De Opvoeders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tienn, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Het zou leuk zijn als er nog een soort van terugblik aflevering komt. Dat de ouders zelf ook de beelden hebben gezien en terugblikken op wat ze nu anders doen.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Hier ook een hoop herkenbare momenten. Goed om even bij stil te staan. Echt een leuk programma zo, die man zegt zeker nuttige dingen.
     
  3. Kuukske

    Kuukske Bekend lid

    26 nov 2012
    661
    10
    18
    Pakken jullie nu ook dingen anders aan?
     
  4. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ja! Ik heb al een paar situaties meegemaakt waarbij ik ineens moest denken aan dingen die de ontwikkelingpsycholoog zei. Vooral over consequent zijn en kinderen de ruimte geven om dingen zelf op te lossen.
     
  5. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Kijkt iemand dit nog?

    Ik vind het echt idioot dat die moeder met 4 kinderen haar kinderen altijd maar op de grond laat eten.
    Ik snap dat 4 kinderen druk is als je alleen bent. Maar ik vind het ergens wel zielig dat die kinderen het normaal vinden.
     
  6. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Haha, dacht dit net ook. Ik doe bijna ook alles alleen met 3, maar bord op de grond? Koop op z’n minst een mini salontafel.
     
  7. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Pff moet er niet aan denken zeg. Gewoon aan tafel.
     
  8. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Wel grote gezinnen allemaal, trouwens.
     
  9. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou inderdaad!
    Mijn kinderen eten ook vaak aan de salontafel. Vooral sochtends voor school of als ze tussendoor wat willen eten. Ze hebben allebei hun eigen plastic stoel en ze zitten dan ook meestal naast elkaar.
    Maar savonds eten we altijd aan tafel. En in het weekend ontbijten we ook altijd samen aan tafel.
     
  10. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.718
    113
    Vrouw
    Ja, vind ik ook raar..
     
  11. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nou ik zit het nu te kijken, maar dit is precies wat ik dacht. Dat ge-eet voor de televisie, óp de grond. Vreselijk!
     
  12. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik heb t gisteren pas voor het eerst gezien, maar eten ze alle maaltijden op de grond?
     
  13. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ja van wat ik ervan heb gezien en begrepen eten die kinderen altijd op de grond voor de televisie. Zelfs de avondmaaltijd.

    En ik zie nu dat die kinderen ook allemaal een tv op de slaapkamer hebben. Bizar!
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze zei dat aan tafel altijd zo’n gedoe was, muur werd vies etc. Ik zou dan proberen daar iets op te verzinnen, de jongste kinderen bv niet bij de muur - de oudsten kunnen toch zeker eten zonder het aan de muur te smeren?
    Ik hecht ontzettend veel aan eten aan tafel en zonder tv. En ik begrijp wel dat het alleen met vier kinderen anders is, maar bv ‘s avonds aan tafel moet toch wel lukken?
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik begin nu pas met terug kijken. Ik vind zn blouse wel leuk :roflmao: Ben nu bij de eerste aflevering. Ik ben wel echt van het zelfstandig worden in elk geval. Ben zeker niet risicomijdend. Dafne mag ook al dingen met een gewoon scherp mes snijden, knippen met een gewone schaar.
    Ik sta ook echt heel erg achter zijn mening over belonen en straffen.
    Ik herken mezelf wel in die Van der Terp, die zwanger is van de zesde. Ook mijn moeder was ziek. Heb toen vanaf mn 14e het huishouden gedaan. Ik vind het ook belangrijk dat kinderen dat leren. Niet dat ze het hele huishouden hoeven te doen, maar een beetje meehelpen mag zeker wel. En in elk geval leren hoe iets moet. En grappig dat die vrouw die het zo gewend is vanuit haar jeugd dat ze veel zelf moest doen in het huishouden, het dan weer totaal anders doet zelf. Ow, en die dochters!! Dat krijg je ervan, haha. Ik vind die Rana van 6 dan nog wel schattig :) Die 2 oudsten erger ik me rot aan.
    En dat op de grond eten. Tja, het zou mijn keuze ook niet zijn, maar iedereen doet de dingen op zijn/haar eigen manier. En dit valt nou niet onder heel dramatisch ofzo. Hoewel ik me afvraag waarom ze dan een eettafel heeft staan :p Ik vind haar verder wel ok denk ik.
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er zijn mensen die daar weinig aan hechten. Dat mag toch? Misschien vinden anderen het wel bizar dat jij elke maaltijd aan tafel eet. (ik niet hoor trouwens, haha)
    Ben het met je eens dat de reden die ze opgeeft inderdaad beetje raar is. Dat kun je dan toch afleveren lijkt me ja.
     
  17. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Mijn dochter eet haar ontbijt ook zelden aan de eettafel. Meestal aan de salontafel. Lunch en diner wel altijd aan de eettafel, tenzij we ‘s middags onderweg zijn natuurlijk. Maar iedere maaltijd op de grond eten.. ik snap daar echt het nut niet van.

    Ik vind het ook bizar om je kinderen bij je in bed te leggen, de tv aan te zetten en dan te zeggen “ogen dicht en slapen”. Zet die tv dan uit....
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mja, iedere maaltijd op de grond voor de tv vind ik toch wat te. Dat ze ‘s ochtends even voor de tv eten begrijp ik goed met vier kindjes hoor.
    Maar sowieso het totaal plaatje van veel tv, idd ook in bed tv aan en dan ‘ogen dicht en slapen’.
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, het zou mijn keuze ook niet zijn hoor!!
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat visje op de grond vond ik wel een beetje overkomen alsof ze katjes waren :D

    Dat ‘vooraf regelen’ vind ik wel een goede; dus eerst zitten, dan tv aan bijvoorbeeld. Ik denk dat ik daar op moet letten! Qua tv kan het hier iets strakker - nu in de vakantie vind ik dat moeilijk. Tablets zitten ze niet op.
     

Deel Deze Pagina