pijnlijk schaambotje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suusvdw, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusvdw

    suusvdw Actief lid

    25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo,

    Misschien een hele rare vraag, maar ik stel hem toch even.
    Vanaf gisteren heb ik last van een gevoelig schaambotje.
    Net alsof het wat gekneusd is van onder.
    Het is ineens gekomen, herkennen meer mensen dit?
    Komt het vaker voor tijdens zwangerschappen?

    gr Suzanne
     
  2. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Praat me er niet van :(
    Ik heb t zelfde en ook al vanaf n vroege tijd in de zwangerschap. Als ik iets niet ga missen aan deze zwangerschap is het dat wel.
    Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk een kussen nemen tussen je benen als je op je zij ligt in bed (of waar ook) dat beperkt de pijn die je hebt of nog gaat hebben. Als ik dat niet gedaan had had ik waarschijnlijk nu niet meer kunnen lopen.
    Begrijp me goed ik HOOP dat t bij jou mee valt. Maar bij mij dus echt niet.
    Het komt (zo vertelde mn vk) door dat je bekken daar in t midden vast zit dmv kraakbeen. En alle kraakbeen in je lichaam word slapper ivm de bevalling en de baby die er daar dan doorheen moet.
    Ik heb dit bij mn 2 vorige zwangerschappen helemaal niet gehad. Maar toen had ik weer vreselijke pijn in mn rug. Zal altijd wel iets zijn denk ik dan.
    Nog n tip trouwens. Let op hoe je uit je bed opstaat. Leer jezelf vast aan om je op je zij te rollen, benen langs t bed hangen en van de zwaarte kracht die dan aan je benen trekt zeg maar, gebruik maken om over eind te komen samen met t duwen van een arm. Klinkt heel klungelig en alsof je n oud wijf bent. Maar geloof me het helpt enorm mocht je straks net zo zitten als ik.
    Sterkte en ik hoop dat t bij jou mee gaat vallen.
     
  3. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb hier ook al een hele tijd last van.....
    voelt soms net aan alsof ik net bevallen ben, toen deed het daar bij mij ook zo'n pijn.....
    Momenteel is het de ene dag erger dan de andere dag, vooral als ik heb gefietst heb ik er last van....
    weet ook niet wat er aan te doen is....
    succes!
     
  4. moorske

    moorske Actief lid

    4 jan 2008
    479
    0
    0
    ook ik ben een van de gelukkig die hier last van heeft, volgens mij al vanaf een week of 15! :( :(
    ben nu echt aan het aftellen tot de geboorte, dan is het tenminste over (hoop ik, want ligt echt aan de ligging van mijn kindje)
    kan niet lang meer staan, ben net een oud vrouwtje.....ach is voor een goed doel zullen we maar zeggen :D
    heb nu lekker verlof dus kan het rustig aan doen, en dat scheelt al een hele hoop!
     
  5. cindy en marcel

    16 sep 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Ik heb hier idd ook flink last van al enkele weken, in het begin heb ik me flinke zorgen gemaakt of het allemaal wel goed was, maar de gynacoloog heeft me ervan overtuigd dat het erbij hoort alleen heeft de een het wat vroeger en de ander pas op het laatst sommige zelf helemaal niet.
    Weet je wat ook wel helpt tenminste bij mij alles met 2 benen tegelijk doen dus als je op de bank ligt proberen omhoog te komen met 2 benen langs elkaar, als je uit bed stapt op de zelfde manier steeds proberen je benen tegen elkaar te houden dus zeker niet te spreiden of een voor een uit te stappen, en idd zoals al gezegd is kussen gebruiken tussen je benen als je ligt op je zij.
     
  6. truus1980

    truus1980 VIP lid

    26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Mischien is t ook een idee om je urine even te laten controleren.
    Bij mij doet mijn schaambotje namelijk ook pijn. En inderdaad de manieren die geschreven zijn om uit bed te komen zijn de enigste waarbij het geen pijn doet.

    Nu heb ik sinds vrijdag een kuurtje tegen blaasontsteking, en ik kan je wel zeggen dat de pijn minder word. Ik kan zelfs weer op een normale manier uit bed komen.

    Ik weet niet of de pijn daarvandaan komt, want volgens mijn vlos is t ook het verweken van het kraakbeen. Toch vind ik t toevallig, dat het nu beter word.

    Sterkte ermee.

    Liefs Truus.
     
  7. suusvdw

    suusvdw Actief lid

    25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Bedankt voor al jullie tips, daar ga ik dan maar eens mee aan de slag.
    Gelukkig is het niks aparts en kan het er dus bij horen.

    gr Suzanne
     
  8. babyhaasje

    3 jul 2008
    13
    0
    0
    Ik heb't ook en herken het niet van mijn eerste zwangerschap. Ik ben soms net een oud wijf als ik opsta van bed of stoel. Het is de ene keer ook erger dan de andere keer. Ik heb van de buurvrouw (die is fysiotherapeut) oefeningetjes gekregen om de spieren te versterken. Ik weet nog niet of het werkt. Maar ben in ieder geval gelukkig niet de enige ;)
     

Deel Deze Pagina