon en opgeruimd huis.
    Ik heb ALLE schema's al gehad en heb er echt lang over gedaan voordat ik mijn draai mbt het huishouden had gevonden maar er is een truc overgebleven en die werkt hier fantastisch: elke dag rondje huis half uurtje. Ik kon het namelijk nogal eens laten verslonzen waardoor ik een aantal dagen later echt een bende had. Maar met elke dag een half uur is het schoonmaken heel goed bij te houden (buiten het reguliere poetswerk uiteraard). Zo'n rondje huis is: wastafel badkamer leegmaken en met een vochtige tissue erover heen, even met een vochtige tissue over de toilet bril. Bed opmaken, kleding in de was of opruimen, vaatwasser leeghalen, de keuken even met een kamerbezem doorvegen, met een doek over het aanrecht, kussens op de bank opschudden, losliggende troepjes in een van de mandjes en dat is het wel. En op zaterdag hebben wij joggingbroekendag. Dan gaat mijn man met de hond naar het bos, weekboodschappen halen en een kop koffie drinken bij mijn ouders. In de tussentijd doe ik dan stoffen, stofzuigen en dweilen. Door het steeds op deze manier bij te houden is het eigenlijk best goed te doen.
    2 x per jaar gaat alles op de schop. Dat is ergens in december en ergens vlak voor de vakantie. Dan heb ik een maand lang een heel schema. Dan ontsnapt er geen enkel kastje vanaf de zolder tot in de kelder aan mijn poetsdoeken en gaat er een boel naar het milieupark.
     
    LolaBloem, nizzie86, Lisanne1811 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Wat doe je dan met het kalk op de kraan dan? Heb je daar tips voor?
     
    DastyQueen en SDonya vinden dit leuk.
  12. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Leuk om te lezen @frummelke86 , vooral dat je man elke week een bakkie bij jouw ouders doet.
     
    DastyQueen en frummelke86 vinden dit leuk.
  13. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    ideaal dat hij en de hond dan even de hort op zijn! En mijn ouders zetten nog ouderwets filterkoffie en dat is blijkbaar veeeeel lekkerder
     
    famofthree en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dat doe ik om de maand op de eerste maandag van die maand zo kan ik het nooit vergeten! En tussendoor een keer extra als dat nodig is door vieze vingertjes van mijn dochter.
     
  15. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    ik pak een stevig zakje met azijn erin en bind dat met een elastiek vast om de kraan
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik moet even zoeken, kom er morgen op terug maar ik heb een goedje dat speciaal is voor gele vlekken in witte kleding door bijv transpireren. Misschien werkt dat ook op jouw vlekken!

    Que vlekkenpoeder vind ik het eigen merk van de Liddle de beste die er is. Als er hardnekkige vlekken in kleding zitten, in de avond in een emmer lauw water en 2 schepjes vlekken poeder, de volgende ochtend in de machine en bijna geen vlek overleeft het op deze manier.
     
    Anan vindt dit leuk.
  17. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Hahahaha ik heb alleen de hond niet maar wel 2 kinderen en ik denk dat mijn man net zoveel troep maakt als een hond doet :p Als het voor het oog niet opgeruimt blijft probeer dan te genieten van de frisse schone geur! Dat kunnen ze niet verprutsen voor je toch?
     
    Kerstster, Lisanne1811 en Jackie87 vinden dit leuk.
  18. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dagelijks bij houden met schoonmaakazijn. Met een doekje het schoonmaakazijn erop boenen en daarna afspoelen en droog wrijven met een handdoek. Dan glimt alles weer helemaal mooi:thumup:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Geldt dat ook voor hardnekkige vlekken? :p dank je wel voor de tip!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  20. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik heb daarvoor een spuitflacon met een mengsel van water en azijn in de badkamer staan. Dat doe ik dan hetzelfde als jij doet met wc eend.
     
    SDonya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina