De laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Wenda, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Zo, hier kunnen we weer verder kletsen.
    Ik zal de link even in het oude topic zetten.
     
  2. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Leuk :)

    Mijn man heeft net te horen gekregen dat hij aangenomen is. Dus denk dat hij volgende week weer aan het werk is. Zal wel even wennen zijn, hij is al een paar maanden thuis.
     
    Monet en Wenda vinden dit leuk.
  3. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Fijn dat je man is aangenomen! Ja dat zal wel wennen zijn inderdaad.

    Wij zitten nu met 3 kinderen die niet willen slapen :rolleyes: ik begin er met gemak aardig zat van te worden. Ik ben ook doodop. Maar ben bang dat er voorlopig nog niks van slapen komt
     
  4. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    @Torretjeee Super fijn! Zal inderdaad wennen worden. Maar ook wel weer lekker toch?

    @Wenda Ohhh, herkenbaar. Vervelend he! Zeker als je al vermoeid bent. Hier een 3 jarige die vaak pas laat in slaap valt, vandaag ook pas 22.00 en morgen weer naar de psz.. En R. had ook een onrustige avond, slaapt pas net.. En mijn man werkt de avonden en nachten dus je kan mekaar ook niet even afwisselen ofzo
     
  5. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Vervelend zeg dat het bij jou ook zo gaat.
    Hier sliepen ze uiteindelijk rond half 9. Niet heel laat dus.
    Toen tot half 12 met A bezig geweest en toen werd om 12uur J wakker. En die sliep om kwart voor 1 weer. Dus is een kort nachtje
     
  6. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    @Monet ja wel weer fijn dat hij weer werk heeft. Hij moest er eerst een half jaar uit voordat hij opnieuw aangenomen kon worden.

    Veder gaat het hier heel goed. Hij slaapt goed en drinkt goed. Grote broer is ook erg lief voor hem. Alleen moet ik soms wel echt afremmen, hij kan hem niet goed met rust laten.
     
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Hoi! Ik ben er ook weer. Heb alles even bij gelezen.

    @MirW Fijn dat je rustig bent onder je keuze om te stoppen met bv. Ik ben er ook heel opgelucht door. B krijgt nu flesjes van 90 cc kv. Hoeveel geef jij? En waar vind ik informatie over de richtlijnen die jij volgt? Het cb is niet verplicht he? Jullie vaccineren toch ook niet? Ik ben heel erg aan het twijfelen daarover...

    @Wenda Pittig ja om het weer alleen te doen. Fijn dat je man goed helpt. Maar idd moeten ze ook gewoon werken. Mijn man is vandaag ook werken en ik ben nu voor het eerst alleen thuis met drie kinderen. Vind het wel pittig. Gelukkig kon ik vanmorgen uitslapen. De oudste twee kijken nu een filmpje op de laptop op hun kamer en ik lig lekker op ons bed met de baby. Even uitrusten. Maar slapen ga ik niet.

    Gisteravond nog kraambezoek gehad, ze bleven tot half 11 :( Uiteindelijk maar gaan verschonen en een fles klaargemaakt. Ze begrepen de hint, maar het was wel errug laat hoor. Ze kwamen ook al te laat aan. Heb tegen mn man gezegd dat ik 's avonds geen bezoek meer wil voorlopig.
     
  8. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Torretjeee , fijn dat het goed gaat! Lekker hoor

    @Elisabetta , oh vervelend zeg dat ze zolang bleven zitten. Irritant is dat.
    Fijn dat je vanmorgen kon uitslapen. Rustig aan doen maar vandaag.

    Ik ben vanmorgen met 3 kinderen op pad geweest. Maar man, wat een onderneming is dat zeg:roflmao: Voordat je eindelijk 3 kinderen in de auto hebt zitten.. Kleine meid poepte precies haar luier helemaal vol toen we wouden gaan:o: Maar het is gelukt.
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  9. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Elisabetta , R. krijgt flesjes van 80. Bij 90 begon hij steeds te spugen of liet hij wat staan. Ik wil vooral hemzelf volgen en de flesjes aanbieden volgens de natuurlijke maaginhoud. Op de site van de LLL kun je die berekening vinden. Dus niet zo snel mogelijk meer uren tussen de flessen, en meer voeding in minder voedingen.
    Ik weet dat cb niet verplicht is. Maar dat ze de eerste keren ook lichamelijk nagekeken worden vind ik wel een fijn idee. Verder ja knikken en mijn plan trekken.

    Ik wod gisteravond geveld door buikgriep. .. Kon er ook nog wel bij. Maar de productie ligt zo goed als plat nu! Nooit gedacht dat ik daar blij mee kon zijn. Was ook begonnen met iets homeopathisch dat de productie remt en ik denk dat de combinatie met buikgriep het laatste zetje was.

