De laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Wenda, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Oh, getsie! Beterschap hoor! Je jongste is trouwens wel lekker gegroeid zeg, die krijgt slagroom... Ik was met R. vandaag op het cb en die woog 4964 gram bij 57 cm.

    Vanmiddag is eindelijk mijn menstruatie doorgekomen.
    We gaan R. vannacht inbakeren, tip van het cb, kijken of hij dan beter slaapt in de nacht. Heb van hen doeken te leen gekregen om het uit te proberen.
     
  2. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja nu was hij al flink bij de geboorte, maar de arts zei ook al iets over slagroom :).
    Inbakeren zou kunnen helpen ik hoop het voor jullie. Wat ik wel eens overdag doe als hij wat onrustig is, een hydrofiel strak om hem heen vouwen. Dat helpt hem dan even met gaan slapen en later maak ik het weer los als hij slaapt. Hij wordt alleen steeds sterker gister was hij alweer helemaal losgewurmd :rolleyes:.
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Nou, we hebben de doeken uiteindelijk niet gebruikt. Ik had er een boekje bij te leen gekregen waar het in uitgelegd stond. Ik was zo boos over wat daarin beweerd werd dat ik de doeken weer losgemaakt heb... De schrijfster beweerde dat je je kind rustig 15-20 minuten ongetroost kon laten huilen, dat het huilen vanzelf stopte en zodra er pauzes in kwamen dat een bewijs was dat je kind lang niet zo overstuur was als het liet voorkomen :|:eek:
    ML zei na een poosje (ik zat steeds, totaal verbijsterd, stukjes voor te lezen aan hem) "leg nou maar weg, dit ga je toch niet doen" Hij vond het zelf er erg vervelend uitzien, te beperkend en zei dat hij zich zelf gewoon onveilig zou voelen als hij zo strak vastgebonden lag.
    Dus hebben we hem zijn slaapzakje aangedaan maar zijn armpjes erin gedaan. Hij leek idd rustiger te slapen.
    Gister ben ik een Puckababy Mini gaan halen, zelfde principe: slaapzakje met de armen erin. Zijn armpjes hebben alle vrijheid in de zak, maar kunnen niet omhoog om te maaien.
    Vannacht heeft hij minder rustig geslapen, maar had vooral last van zijn buikje.

    De onrust overdag bleek vooral te komen door honger :rolleyes: Nu krijgt hij meer in de fles en is hij overdag een stuk rustiger en gezelliger... en laat hij er 3-4 uur tussen. Dat was dus eenvoudig op te lossen.
     
  4. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW , ik heb ook de puckababy gebruikt bij S. Werkte heel goed bij hem.
    Jak van een stom boekje zeg. Ik zou dat echt niet kunnen hoor.

    @Torretjeee , wat vervelend zeg dat je weer zieken hebt.

    Hier zijn ze gelukkig niet ziek maar wel verkouden en hangerig.
    Ze zijn veel aan het jammeren en zeuren en ruzie maken:rolleyes:
    Dat maakt de dagen erg gezellig :roflmao:
     
  5. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    @MirW wat raar dat ze dat zo in het boekje zetten :confused:. Zou ik ook niet doen zo lang laten huilen. En een puckababy klinkt dan wat vriendelijker. Als hij last heeft van zijn buik, vindt hij op zijn buik liggen dan niet prettig? Dan kan hij ook niet zo wild met zijn armen. Vervelend die krampen in de nacht, hoop dat jullie snel vinden wat hem helpt lekker te slapen.

    @Wenda hangerig en zeuren... erg vermoeiend vind ik dat altijd. Hier was de oudste even goed ziek met hoge koorts maar hij is er nu gelukkig al weer bovenop.
     
  6. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    De oudste is hier nu ook ziek. Hoge koorts. Hopelijk knapt hij snel weer op.

    Volgende week vrijdag gaat mijn broertje trouwen en ik hoop toch zo dat er dan niemand ziek is
     
  7. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja hier was die hoge koorts maar heel kort. Ik hoop dat hij snel opknapt en dat er volgende week niemand ziek is.

    Zijn jullie kinderen ook altijd verkouden? Nu de jongste weer moeite met drinken, vooral in de nacht omdat zijn neus helemaal dicht zit. En mijn oudste heeft echt de hele winter al een snotneus.

