De laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Wenda, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Nee sporen eerst ook niet. Omdat we niet wisten hoe erg zijn allergie was. Op zich valt zijn reactie wel mee, overgeven en vlekken op zijn lichaam.
     
  2. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW, ja we hebben een gemeente van meer dan 2000 leden en doopleden. En een eigen dominee. Eigenlijk worden er elke maand wel kinderen geboren. Heel zelden is er een maand geen dopen omdat er geen kindjes zijn geboren.

    Nou ik vind 3 bruiloften wel een beetje veel van het goede hoor:oops:
    Vandaag het zoveelste rokje binnen gekregen maar het is nog niet wat ik in m' hoofd had:( maar ga hem nu zelf maar vermaken. Ik heb alles afgezocht en al een paar keer een rok terug gestuurd en nu ben ik er klaar mee:cool:

    Ik pas mijn kleren opzich wel maar het is vooral mijn buik. En ik heb cup G gekregen dus bloesjes passen niet meer dicht:roflmao:
    Ben al wel bijna weer op mijn oude gewicht. Nog 2 kg. En dan wil ik er nog minimaal 3 extra af.

    @Torretjeee, fijn dat jullie weer thuis zijn! Hopelijk knappen jullie snel weer op.

    @Hier, ik heb zondag een stoel op mijn grote teen gekregen:| en die is dus helemaal dik en blauw. Echt niet grappig.
    Verder gaat het hier prima gelukkig. Nog geen zieken ofzo:thumup:
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ha mama`s!
    Hoe gaat het met jullie?

    @Torretjeee , hoe is het met je mannetjes? Zelf weer opgeknapt?

    @Wenda , is het gelukt met het rokje vermaken? Naar je zin geworden? Wat een grote gemeente joh! Bij ons zijn het er zo`n 500...

    Hier gaat het best, eigenlijk. ML is een beetje aan het kwakkelen. Die had vorige week ineens een prostaatontsteking dus aan de AB en daar dan weer klachten van. Gisteren wat griepachtige klachten, bah... Nu vanmorgen zei hij dat hij wat misselijk was, dus er is steeds wel wat. Hij is nu naar de kerk met de jongens.
    Met R. gaat het lekker. Nog wel best wat krampjes, dat is jammer, maar als het goed is moet het vanaf nu langzaamaan minder worden, toch? Hij was gister 6 weken...
    Ik merk dat hij steeds meer oog krijgt voor zijn omgeving, als je met hem kletst begint hij terug te reageren en de eerste lachjes zijn een feit, erg leuk!
    C. begint de situatie ook te accepteren, ik moet hem nog wel in de gaten houden, maar de jaloersheid neemt wel af.
    Hier nog steeds geen menstruatie, wel nog steeds last van buikpijn enzo. Vervelend, want ik wacht er zo`n beetje op. Donderdag nacontrole gehad en de vk zei dat het goed mijn eisprong kon zijn en dat ik dan in de loop van volgende week mijn menstruatie kan verwachten. We zullen zien. Als het maar weer over is voordat we met vakantie gaan... :rolleyes:

    Hoe denken jullie over evt. anticonceptie? Wij hebben het er een aantal keer over gehad maar zijn er nog niet echt uit. Ik denk dat we het uiteindelijk op zijn beloop zullen laten. We zien wel wat God nog voor ons op het oog heeft als het om kinderen gaat...
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  4. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Hier gaat het wel goed met de jongens. Ik zelf nog wel wat in de lappenmand. Maar mijn vriend is dit weekend vrij dus dat is wel fijn. Hier zit een lachje er ook steeds bijna aan te komen :). Je ziet dat hij het probeerd maar lukt steeds net niet. Veder slaapt hij erg veel, ik ben dat niet gewend van de oudste en krampjes heeft hij ook niet echt. Ik kan mij herinneren dat ik met de oudste alsmaar rondjes in de kamer heb gelopen om hem te troosten. Dat is nu nog nooit voorgekomen.
    Over de anticonceptie is mijn vriend zijn taak. Hij wil best een vasectomie en ik vind dat wel praktisch. We zijn compleet en dat gezeur met anticonceptie steeds ben ik dan mooi vanaf.
     
