De Monitor: appen achter het stuur

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Manque, 24 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Waarom dan toch doen?
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Iphone had dacht ik ook een niet storen modus. Dan kon je kiezen wat erdoorheen mag komen of wie. Ik heb er alleen nog niet verder naar gekeken.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  3. meelanor

    meelanor Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Tja ik moet ook bekennen dat ik app in t verkeer. Zeker in een stilstaande file... ik verveel me gewoon echt te pletter. En ik heb al een hoop geprobeerd om mezelf te vermaken. Maar als we stilstaan wordt mijn telefoon aantrekkelijk... :( zodra ik rijd gooi ik hem gelijk weer aan de kant en vermaak ik me met autorijden.
    Bellen doe ik altijd via de carkit. Echter klopt t wel dat als je aan t bellen bent en beginnend bestuurder bent dat t enorm afleidt en ik heb echt wel afslagen daardoor gemist. Nu inmiddels zoveel km in de auto gezeten dat ik minder afgeleid ben. Of net zo erg als ik met een bijrijder praat. Ik zeg dan ook makkelijk: even stil ik moet me even concentreren. Net zoals ik dat tegen een bijrijder zou zeggen.

    Wat er voor mij nodig is om te voorkomen dat ik aar mijn telefoon grijp. Is wat vermaak tijdens de file. En ik denk dat binnen nu en een paar jaar de functie van siri (iphone) of stem van Samsung dus danig intelligent worden dat je kunt zeggen zoek op, lees voor. Stuur bericht. Wat is het weer. Lees fb post voor bijv.

    Ik ben me ervan bewust. Ik voel me enorm schuldig en dit is ook de enige regel die ik in t verkeer overtreed tot mijn eigen ongenoegen. Echter wordt door de verveling elke keer de aantrekkingskracht te groot... :(
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    huh zo vaag, wat is bij jou die ronde stip dan?
    Zo ziet het er bij mij uit
    huh wat is dat ronde bij jOu?
    Zo ziet het er bij mij uit
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    @Tuttebella

    Kan je niet naar instellingen, bedieningspaneel en dan de auto instellen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Klopt, je kan idd heel veel instellen in de niet storen modus ( het maantje) dus ook dat zou nog gebruikt kunnen worden.
    Je kan dan favorieten instellen, de mensen die er wel doorheen mogen komen
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Als ik mij niet vergis ook een noodfunctie, dat nummers die door blijven bellen achter elkaar er wel doorheen komen. Geen idee bij hoeveel dat is en of je dat kan instellen.
     
    Manque vindt dit leuk.
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    ja klopt, zijn gewoon de favorieten:p

    Als die 2x bellen oid dan komen ze erdoor
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    #49 Tuttebella, 24 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2018
    Tja, omdat ik wel meer dingen doe die officieel niet mogen. Laten we nou niet gaan doen alsof we allemaal heilig zijn hier.
     
  10. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Top!! Het is gelukt, morgen gelijk maar eens testen!
     
    Biny vindt dit leuk.
  11. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nee niet heilig, maar ik breng geen andere mensen in gevaar. Zit een klein verschilletje in.
     
    Jessi79 en Lieke1989 vinden dit leuk.
  12. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ja, een appje sturen in de auto wordt toch vaak (onterecht) gezien als een klein vergrijp. In het programma zag je dat ook, dat mensen er een beetje een grapje van maken en dat ze lacherig zeggen 'schuldig' te zijn. Maar het is buitengewoon gevaarlijk. Ik ben wel benieuwd naar de cijfers over het aantal verkeersongelukken sinds de GSM en smartphone. Als iemand nog een goede link heeft naar onderzoeksresultaten hou ik me aanbevolen.
     
  13. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Jij rijdt nooit te hard? Bent nooit met je gedachten even ergens anders in de auto? Niest niet in de auto met je ogen dicht? Bent altijd helemaal 100% bezig met het gevaar van anderen?

    Nee appen in het verkeer is niet goed. Niet goed te praten ook. Daarom heb ik zojuist de ‘niet storen in de auto app’ geactiveerd. Maar laten we ook niet t heilige boontje uit gaan hangen:rolleyes:
     
    Soturi, amdaa en Biny vinden dit leuk.
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Vind dat niesen altijd zo vervelend!
    Vooral als ik 130 ofzo rijd
     
  15. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Appen tijdens het rijden doe ik niet. Wel als ik stil sta voor een stoplicht of brug (vooral bij de brug, duurt eeuwen). Als ik een appje binnen hoor komen kan ik dat makkelijk negeren tot een geschikt moment. Ik snap nooit zo dat mensen meteen op hun telefoon afspringen als er geluid uit komt. De appjes die ik achter het stuur verzend (bij stilstaan dus) zijn meestal in de strekking van “sta voor de brug, ben wat later” of “zorg jij voor het eten of moet ik wat halen?”. Al bel ik meestal wel over dat laatste want bij zo’n vraag wordt er weer teruggeappt en dan kan ik niet kijken of reageren als ik weer rijd. Bellen doe ik altijd handsfree.
     
    Biny vindt dit leuk.
  16. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Terwijl ik aan t appen ben:roflmao:

    Nee grapje. Flauw.
     
    Biny vindt dit leuk.
  17. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn man moest eens heel vroeg op pad en zat letterlijk en figuurlijk te gapen. Al gapend reed hij een vluchtheuvel op. Gelukkig alleen een kapotte band als schade maar niezen en gapen kan dus ook best gevaarlijk zijn. :eek:
     
  18. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik zie het alweer, tijd voor de zelfrijdende auto's :roflmao: mensen zijn sowieso een gevaar voor zichzelf!
     
    Biny vindt dit leuk.
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    :eek:

    Hahaha hoe dan:roflmao:
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Mja... tot er een storing is:|
     
    Manque vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina