Lengte Beebje ?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamaMirella, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal, nu vraag ik 't me toch af...
    Ik heb met 8 wkn + 5dgn een echo gehad toen was het kindje bijna 2 cm
    Met 10 wkn. + 2 dgn. heb ik er weer een gehad toen was het 3,4 cm !
    Maar nu lees in overal dat bij 10 wkn je kindje 6 cm moet zijn en met 12 weken 8 á 9 cm :|

    Klopt het niet bij mij? :| Of is dat bij iedereen anders ?

    -x-
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    even terug gezocht in mijn zw. agenda:

    8w0d 14,5 mm
    9w5d 2,79 cm
    13w0d 7,49 cm (volgens meting zit ik daar op 13w4d, ik liep daar dus voor)

    ik denk dat als je vk niks gezegd heeft je je helemaal geen zorgen hoeft te maken hoor!
     
  3. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    met precies 11 weken was hier de beeb 4,32 cm
     
  4. Niet meer actief

    met 11 week en 3 dagen 4.8 cm
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ze meten van de stuit tot kruin en meten de beentjes dus niet mee hierdoor kan het verschillen van lengte omdat ze op veel pagina's bij lengte de beentjes wel meetellen.
    mijn meisje was met 8wk 1,5 cm en met 11,4wk was ze 4.98 cm.
     
  6. spannend

    spannend Lid

    10 jun 2007
    7
    0
    0
    he hallo,

    ik heb gisteren net mijn eerste echo gehad! mijn kleine was 3.45 cm en ik was toen 10weken en 3 dagen zwanger. ze hebben gemeten van het hoofdje tot de billen.... ik moest daar dus nog wel wat bij rekenen voor de beentjes....

    groetjes
     
  7. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Bij ons was de kleine 7 cm. met de echo van 12,4 weken
     
  8. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Bij mij was 'ie bij 10 weken 1 dag 3,2 cm. van hoofd tot stuitje. Dus 3,4 cm. bij 10 weken 2 dagen klinkt me heel logisch in de oren!
     
  9. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Pffiieeuuwww Gelukkig maar hihihi!
    Dus loop op schema ;) hihi

    -xxx-
     
  10. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    bij mij was ie met 11 weken en 3 dagen 4.15 cm
     
  11. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Heey Little hope, voel jij je kindje ook al ? HiHi :D

    -x-
     
  12. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij mijn laatste echo (20 weken) kom ik er geen wijs uit hoe groot het is er staan zoveel lengtes op de echo foto.
    was zo onder de indruk om te vragen hoe groot het nu werkelijk is aan de gyn.
    volgende maand maar is aan de vk vragen of zij er wijs uit word.
     
  13. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hé... Ja soms snap je niks van al die termen, volgens mij rekenen ze in mm !
    Dus kijk ff of je het ergens kan vinden :D

    Was de 20 wkn echo leuk ? :D

    -xxx-
     
  14. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ja gelukkig wel, ze hebben geen afwijkingen kunnen vinden aan de baby (gelukkig)
    dan is de 20 weken echo heel leuk.
    we hebben alleen het gezichtje niet kunnen zien omdat het met de handen voor het hoofd zat, en de gyn maar duwen met dat apparaat in me buik,toen had ik wel van hou nou maar op met dat gepor want dat vind ik niet zo een prettig gevoel.
    maar het is een heel levendig kind wou weer is voor geen meter stil liggen.

    nog ff naar de echo's gekeken naar de metingen maar we dachten (ik en me schoonzusje) dat het rond de 17 cm is want daar leek het wat op de rest kwa cm was wat aan de kleineere kant zal dan wel omtrek hoofdje zijn geweest.
    maar het lag op schema kwa groei maar dan lijkt mij dat het dan groter moet zijn,het zal allemaal wel het gaat gelukkig goed en dat is het voornaamste.
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is bij iedereen verschillend meid, er is een gemiddelde waar ze van uit gaan maar het kan maar zo zijn dat je kindje de ene keer heel snel gegroeid is en in het begin ff wat "opstart problemen" heeft waardoor de kleine misschien wat kleiner is dan wat bij de zwangerschapsduur hoort...

    het kan ook zo zijn dat ze de kleine niet goed heeft kunnen meten omdat de kleine niet "goed" lag en dan kan je wel eens verwarring krijgen...

    bij mij was de kleine bij de 1e echo niet te meten was een te klein stipje en kwam overeen met 5 wkn en 4 dgn...

    3 wkn later kwam ik toen was de kleine 1.9 cm en toen was ik volgens de gyn 8 wkn en 4 dgn...

    en later toen ik terug moest voor de combitest zou ik volgens de gyn 12 wkn en 2 dgn zijn, en bleek ik 13 wkn en 5 dgn te zijn....de kleine was toen HC (head - crown) 9 cm dus maak je niet te veel zorgen meid zolang de vk of gyn niets tegen je zegt is er niets om je zorgen over te maken en komt het ongetwijfeld wel goed...

    je kan jou kindje niet vergelijken met dat van andere omdat de 1e dus veel sneller groeit dan de ander..

    liefs smoekie
     

Deel Deze Pagina