    Ik ga eens even lezen wat er nog meer geschreven is. Lig op bed met R. op mijn borst, dus tijd zat...
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Torretjeee wat heerlijk dat je man weer werk heeft! En hier ook een 2 jarige die het liefst in de baby kruipt. Ik kan hem niet uit het oog verliezen als ze samen beneden zijn.

    @Wenda , oeh dat lijkt me ook een onderneming, zeker in je eentje. Dapper dat je het aandurfde! Past het makkelijk in je auto? Wij gaan toch een andere aanschaffen. L. past er maar net tussenin...

    @Elisabetta , wij vaccineren idd niet. Dus daar hebben we het cb niet voor nodig. ML vooral uit geloofsovertuiging en ik wilde het niet vanwege de hulpstoffen en het feit dat ik het toevoegen van steeds nieuwe vaccins zorgelijk vind. Ik heb er veel moeite mee iets in te laten spuiten , dat er niet meer uitkan, tegen een ziekte die nog niet eens aan de orde is.
     
  11. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Wat betreft vaccinaties: ik heb ook moeite met wat er ingespoten wordt. Vind het zo lastig om een afweging te maken...

    @Torretjeee Wat fijn dat je man een andere baan heeft! Zal wel weer wennen zijn dat hij niet meer zo vaak thuis is.
     
  12. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Pff wat een avond zeg. Ben de hele tijd in de weer geweest met de jongens en zit nu nog met A die onrustig is en niet wil slapen. Ik had haar lekker in bad gedaan en een half uur later spuugt ze alles weer onder. Dus maar weer helemaal omkleden en ik zit ook helemaal onder de spuug:rolleyes:
    Ik ben ook bekaf ondertussen.

    @vaccineren, wij vaccineren ook niet.
     
  13. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    En is het nog goed gekomen gister avond? Of heeft A. De hele nacht gespookt?

    Hoe doen jullie dat met kinderen naar school of kdv brengen? Ik woon op afstand van het kdv en als mijn vriend weer aan het werk is moet ik mijn zoontje wel brengen of halen. Zonder dat ik de auto heb. En fietsen kan ik nu nog niet (hechtingen). En fietsen met een baby? In de draagdoek zou kunnen maar weet niet of ik dat durf.
     
  14. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik zou het niet durven, fietsen met de baby in een draagdoek. Maar zou zo ook even geen oplossing weten. Ik had een autootje staan toen C. kwam.
    Is dat geen mogelijkheid? Een klein 2e autootje? Mijne is 15 jaar oud en kostte nog geen 1000 euro... rijdt al 2 jaar prima met weinig kosten.
     
  15. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja ik weet ook niet of ik dat durf. Ik zie soms wel eens mensen zo fietsen. Ziet er altijd wat eng uit. We moeten zoiezo een andere auto eerst kopen. We hebben nu een fiat panda :D dat is zoiezo krap. Twee auto's kopen is geen buget voor op moment.
     
  16. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Torretjeee , nou nee haha. Ze was tot 1uur in de weer. Ik zat er aardig doorheen dus man heeft haar om half 12 gelukkig van me overgenomen.

    Ik zou ook geen draagdoek op de fiets doen. Ik zou veel te bang zijn om te vallen. Maar ik heb makkelijk praten, ik heb een auto bij huis.
    Is een bakfiets of een fietskar een idee? Daar kan ook een maxicosi in volgens mij.

    @Hier, vandaag moest S weer naar de psz. Hij had er helemaal zin in. Ik had de wekker op 7uur gezet maar schrok om 8uur wakker:eek:
    Ben hard aan het rennen gegaan en het is zowaar gelukt om hem om 8.45uur op school af te leveren:D

    Vanmiddag maar even geprobeerd een dutje te doen. S was lief aan het spelen en J en A lagen lekker te slapen. Tot ik m' n ogen dicht deed tenminste want toen begon A te huilen. Tis me niet gegund haha

    Hoe doen jullie dat, even bijslapen?
     
  17. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
     
  18. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Oh, dat ging niet helemaal goed, maar vooruit...
     
  19. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW, hmm ja als je man thuis is kun je inderdaad smiddags even slapen. Mijn man is weer helemaal aan het werk. Ook zaterdags de hele dag.
    Maar morgen gaat S bij m'n ouders spelen en blijft hij logeren dus hopelijk kan ik dan smiddags even slapen.

    Ik laat zulke adviezen van het cb altijd maar gewoon van me afglijden. Ik doe er niks mee.
    Ik laat mijn kind niet huilen.

    A is weer erg onrustig vanavond. Ik zit nog steeds met haar en ben bang dat het nog wel even duurt voor ze gaat slapen.
    Zijn jullie kindjes savonds ook zo onrustig?
     
  20. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wil ze niet clusteren in de avond,@Wenda ?
     

Deel Deze Pagina