  5. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW , fijn dat C het gaat accepteren! En leuk hè die lachjes. A lacht en kletst heel veel. Echt super leuk.
    Wat vervelend zeg dat je man steeds niet fit is.

    @Torretjeee, fijn dat jullie weer wat opgeknapt zijn.
    Scheelt een hoop hè als ze niet zoveel huilen en lekker slapen.

    Anticonceptie : wij gebruiken nu condooms en gaan over een jaar kijken of we weer een een zwangerschap en nog een kindje toe zijn en anders ga ik denk ik aan de pil.
    Ik wil nu eerst even een tijd geen zwangerschap meer. Ik ben al 4 jaar aan 1 stuk zwanger of aan het ontzwangeren en ik wil eerst weer helemaal mezelf worden en ook lichamelijk weer sterk worden.

    @Hier, het gaat hier super goed! A is heel erg vrolijk. Lacht veel, kletst heerlijk. Ook slaapt ze goed. Vaak al in haar bedje. Snachts slaapt ze door. Ik zit echt wel een beetje op een roze wolk:)
    Al word ik soms ook wel knettergek met nog 2 van die aapjes:roflmao: Dan weet ik echt niet hoe ik miin aandacht even moet verdelen. Soms vind ik het echt behoorlijk zwaar maar ik geniet ook echt van mijn gezin:)
     
  6. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Fijn dat het zo goed gaat @Wenda en die zware momenten zijn er altijd. Als de leuke en fijne momenten maar overheersen :).

    Ik kan ook niet wachten tot ik weer helemaal fit ben. Is iemand van jullie nog van plan om te gaan sporten? En wanneer beginnen jullie daarmee?
     
  7. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Ik ben toevallig vorige week begonnen.. gewoon rustig aan hoor. Heb nu een abonnement van 1x in de week bij de sportschool. Overigens werd ik na een half uur gebeld door mijn man dat ik maar terug moest komen want kleine man had honger... haha! Deze week even een nieuwe poging
     
  8. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja ik wil ook iets gaan doen, langzaam beginnen. Maar een sportschool is niks voor mij. Ik weet niks van sporten en ik wil wel zinvol bezig zijn :).
    Haha ja als ze honger hebben is er niks aan te doen. Misschien afgekolfde melk achterlaten? Of kolf je niet?
     
  9. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ha mama`s!
    Hoe is het met jullie?

    @Torretjeee , weer opgeknapt? Lukt het lachen inmiddels bij je kleine mannetje? Ik wil wel iets qua beweging gaan doen. Er is in de (kerkelijke) gemeente een groep vrouwen die een paar jaar geleden een groep vrouwen bij elkaar gekregen heeft en die elke dinsdagavond met elkaar sporten in een gymzaal. Het gaat dan echt om conditie opbouwen en behouden, gezellig samen bewegen, balspellen, verschillende oefeningen doen etc. Heel gezellig en leuk om te doen. Ik heb af en aan een paar jaar meegedaan en wil dat na de voorjaarsvakantie ook weer gaan oppakken.

    @Wenda , heb je al kleding naar je zin kunnen vinden voor de bruiloft?

    Hier gaat het zijn gangetje. Slaapgebrek vind ik wel heftig worden. R. komt echt elke 3 uur en dat geeft op zich niet, maar na zijn flesje in de nacht blijft hij vaak onrustig. Dan is hij veel aan het kreunen en luidruchtig persen, zonder dat hij poept. Vaak slaapt hij dan dus verder op zijn buikje op mijn borst, maar zelf lig ik dan niet echt lekker en slaap dus niet zo goed.
    Overdag doet hij dat ook regelmatig. ML vroeg zich gister af of er niet meer aan de hand was, we herkennen dit niet van de andere jongens en hij vond dat R. zo over de dag maar weinig echt tevreden was. Mijn moedergevoel zei dat het wel mee zou vallen...
    Vandaag moest ik met C. op het CB zijn en heb ik het gelijk nog eens gevraagd. De jeugdarts gaf idd aan dat het heel normaal is bij jonge kindjes en dat het te maken heeft met de onrijpheid van de darmpjes. Komt vanzelf goed.
    C. is weer goedgekeurd door de jeugdarts. Ik was er zeker anderhalf jaar niet geweest met hem, dus was benieuwd, maar hij doet wat hij moet doen en is qua lengte en gewicht prima in verhouding. Lang en stevig maar niet 'te'.