    @MirW hoe is het nu met slapen? Werkt de puckababy?
     
  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier nog geen zieken gehad, gelukkig! Beterschap met de zieke kids @Wenda en @Torretjeee !

    @Wenda het is idd te hopen dat er dan niemand ziek is. Het is een hardnekkige griep hoor ik.

    @Torretjeee , nee, geen gesnotter hier. Valt me mee want vorige winter is C. ook bijna de hele winter verkouden geweest.

    Het slapen gaat beter, maar de puckababy heeft al 2 nachten werkeloos gelegen. We zijn met vakantie en het campingbedje bevalt hem goed geloof ik.
    Het feit dat hij nu meer voeding krijgt lijkt ook al veel onrust te voorkomen.
    Na de vakantie reageer ik wat uitgebreider. We hebben de laptop thuisgekomen en op mijn telefoon vind ik het lastig reageren...
     
  9. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Torretjeee , nee valt mee. Eigenlijk ging het deze winter best goed en ik kreeg al hoop dat we er zonder zieken doorheen zouden komen.

    Maar sinds gisteren zijn we allemaal snipverkouden.
    Man is helemaal niet fit en ik ook niet. S heeft al een paar dagen hoge koorts.
    En A zit in een sprongetje denk ik. Wat huilerig en onrustiger. Slechter slapen, ze komt weer om een nachtvoeding.

    @MirW , fijn dat de onrust nu minder is! Geniet lekker van je vakantie.

    @Elisabetta , hoe gaat het bij jou?
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Zo, we zijn weer thuis, spullen opgeruimd, de wasmachine draait alweer.
    R. ligt in de wagenbak te slapen en ML is met de 2 oudsten boodschappen doen en een kadootje voor mij halen, want ik ben volgende week jarig :)
    Net gezegd dat we geen zieken hadden, toch? Haha, C. is nu snipverkouden en zelf heb ik echt een zere keel. Niet echt zieken dus, maar helemaal fit ook niet echt o_O

    We hebben echt genoten van dit midweekje. Was goed om er met elkaar even uit te zijn en samen alle aandacht voor de jongens te hebben. We zijn het park niet af geweest. ML was het elke dag van plan, het schijnt dat je er prachtige wandelroutes hebt, maar het was zo koud! Dus elke dag lekker naar de speeltuin (binnen en buiten) en het zwembad. C. heeft geen een middag geslapen en dat ging best aardig, en dan sliep hij `s morgens tot een uur of 8.
    De eerste nacht sliepen de jongens op 1 kamer, in een stapelbed, maar dat hebben ze maar een halve nacht volgehouden:D C. werd halverwege de nacht wakker, was bang, van het huilen en troosten werd L. wakker en toen hebben ze lekker gefeest... om 1.30... Dus toen C. in een andere kamer gelegd, streng toegesproken (dat laat ik altijd aan ML over :rolleyes:) en sindsdien heeft hij elke nacht lekker geslapen, elk in een aparte kamer. Blij dat we die mogelijkheid hadden, trouwens.
    Ik hoop alleen dat hij komende week wel weer gewoon slaapt `s middags en dat ik het nu niet voor mezelf verprutst heb.
    R. deed het best goed in de nachten. Hij sliep in het campingbedje in de woonkamer omdat het in onze kamer niet paste. Eerste nacht vond ik dat echt vervelend, maar met de deur open hoorden we hem heel goed, het was ook niet groot, gewoon een chalet. Hij liet geregeld 5 uur tussen de voedingen in de nacht, dat was fijn.

    @Wenda , hoe is het met je oudste? Nog steeds ziek? Ik hoop ook dat er niemand ziek meer is met de trouwerij, dat zou echt balen zijn. Ben je zelf nog op de been? Is A. haar sprongetje al door? Wel fijn dat ze bv krijgt, met die griep in huis, krijgt ze gelijk wat antistoffen van je mee.

    @Torretjeee , hoe is het bij jou met de zieken? R. slaapt overdag idd altijd op zijn buik, maar in de nacht vind ik dat eng. Hoewel ik hem gisteravond terug in bed legde en dat, gewoontegetrouw, op zijn buik deed. ML vond dat ik hem wel kon laten liggen en die zou de nachtvoeding doen. I.p.v. om 1 uur kwam hij pas om 3 uur! Hij slaapt dus echt wel lekkerder dan. Maar ik vind dat `s nachts echt eng...

