De laatste fles!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door JuullesD, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Goedenavond!

    Ik ben benieuwd wanneer het laatste flesje bij jullie kindjes er af ging, welk flesje het was, deed je kindje dit zelf of deed jij dit, hoe ging het en wat is jullie avondritieel nu?

    Ben erg benieuwd!

    Mijn zoontje (ruim jaar) krijgt nog 1 flesje, de laatste voor het slapen gaan, en is 210 cc met 6 schepjes. Hij drinkt deze tot de laatste druppel leeg. Voorheen regelde hij de flesvoeding helemaal zelf. Met 8 maanden van 4 naar 2 flesjes etc.
    Hij eet nu ook ontzettend goed....dus nodig nodig zal hij het niet hebben. Maar ik twijfel tussen afbouwen en zelf laten doen. Het heeft gelukkig geen haast ook maar ben wel benieuwd naar jullie verhalen!
     
  2. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Bij beide was het de avondfles, die als laatste verviel, net na hun eerste verjaardag. Bij mijn dochter verviel de fles, omdat ze de volle melk die er voortaan inzat niet wilde drinken. Bij mijn zoon verviel de fles, omdat hij langzaamaan steeds minder dronk na het avondeten.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Hier nog 2 flessen, eentje 's morgens en eentje voor het slapen gaan. Ik laat het aan mijn zoon over (voorlopig iig wel). Hij drinkt er nog gretig van en het is ook even een rustmomentje na een actieve dag. Dus ik vind het ook nog een mooi iets bij zijn slaapritueel. Hier krijgt hij wel volle melk en geen opvolgmelk meer. Hij moest er even aan wennen, maar door te mengen met opvolgmelk waren we zo overgestapt.
     
  4. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief


    Waarom heb je gekozen voor volle melk? FinN krijgt nu nog 200/5 maar echt nog fv1. (Ik geloof niet zo in opvolgmelk) maar voor zover ik weet moest je niet overstappen toch met 1 jaar?
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Tja, we hadden nog maar een beetje opvolgmelk over en ik wilde geen nieuwe meer kopen. Ik moet zeggen dat ik de opvolgmelk ook wel verkoos op zuigelingenvoeding. De commercie, zoals veel het noemen, werkt nl twee kanten op. De opvolgmelk van de ah was regelmatig in de aanbieding, zuigelingenvoeding nooit ;)

    Vanaf 1 jaar kan je dreumesmelk gaan geven (dan zit je op fv nr 4 geloof ik, maar die heb ik nooit in huis gehaald) en je kan ook gewoon melk gaan geven. Dat mogen ze gewoon hebben. En dat vind ik wel prima. En dan heb ik voor volle melk gekozen omdat daar meer vetten inzitten, en dat is voor die kleintjes nog goed. Hebben ze nodig. Mijn zoontje krijgt verder nog niet zo veel vetten, dus ik ben blij dat hij dat iig uit zijn melk haalt. Ik koop altijd een voordeelverpakking langhoudbare melk bij de ah (6 pakken) en ik ben stiekem ook wel blij dat ik niet meer dat gedoe met die poeder heb en ik meet het ook allemaal niet zo nauw af.

    Ik zou gewoon doen wat ij jullie past en bij Finn. Als hij nog met smaak van zijn flesje drinkt, is dat toch prima. Zelf geniet ik nog echt van dat voedingsmomentje. Ik vermoed dat als het hier te veel gaat worden hij het wel laat staan. Soms heb ik net wat te veel melk in geschonken en mijn zoontje regelt het dan prima als hij niet meer hoeft. Hij stopt met drinken en duwt rigoreus de fles weg :D
     
  6. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    De oudste heeft hier tot 13 maanden nog een fles voor het slapen gaan gekregen. Hij begon steeds minder te drinken dus met 13 maanden maar mee gestopt, en dat ging prima. Hij sliep er niet minder door.
    Wel hebben we zijn toetje (griekse yoghurt) iets later gegeven ipv meteen na het eten.

    Vanaf 13maanden kreeg hij ook geen flesvoeding meer. We zijn toen langzaam schepje voor schepje overgegaan op gewone koemelk. Hij wilde eerst geen koemelk, maar toen ben ik dus steeds gaan mengen met fv tot er geen fv meer over bleef ;) Zo heeft hij het leren drinken in zijn pap. Nu drinkt hij nog steeds geen gewone melk ;) Maar ontbijt nog wel steeds met pap, dus komt toch aan voldoende melkproducten.

    Ik ben nooit verder gegaan dan nr 2 opvolgmelk. Nr 3 en 4 dus nooit gekocht.

    De jongste krijgt nu nog een fles van 150+5 voor het slapen gaan. Die hebben we ook al wat verkleind, omdat hij het nooit op dronk. Ook dit gaat prima. Als hij een jaar is geweest gaan we ook proberen om de fles niet meer te geven.
     
  7. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier vanaf 1 jaar over gegaan op gewone melk. Ze is bijna 2 en krijgt voordat we beginnen aan tanden poetsen en naar bed gaan nog een klein bekertje melk. 100 cc. Ze is het vast niet meer nodig maar hoort gewoon bij ons ritueeltje en zij vind het heerlijk. Uit een fles zelf drinkt ze al niet meer vanaf 10 maand ofzo.
     
  8. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier sinds anderhalve week de laatste fles ervan af! Eerst over gestapt op volle melk, toen wat minder en toen een bekertje. Dat laatste moest hij niets van weten, dus gestopt en gaat prima!
     

Deel Deze Pagina