    Wanneer gaan jullie weer werken? Ik heb de eerste dienst staan voor 16 maart. Stiekem kijk ik er echt een beetje naar uit... Jullie ook?
     
  10. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja ik blijf hoesten dus dat is wel vervelend, maar wel opgeknapt. Vervelend die nachten dan hé. Hier ook wel gehad dat onrustig na het drinken. Toen hij zo verkouden was dronk hij niet goed, slikte dan een hoop lucht in. En kreeg dan krampen en ook proberen te persen zonder resultaat.
    Hij slaapt nu het eerste gedeelte van de nacht 4a5 uur achter elkaar, daarna komt hij weer om de 2a3 uur. Dus dat is wel redelijk, mijn oudste had afgelopen week alleen wat slaap problemen(2 uur lang wakker zijn). We proberen nu om hem in de middag niet meer op bed te leggen, en nu slaapt hij weer door in de nacht. Ik ga volgende week voor het eerst naar het CB, ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is.
    Ik wil vanaf april weer gaan werken, moet wel een nieuwe baan zoeken :). Maar ik heb ook zin om weer aan het werk te gaan. Ik hoef echt niet fulltime te werken maar vind het wel lekker om er even uit te zijn en iets voor mijzelf te hebben.
     
  11. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW, vervelend van die nachten! Je hebt wel echt slaap nodig. Hopelijk gaat hij snel beter slapen.
    Hier had de oudste het ook heel erg.

    Ik hoef niet te gaan werken. Ben thuisblijfmama:)

    @Torretjeee , vervelend dat je nog steeds hoest.

    @Hier, het gaat eigenlijk heel goed. Geen bijzonderheden.
    Van de week veel leuke dingen gedaan met de kinderen. Was eigenlijk een beetje te gek maar het kwam zo uit.
    Maar nu word het even tijd voor rust:D
     
  12. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
  13. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hoi!
    @Wenda , Ik moest vanavond nog aan je denken! Hoe is het met je buikpijn en het vloeien afgelopen? Nog last van gehad of is het langzaam aan minder geworden?

    @Torretjeee , nog in de zieken of zijn de mannetjes weer opgeknapt? Slaapt je oudste beter nu `s nachts, zonder middagslaapje? C. slaapt echt nog wel ruim 2 uur in de middag en `s nachts gelukkig ook tot de volgende morgen. Dat middagslaapje zou ik echt missen als hij dat niet meer zou doen... Hoe is het met jezelf?

    Hier gaat het z`n gangetje hoor! R. heeft een paar lastige dagen, veel huilen, onrustige nachten. Ik weet niet goed waarvan. Lijken krampjes, hij kreunt/perst ook best veel en met overtuiging, zonder dat hij poept. Dus dat zal niet fijn zijn, denk ik.
    Ik denk dat het voor hem goed is als ik wat meer regelmaat ga aanbrengen in zijn dagen, nu doe ik maar net hoe het uitkomt, maar een zeker ritme in slapen-voeden-spelen-slapen zal wel helpen, denk ik.
    Morgen naar het CB, eens kijken wat hij gegroeid is. De flesjes die we nu aanbieden zijn lang niet meer voldoende om het 3 uur mee vol te houden. Dat zou ook een deel van de onrust en het huilen kunnen verklaren.
    Het laatste flesje voor de nacht hebben we al wat groter gemaakt, met de hoop dat hij dan wat langer slaapt, maar helaas, dat is maar af en toe het geval.

    Ik schreef toch een week of 3 geleden dat ik steeds menstruatieklachten had? Die heb ik nog steeds, maar nog altijd zonder menstruatie... Heb zelfs al een zwangerschapstest gedaan, n.a.v. een ander topic hier, maar die was negatief. Ik denk dat ik er volgende week nog eens eentje doe, als er dan nog geen menstruatie is. R. is komend weekend toch al 8 weken en ik heb al 4 weken "klachten". Kan ik me van de vorige keren niet herinneren.