    @Elisabetta, hoe is het bij jullie? Hoe gaat het met B.?
     
  11. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Fijn dat jullie zo een lekkere werk gehad hebben. Is echt koud buiten om echt dingen te ondernemen. En op zijn buik werkt dus wel beter, snap dat je dat eng vindt. Ik doe het ook overdag.

    Hier gaat de verkoudheid gewoon door. Tegen 04.00 uur krijgt de jongste echt last van een volle neus en maakt moeilijke geluiden en jammerd dan wat. Dan modderen we aan tot 05.00 uur en dan wordt hij weer rustig. Hij doet dat in zijn slaap, ik probeer hem dan wat te onlasten met zout oplossing en omhoog houden.. toch weer neer leggen, misschien dan maar op zijn zij en ga zo maar door. Om 05.00 uur val ik weer in slaap om vervolgens rond 05.30/06.00 uur wakker te worden voor de oudste :cool:. Gelukkig gaat het eerste deel van de nacht goed, dus lekker vroeg naar bed.
     
  12. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @MirW , fijn dat het leuk was! Lekker hoor een weekje weg!
    Oh zou ik ook eng vinden hoor op z'n buik.

    Hier is het echt prut. De wasmachine en droger doen het niet meer door de kou. We hebben lekkage in A haar kamertje doordat de afvoer van de cv is bevroren.
    S heeft oorontsteking en heeft nog steeds hoge koorts. Man is niet fit, ik ben snot verkouden en A zit nog in een sprong en slaapt minder goed.
    Vannacht de halve nacht met S opgezeten.
    Ik loop ondertussen echt een beetje op m'n tandvlees:rolleyes:
    Naja hopelijk gaat het snel weer beter.
     
  13. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh vervelend zeg dat hij nog steeds verkouden is. Het heerst enorm hè.

    Hier gaat A savonds pas rond 10uur slapen. Dus vroeg naar bed lukt hier niet :D
     
  14. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    He meiden, excuses dat ik al zo lang niet gereageerd heb. Ik vergeet soms gewoon om op het forum te kijken ;)
    Leuk om jullie verhalen nog even terug te lezen en te horen dat het goed gaat. Met mij gaat het ook goed en met B ook. Hij is de6 kg inmiddels gepasseerd en is een flinke jongen. Ik geniet erg van hem!

    Nog een paar weken verlof en dan weer werken. Ik zie er zó tegenop. Ik wil dat werk niet meer doen, maar ik weet ook niet wat ik dan wel wil. Lastig...

    Anticonceptie: ik ben er nog niet aan begonnen, maar voor de zwangerschap gebruikte ik de Ladycomp. Dat beviel erg goed! Mijn menstruatie is nog niet terug trouwens...
     
  15. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hey, fijn dat het goed gaat! En dat hij goed groeit.
    Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Ook omdat je het werk niet zo leuk vind.
    Lastig hoor.

    Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest. Best gek want bij de jongens was ik het al na 6 weken.
    Maar ik mis het niet :D

    Vinden jullie de tijd ook hard gaan?
    A is gewoon alweer bijna 3 maanden :eek:
    Het is echt zo'n heerlijk meisje!

    Gisteren lag ik met S op ons bed en ik was A aan het voeden. Zei hij: mama A is nog een baby hè? Ik vind A zo lief. Ik wil nog wel een baby:D
    Echt leuk. Maar hij zal toch echt nog even moeten wachten tot er weer een baby komt:p

    A heeft vandaag voor het eerst een staartje in. Staat echt schattig :oops:
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  16. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    @Elisabetta fijn dat het goed gaat en dat B zo goed groeit. Ik ben op moment ook aan het solliciteren mijn verlof zit er ook al bijna op. Ik ben nog bezig met een opleiding (moet ik echt weer eens mee bezig :rolleyes:) , dus eerst maar ergens anders aan het werk voor ik echt aan het werk kan waar ik wil.

    @Wenda leuk hé als ze de baby zo leuk vinden. Ik kan ook echt genieten hoe dol de oudste op zijn broertje is :). Hij zei gister nog dat hij een baby in zijn buik had :D. Denk dat hij nog een baby ook wel leuk zou vinden..
     
