De Opvoeders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tienn, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    Dat blijft mij ook steeds erg bij. Ik probeer het ook echt toe te passen nu. Niet de boel te lang door laten gaan waardoor je actie te groot wordt, maar het aan de voorkant regelen voordat het een conflict wordt. Ik vind het echt een goed programma! Verder probeer ik de kinderen meer te stimuleren zelfstandiger te zijn en moet ik leren maar 1x te waarschuwen en dan ook door te pakken.
     
    harlene2014, Ffion en Fuddey vinden dit leuk.
  2. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Dat maar 2 keer waarschuwen doe ik nu heel consequent. Zo consequent dat dochterlief vanmorgen na de 2e keer zelf naar de gang liep :roflmao::roflmao:.
     
    Line, Marchella, Kuukske en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Goed geregeld!
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Grappig is dat ja. Ik vind consequent zijn dus ook helemaal niet moeilijk. Je merkt zo snel dat het werkt.
    Helaas zijn er zat andere dingen die ik wel moeilijk vind :roflmao::p
     
  5. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Dat eten op de grond vind ik echt niet echt prettig om te zien.
    De borden worden zo op de grond gezet, het wordt gedachteloos naar binnen gewerkt en ze kijken alleen maar naar de tv. Moeder gaat er ook niet bij zitten om gezellig te praten.
    Echt geen sociaal moment.
     
  6. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    N
    Nee, moeder gaat de was ofzo doen en eet later zelf op de bank..
     
  7. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Ik snap best dat t druk is in je eentje met 4 kinderen aan tafel. En dat dit best een makkelijke oplossing is, maar niet de leukste.
     
  8. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Zozo, ze eten een keer aan tafel bij die alleenstaande moeder. Maar laat ze de tv weer aan staan. Serieus, dan doe je die toch even uit? En ik snap ook echt niet waarom moeder niet gewoon tussen die 2 kleintjes in gaat zitten i.p.v. tussen die meiden.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Daar zat ik me ook meteen aan te ergeren ja, ga dan aan de kant zitten waar je het hardste nodig bent...
    Wel leuk om die oudste te zien boksen, zo fanatiek!
     
  10. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad, die 2 meiden kunnen zo te zien prima netjes eten aan tafel, maar die ventjes zitten heel de tijd overal en nergens, dan ga je dáár toch tussen zitten als bliksemafleider.

    Ik houd persoonlijk helemaal niet van (kick)boxen voor kinderen, maar wel leuk om te zien dat ze zo fanatiek is inderdaad.

    Wel weer typisch dat moeder zegt dat ze moeten sporten omdat ze anders maar thuis voor de tv zitten. Echt hoor, je kan de tv gewoon uit zetten :rolleyes:.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha, moeder is zelf ook echt niet de gezelligste aan tafel he :D
    Maar ik merk dat daar hier ook wel winst te behalen is, het is soms gewoon niet gezellig aan tafel.
     
  12. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Ik denk oprecht dat die tv geen uitknop heeft....

    En ik ben heel blij met de 20-60-20 regel hahaha!
     
    harlene2014, Robijn89 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ik gebruikte in mn werk veel de 80-20 regel, maar deze is nog beter eigenlijk!
     
  14. Kuukske

    Kuukske Bekend lid

    26 nov 2012
    661
    10
    18
    Ik ben zo blij met dit programma! Vooral de 20-60-20 regel is een eyeopener! Het stelt me gerust dat ik echt mijn kinderen niet verpest als ik eens uit de bocht vlieg als ik mijn geduld ben verloren of boos doe tegen ze (zeg maar tegen het onredelijke af). Echt heel fijn! Vind die Steven heel positief feedback geven. Hij rekent de gezinnen niet af maar geeft wel opbouwende kritiek.

    Ik vind die alleenstaande moeder wel hard hoor soms. De kinderen mogen alleen op een sport als ze er goed in zijn. Als ze lopen te klungelen mogen ze het niet meer beoefenen ook al vinden ze het erg leuk. Geef je een beetje een verkeerd signaal af lijkt mij. Verder verbaasde me dat di kinderen op zoveel sporten zaten. Waar haalt ze het geld vandaan!? Zal wel goed verdienen zeker..:cool:
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jaa, pfoe, dat ene meisje somde al vijf dingen op? Vier sporten dacht ik en pianoles...

    20-60-20 vind ik ook heeeel fijn om te horen :D
     
  16. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik heb iets gemist denk ik, maar wat is dat 20-60-20??
     
  17. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Vind dat ook niet fijn. Zal vast makkelijk zijn voor haar maar ze moeten toch ook tafel manieren leren.
    En inderdaad geen sociaal moment.
     
  18. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Als ik t goed heb;
    20% doe je t perfect (opvoeding etc)
    60% doe je het goed
    20% doe je t niet zo goed want je hebt ook wel eens een rotbui of staat de tv 3 uur aan :roflmao:
     
    Fuddey en Ffion vinden dit leuk.
  19. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Ze was al vol irritatie voor ze ging zitten. Misschien omdat ze al wist wat er komen ging, maar echt helpen zal haar houding ook niet..
     
  20. Tienn

    Tienn Niet meer actief

    Ik dacht me te kunnen herkennen in de alleenstaande moeder, maar dat is dus echt niet zo. Alhoewel...ik snap haar wel in sommige dingen, zoals het eten. Ik begrijp ook wel dat ze wat geïrriteerd was en het misschien niet zo’n sociaal moment was. Alleen met kinderen is echt niet te vergelijken als met een partner. Maar toegegeven, het kan wat gezelliger:p.

    Die moeder van 5 kinderen (Athalie?) vind ik echt leuk. Familie Mosselman vind ik niks. Andere familie geen mening over.

    Vind het wel een leuk en leerzaam programma.
     

Deel Deze Pagina