    L. kwam thuis vorige week met een mooi rapport. Goed gesprek gehad van de week met de juffen, gaat best op school, gelukkig! Hij heeft vorige week zijn dyslectietest gehad, ik verwacht na de vakantie een uitnodiging voor de nabespreking. Ze gaan morgen met de hele school (zonder kleuters) naar de schaatsbaan om de vakantie in te luiden.

    ML belde net dat hij naar huis komt, die was nog altijd aan het werk , maar heeft nu vakantie! Maandag gaan we voor een midweekje naar een Landalpark. Kijken we erg naar uit.
    Het wordt wel erg koud, begreep ik!

    Hoe is het met de rest?
     
  14. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Hoi, ja hier gaat het goed. Ziekte is nu voorbij gelukkig. Gister zijn we voor het eerst naar het cb geweest en hij groeit hard. Hij weegt nu 6325 gram en is 58 cm. Hij slaapt ook goed in de nacht, alleen meer tegen mij aan als in de co-sleeper :rolleyes:. Maar ook mijn eigen schuld tijdens het voeden val ik in slaap en leg ik hem dus niet terug. Mijn oudste slaapt inmiddels weer beter.. en in de middag slaapt hij toch vaak nog wel even. Die anderhalf uur rust is wel lekker, hij kletst echt de hele dag door. Wat heel leuk is maar ook wel eens vermoeiend.

    @MirW ik hoop dat het gewoon een menstruatie is die op zich laat wachten. Spannend nu al weer testen voor een zwangerschap.
    Lekker dat jullie een midweekje weg gaan zeg. Misschien kunnen jullie wel schaatsen :). Wij hopen er wel op, mijn schoonouders wonen aan het water. Dus mocht het schaatsweer worden kunnen we dat mooi vanuit hun huis/tuin doen.
     
  15. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW , nee de buikpijn is gelukkig een stuk minder! Af en toe vloei ik nog heel iets maar ik verwacht dat het binnenkort wel helemaal stopt.
    Bij de jongens was ik allang ongesteld geweest al maar dit keer nog niet.

    Vervelend zeg dat je al zolang menstruatiegevoel hebt! Dan kan het beter maar gewoon een keer doorzetten.

    Fijn dat L een goed rapport had! Leuk zeg dat ze gaan schaatsen.

    Oh heerlijk, lekker een weekend weg! Snap dat je daar zin in hebt. Geniet er lekker van!

    @Hier, het gaat hier eigenlijk allemaal z'n gangetje. A doet het heel goed. Slaapt goed, drinkt goed.
    Ik merk wel dat ik de combinatie van 3 kleine kinderen soms wel erg zwaar vind. Ik ben ook best wel moe terwijl ik de nachten vaak kan doorslapen.

    Vannacht gaan de jongens bij mijn ouders slapen. Ik heb vanavond vrijgezellenfeest van mijn broertje en schoonzusje en man heeft een verjaardag. Dus mijn ouders passen op en ik neem A mee.
     
  16. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Torretjeee, fijn dat jullie niet ziek meer zijn!
    Oh fijn dat de oudste smiddags nog slaapt.
    Hier slapen ze geen van beiden meer dus smiddags rusten is er niet meer bij:cool:
     
  17. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja dan is het zwaar als je hele dag door moet. Jou middelste is ook nog niet zo oud toch??
     
  18. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Nee hij is anderhalf. Maar S stopte er ook rond die leeftijd mee.
     
  19. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Poeh dat is vroeg zeg.. ik dacht dat mijn zoontje weinig sliep :D. En anderhalf is ook nog wel een bewerkelijke leeftijd vond ik. Nu mijn zoontje 2 is geweest kan hij een boel al zelfstandig, wat nu wel goed uitkomt. Snap wel dat je dan moe bent, dat zijn dan lange dagen met 3 kinderen.
     
  20. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Oke ik zei dat niemand ziek was. Mijn oudste heeft weer koorts en is eerder van de kdv gehaald :cool:. Dus we beginnen weer van voor af aan.
     

Deel Deze Pagina