De Opvoeders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tienn, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tienn

    Tienn Niet meer actief

  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ga ook kijken!
     
  3. Friday

    Friday Lid

    4 apr 2018
    59
    49
    18
    Oh, leuk! Ik ga ook kijken.
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    oh super dat je het even meld ik wilde het gaan kijken maar was bij een client toen ik de reclame hoorde dus kon niet terug spoelen. Ik ga het dus opnemen. Lijkt mij een realistisch progamma.
     
  5. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja ik ga ook kijken.
    Ben benieuwd :)
     
  6. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ik neem het op...ben ook benieuwd
     
  7. Ik kijk!
     
  8. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.756
    4.718
    113
    Vrouw
    Ik heb ook gekeken. Boeiend programma!
     
  9. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    ik kon alleen maar denken 'waarom heeft niemand die man verteld dat die bloes er vreselijk uitziet?' :roflmao:
     
    Tienn vindt dit leuk.
  10. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik heb vandaag teruggekeken. Heel leuk programma! Fijn ook dat het e.e.a. geduid werd door een gedragskundige (of wat was die man precies?). Ik ga het wel volgen, denk ik.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kijk nu en vind het wel leuk om die verschillen te zien plus de blik van een professional.
     
  12. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ook vandaag terug gekeken en vond het erg leuk. Deze gedragsdeskundige / psycholoog zat ook bij het programma het geheime leven van een 4 jarige. Daarin gaf hij ook hele nuttige inzichten dus ga deze serie zeker volgen.
    Ik bedacht me wel meteen dat ik dus de moeder ben die probeert risico's uit te sluiten voor haar kinderen en dan is het confronterend om van een expert te horen dat dat niet goed is. Zoals dat voorbeeld met de courgette snijden dat had een 6 jarige hier niet gemogen met een scherp mes. Maar zijn uitleg, ze leren van fouten maken en het ergste wat kan gebeuren is een snee in de vingers klopt natuurlijk helemaal. Net als belonen met een compliment ipv bijv. met een ijsje, eigenlijk heel normaal maar dat gebeurt hier ook niet. Ik hoop dat ik wat leer van deze serie en wat punten mee zal nemen in mijn eigen opvoeding.
     
    Mamaa6, Chocolat, smax en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Precies wat @nan1984 zegt. Ik ben ook nogal van het risico mijden en laat mij dat maar doen. Was me er ook eigenlijk niet van bewust dat het best Ok is als je kind zich een keer verwond. Voor mij heb je dan als ouder iets niet goed gedaan. Maar ja, zo leren ze het natuurlijk wel. Ik ben zelf trouwens ook opgevoed door risico mijdende ouders. En ik durf nog steeds niet heel veel. Dus wellicht moet ik dat inderdaad anders gaan doen.

    Ik vond het interessant genoeg in elk geval om volgende keer weer te kijken.

    En ik ga ook eens nadenken over vaste klusjes voor de kinderen. Want nu vraag ik wel eens hulp. Maar echt vaste klusjes hebben ze niet. En het zelf opruimen kan ook beter.
     
    Nataly1972 en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben ook risico’s gaan mijden zag ik, mijn oudste sneed met 2 a 3 al dingen als champignons en komkommer, maar toen de jongste groter werd werd me dat te druk/onoverzichtelijk en nu laat ik ze maar zelden helpen, terwijl ze het super leuk vinden. De jongste kan met toezicht best snijden, de oudste kan prima zelf even een paprika ofzo snijden. En ook met andere risico’s kan ik wat losser zijn, denk ik... Ze zijn allebei best zelfstandig voor hun leeftijd, maar ipv dat zo te zien, zag ik het vooral als iets waar ik bovenop moest zitten ;) Dus fijn om zo’n inzicht al te hebben na 1 aflevering.
     
  15. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Hier ook gekeken, vond het wel interessant. Zou zelf alleen nooit alles heel los kunnen laten denk ik. We gaan het tzt zien.
     
  16. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Heel leerzaam! Ook om het panel te zien: hoeveel opvoeders een beslissing nemen. Je stemt de risico's natuurlijk wel af op het type kind... Mijn ouders waren vooral van: geniet maar van je jeugd etc. Ik heb me later heel onzeker gevoeld over het feit dat ik niks van het huishouden wist. Dat je met het opvoeden daarin al vroeg moet beginnen vind ik wel een nuttige opsteker.

    Soms hadden de opmerkingen van die gedragsdeskundige wel iets uitgebouwder gemogen van mij, bijvoorbeeld dat je zelfstandigheid door middel van begrenzing leert. Of dat je soms een bocht moet nemen om je punt te maken ipv ipv een conflct te hebben. Hoe dan? dacht ik dan...
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.289
    113
    Ik ben niet risico mijdend opgevoed, maar snij mezelf nog regelmatig in m'n vingers, dus of het geholpen heeft...
    :rolleyes:
     
    Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Leuk programma! Goed in elkaar gezet ook
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ga hem van de week terug kijken.
    Wordt nieuwschierig door jullie reacties. :)
     
  20. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Luchtig programma over opvoeding, zonder dat er gehamerd wordt op wat “slecht” is, maar wel wat er anders kan zodat je een ander resultaat krijgt.

    Leuke man ook, minder leuk overhemd :D
     

Deel Deze Pagina