  17. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    @Wenda nog goed de bruiloft doorgekomen, zonder zieken?

    Hier vandaag toch nog naar de huisarts geweest. De baby blijft verkouden en vanacht vanaf 03.00 uur tot 08.00 uur heeft hij gehuilt. Doordat we uiteindelijk toch een pcm gegeven hebben viel hij eindelijk in slaap. Hij heeft last van een oorontsteking, ik hoop dat het snel over gaat zo zielig.

    Volgende week heb ik een sollicitatie gesprek :) super veel zin in. Ik hoop dat het mijn enige gesprek is en ik dan niet veder hoef te zoeken.
    Hoe is het met jullie?
     
  18. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Elisabetta, Fijn dat het goed gaat met jullie! Heerlijk dat je zo van hem geniet. B. is idd een flinke jongen (of R. is een kleintje, dat kan natuurlijk ook)
    Hier inmiddels wel een menstruatie gehad...
    Hoe doe jij het met de flessen van B? Hoe veel en hoe vaak krijgt hij?
    Wij zijn voor de voorjaarsvakantie overgegaan op 120 met 4 schepjes en dat loste al veel onrust op. Hij had wrs. gewoon honger. Maar ipv 7/8 flessen van 90+3 drinkt hij nu nog maar 5 flessen 120+4.

    @Torretjeee , spannend, een sollicitatiegesprek! In welke branche? Lukt het met je studie wel? Vervelend dat je kleintje een oorontsteking heeft, zo pijnlijk. Heeft hij AB gekregen of niet? Hopelijk knapt hij snel weer op. Ben je zelf wel weer op de been? En je oudste?

    @Wenda , hoe was de bruiloft? Heb je nog meer zieken gehad? Haha, wat een leuke uitspraak van je oudste! Die mag dit jaar naar school, zeker? Spannend!

    Hier gaat het echt een stuk beter. R. is veel rustiger overdag, slaapt beter en heeft vannacht zelfs doorgeslapen! Ik legde hem rond 23.30 in de wieg en toen om 6.30 de wekker ging bedacht ik tot mijn schrik dat ik hem helemaal niet gehoord had... Lag hij gewoon nog lekker te slapen! Hij ligt sinds een week `s nachts ook op zijn buik i.p.v. in de Puckababy. Gaat veel beter!
    Hij drinkt echt maar zo`n 5 flessen per dag, ik vraag me af of dat wel genoeg is, maar ML dacht dat hij toch het wel zou laten weten als hij honger had.
    Vrijdag mijn 1e dienst weer, kijk er echt naar uit!
     
  19. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Torretjeee , spannend! Hopelijk word je aangenomen!

    @MirW , fijn dat het beter gaat! Lekker hoor.


    De bruiloft was erg leuk! Gelukkig hadden we geen zieken. Het was wel een onderneming hoor met 3 kinderen:roflmao:
    Nu op naar de volgende bruiloft.

    Hier gaat het verder allemaal z'n gangetje. A heeft de laatste tijd wel regelmatig last van krampjes terwijl ze daar juist zo weinig last van had.

    Vorige week heb ik weer een aantal dagen gevloeid. Eigenlijk erg weinig voor een menstruatie maar wat is het anders?! Ik had 5 weken niet meer gevloeid.. Mn lijf is nog wel aardig van slag geloof ik:(
     
  20. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    @MirW fijn dat hij doorgeslapen heeft, en op zijn buikje ligt vast het lekkerste :).
    Ik heb een spw diploma en heb nu in de kinderopvang gesolliciteerd. Mijn opleiding moet ik echt weer even oppakken in december voor het laatst mee bezig geweest. Wel had ik vooruit gewerkt dus ik lig niet heel ver achter. Maar met de zieken hier steeds vind ik weinig tijd nog.
    Ikzelf ben chronisch verkouden maar veder niet ziek gelukkig meer, en mijn oudste ook niet. We hebben voor de oorontsteking geen AB kuur gekregen. Het is een milde ontsteking en om nu al AB te geven op deze leeftijd als het niet echt nodig is hebben wij en de kinderarts liever niet. Even aankijken dus.
     

Deel Deze Pagina