DE gouden tip om van mn verkoudheid af te komen!?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 19 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Na drie weken compleet verkouden en ziek ben ik er stront ziek van.
    Ik hoest me een ongeluk, en mn neus zit hartstikke dicht.

    Na anderhalve week martelen en niet slapen heb ik van het ziekenhuis neusspray gekregen, die xyla nog iets, maar die mag je maar 7 dagen gebruiken. Twee dagen geleden was dat dus voorbij.

    Ik slaap nu weer amper, hoe hoog ik ook lig, hoeveel zoutoplossing ik er ook in doe, hoeveel dampo onder mn neus, hoeveel ik ook stoom, of in bad ga, ik drink al citroen thee met honing, slik al echinicean, sabbel al op dropjes of rucola.

    Ik ben dr zo gruwelijk flauw van, ik adem halve dagen door mn mond waardoor ik weer moet hoesten omdat mn keel zo droog is.
    Voor het hoesten heb ik novaspect (ook van de dokter gekregen) en ik gebruik vsm hoestsiroop voor baby's.

    Iemand hier nog de gouden tip? Ik wordt er moedeloos van.. :(
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Zodra ik verkouden wordt ga ik mijn neus (holtes) spoelen (zeker 3x per dag) met zoutoplossing met een rhino horn neusdouche. Hierdoor heb ik altijd het idee dat ik veel sneller van mijn verkoudheid af ben dan wanneer ik dat niet doe. Net alsof de verkoudheid zo wordt weggespoeld.

    Beterschap iig!
     
    Bailey07 en huggybird vinden dit leuk.
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Daar ga ik zo gelijk naar kijken of ik die kan kopen in de stad. Dankje!
     
    Adje vindt dit leuk.
  4. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Degene die een verkoudheid kan genezen, wint de Nobelprijs denk ik.
    Het is natuurlijk een virus, helaas moet je die uitzieken. En dat kan even duren. Succes, ik weet precies wat je bedoelt. Ik zit in hetzelfde schuitje. :(
     
  5. nijntje11

    nijntje11 Fanatiek lid

    16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Toco tholin!!

    Ligt bij de tijgerbalsem, gewoon bij kruidvat te koop. Een paar druppels op een zakdoekje bij je hoofd of als het echt erg is een druppel op je slapen of voorhoofd.

    Geen geneesmiddel maar je krijgt wel lucht.
     
  6. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Als je zo verkouden bent, zou ik gerust die neusspray nog even blijven gebruiken. Je mag deze maar 7 of 8 dagen gebruiken omdat het anders verslavend kan werken.. Ik heb wel eens overlegd met de huisarts. Deze vertelde me dat je bij hele erge verkoudheid het niet erg is om het wat langer te gebruiken. Al is het alleen maar voor het slapen gaan....
     
  7. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou ook gewoon water drinken met (versgeperste) citroensap erin. Gewoon als extraatje, helpt hier altijd het best.
     
  8. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Oh en stomen helpt ook, dan kan je tenminste makkelijker ademen.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ga ik ook naar kijken. Ik ben bereid de halve apotheek leeg te kopen als het helpt haha
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Helaas niet. Als ik niet zwanger was geweest had ik t wel aangedurfd en mocht t ook wel bij uitzondering.

    Maar het komt ook bij het kindje. Vernauwd mn vaten en kan mn bloeddruk verhogen. De arts in het ziekenhuis zei al max 7 dagen en vanmorgen de huisarts nog gebeld of er een uitzondering was maar ook zij raadde het echt af voor de baby.

    Dus ik mag hem echt niet meer gebruiken.
     
  11. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Toen ik verkouden was kreeg ik van de assistente van de huisarts een tip.
    Kom vullen met kokend water, aluminiumfolie er over met een gat erin en daar met je neus boven hangen. Bij mij hielp dat als een tierelier, heb een handdoek gepakt om al het snot op te vangen :roflmao:
    Het geneest natuurlijk niet maar je krijgt wel ff lucht
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat zou nog als extra kunnen ja.

    En stomen doe ik al.. :(
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  13. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Sorry overheen gelezen.
    Ik heb verder geen tips helaas. Veel beterschap en dan ben je ook nog eens hoogzwanger :(
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Gaan we ook gewoon proberen :p
    Ik weet t ondertussen ook niet meer haha
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja dat maakt t best verrot. Ik ben blij als ik straks bevallen ben zeg..
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dat idd. Ik gebruik het een week en als het dan nog niet over is, gebruik ik het nog maximaal 1 week (desnoods alleen aan 1 kant, zodat je een beetje door je neus kunt ademen).

    Edit: had niet goed gelezen dat je zwanger bent. dan zou ik idd voorzichtiger zijn.
     
  17. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Heb en gebruik ik ook! En idd het idee dat ik daarmee erger heb kunnen voorkomen toen ik laatst verkouden begin te worden.
     
    Bailey07 en Adje vinden dit leuk.
  18. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Oh ja dan is het een ander verhaal natuurlijk.. Sterkte!
     
  19. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    Het is misschien ranzig maar leg voor je gaat slapen een grote in stukken gesneden ui naast je bed.
    Liefst dichtbij je hoofd dus opnieuw nachtkastje. Wij zweren er bij en is een echte ‘uit de oude doos - oma tip’.

    Voor het slapen gaan nog even lekker warm douchen. Raam goed dicht in de badkamer en via je neus goed inademen. Daarna een beetje neusspray, ui naast je bed en lekker slapen.
    Goed blijven drinken om uitdroging van je slijmvliezen in je keel te voorkomen. Zo krijg je ook zo snel geen kriebel.

    Sterkte!! Erg vervelend als het zo lang blijft hangen!
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Die ui doe ik ook idd.. het enige wat ik er mee bereik is dat de kamer ruikt naar frikandel speciaal hahahaha

    Elke avond idd onder de douche of in bad.. stomen..

    Ik heb zo'n rhino hoorn gekocht. Neusspray met menthol die wel mag, fit c tabletten en die toco olie.
    Thumbs up dat t helpt.. wat een gedoe zo zeg
     
    Zonnestralen en Floeperd vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina