de luizenmoeder

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door einad, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Voor mij ging het kerststaltafereel ook veel te ver.
    De rest was gelukkig beter. Arm ratje :cry::roflmao:
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik ben niet Christelijk ofzo, maar dat met Jozef en Maria kon ik dan weer niet zo waarderen.
    De serie is nu zo'n hype dat ook jonge (basisschool) kinderen er naar kijken. En leg dat dan maar eens uit!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  3. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is hoor, als het bij jou zo binnenkomt. Maar ik denk ook dat het niet kan om er rekening mee te houden als we onze vrijheid willen behouden. Ik ben zelf veganist, omdat ik ervan overtuigd ben dat wij als mens niet het recht hebben om dieren te gebruiken voor ons persoonlijk genot, alleen maar omdat ze anders zijn dan wij. Het doet mij pijn als mensen vlees eten en dat normaal vinden, ik zie het leed erachter. Maar om dan al het dierenleed van tv te verbannen omdat veganisten en vegetariërs het erg vinden vind ik te ver gaan. Ik van het liefst al het dierenleed uit, maar als het niet op tv mag en wel in heel het land gebeurt is er niemand mee geholpen. Als zulke humor niet meer op tv zou kunnen wordt het weggestopt, maar dat zou niet betekenen dat het er niet meer is. Ik denk dat de luizenmoeder als geroepen kwam om dat mensen in Nederland zich betutteld voelen, dus die lompe humor die soms net over het randje is, is denk ik hard nodig.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wij kijken samen met de kinderen, maar die snappen dat echt wel hoor! Bovendien hebben ze de seksuele voorlichting van juf Ank al gehad :roflmao:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Manque

    Manque Niet meer actief

    #485 Manque, 20 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2018
    Overal wordt de draak mee gestoken in deze serie, dus ook met religie. Dat doet mij niet meer, zelfs een stuk minder, dan het belachelijk maken van etnische afkomst of homoseksualiteit. Maar dat vind ik in deze serie ook nog allemaal best leuk gedaan. Religie moet er ook maar aan geloven, hoor :p past helemaal in het format.
     
    Jules!, DastyQueen en blossom85 vinden dit leuk.
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee hoor, wij zijn absoluut niet christelijk, maar ik vond dit ook niet kunnen.

    En nee, gelukkig nooit meegemaakt dat mensen in het echt zo omgaan met religieuze symbolen.
     

Deel Deze Pagina