De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier kunnen we verder kletsen over onze wondertjes....
     
  2. Lama11

    Lama11 Actief lid

    15 jan 2016
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
  3. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Heel leuk MissMe!

    Hier hebben we ook spruw. Nystanine heeft niet geholpen. Ik
    Heb daarom gentiaan violet besteld dus ze heeft een paars mondje. Ik hoop dat het hierna over is.

    Mom, wat fijn dat de eerste drukke week alleen goed is bevallen.
    Ik vond het druk en even wennen. Moet de kleine meid wakker maken voor een voeding voordat ik de kids naar school breng. Maar heerlijk om weer een structuur/ritme te hebben en veel tijd met de kleine als de kinderen op school zijn..
     
  4. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker dat de andere weer naar school zijn. Zal ook pittig zijn maar ritme is ook erg prettig!
    Vandaag bij mij 1 proef ochtend op school gehad en de ander 2e x peuterspeelzaal. Al was het maar 3 uurtjes ik vond het heel.fijn zeg! Maar dat is dus maar 1 x per week dat ze alle 2 weg zijn. Verder zijn ze alle dagen thuis. Best pittig... Maar goed ik geniet er gelukkig wel van. 😊

    Zijn er nog mama's die naar een weeg uurtje gaan om eens tussentijds te wegen?
     
  5. Betsie

    Betsie Actief lid

    25 jul 2015
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de ochtenden behoorlijk pittig. Er is zoveel te doen en de oudste moet om 8:30 op school zijn. Ik zit nog niet lekker in dat ritme maar ach, er is ook pas een week voorbij.
     
  6. martim

    martim Actief lid

    16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Top!
     
  7. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.305
    2.189
    113
    @firstbaby, hier moet ik de kleine ook wakker maken voordat we naar school gaan. Geen zin in dat het alarm afgaat op school of op de heen/terugweg 😉

    Ons meisje heeft een automatische klok hoor... heel apart. Ongeacht het tijdstip dat ze haar laatste fles krijgt... (normaal tussen 22:30-23:30, maar het is ook al eens tussen 21:00-22:00 geweest) toch wordt ze standaard om 05:00 wakker (al vanaf dag 3!) Manlief geeft haar nu de fles. Toeval of niet maar op de dag van haar geboorte werd ik om 05:00 wakker met wat lichte krampen.

    Ik vind de tijd zo vlug gaan... en hoe gek dat ook mag klinken.. soms een jaloers gevoel bij meiden die zwanger zijn of die net bevallen zijn en de kraamweek in gaan. Heel stom ik weet het.. ik denk ook dat het komt omdat dit echt ons laatste kindje is en ik nu echt afscheid moet nemen van de periode zwanger zijn en dus straks ook van het hebben van een baby. Deze tijd komt niet meer terug... dus genieten we nu nog meer van onze kleine dan de voorgaande keren. Voor iemand herkenbaar?
     
  8. Marianne1

    Marianne1 Bekend lid

    26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk het nieuwe topic!! :)

    Ik word dinsdag pas in t diepe gegooid want mn vriend hoeft dan pas weer te werken. Ben erg benieuwd hoe laat ik de oudste op de creche kan afleveren en met of zonder luchtalarm ;) en woensdag mn 1e mamadag met 2 kids. Gelukkig merk ik dat het nu de kleine ruim 3 wk is allemaal net iets makkelijker begint te gaan.

    @mom herkenbaar het gevoel dat de kraamtijd nooit meer terug komt. T was zo heerlijk om zoveel met de baby te kunnen knuffelen en nu ligt ie tussen voedingen door toch verk in zn bedje of de kinderwagen. En hij groeit als kool dus dat echte pasgeborene is er ook al af. Alleen ben wel blij dat ik niet meer zwanger ben. Vind t trouwrns wel gek dat nu, als ik zonder baby boodschappen doe, niemand meer iets aan je kan zien. Eerst zoveel opmerkingen over de zwangerschap en nu niets meer natuurlijk. Dat is wel wennen, maar ook wel relaxed.
     
  9. missme1

    missme1 Actief lid

    20 jul 2015
    365
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat ik het juist andersom heb. Bij ieder stapje denk ik zo dit komt niet meer terug. Wil niet meer zwanger zijn, en als ik mijn hoogzwangere vriendin zie denk ik lekker dat heb ik allemaal al achter de rug 😂
    Maar ja 3 kids in 4 jaar en dan nu hopelijk ook nog een jaar BV, dan heb ik al met al 6 jaar alles gegeven voor de baby tijd (zwanger zijn, borstvoeding tijd etc)en wil ik het met liefde achter mij laten 😀

    We zijn helemaal compleet (al sluit ik een 4e niet 100% uit)
    Succes dinsdag Marianne. Dat is ook de dag dat ik het alleen moet doen. 8.40 op basisschool en om 9.00 op peuterspeelzaal

    @mom. Lekkere tijden zeg!! Hier is het meestal rond 20.00/20.30 voor 't laatst dan 01.00 en 05.00
     
  10. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Had perongeluk nog gereageerd op andere topic.

    Stijn drinkt nog steeds om de 3 uur de fles. Ook s'nachts. Wij bakeren he snachts in met puckabo (of hoe dat ding heet). Dit werkt.

    Hij drinkt 8x80. Maar zijn nu s'avonds en s'nachts 100 aan het geven, zodat hij 4 uur achter elkaar slaapt.

    Mijn man zorgt in het weekend veel voor hem. Dit dwing ik misschien ook gewoon een beetje af. Als hij fles nodig heeft, zeg ik gewoon volgens mij heeft hij fles nodig. Of o, stjjn heeft schone luier nodig. Mijn man wil namelijk wel maar heeft het gewoon niet zo door.

    Ook overdag geef ik aan via whatsapp wanneer laatste fles. Vaak komt hij dan enthousiast thuis met ja stijn heeft om 16.00 fles gehad. En het is nu 10 voor 19.00. Dus ik kan hem de fles geven. S'nachts doe ik wel alle flessen hoor.

    Maar moet zeggen mijn man doet echt zijn best. Zit s'avonds ook wel achter de laptop met stijn in draagdoek (bykay). Ik vind dat een rot ding, help hem wel met knopen.

    Laatste paar dagen was stijn echt best huilerig. Ik denk door de hitte. Daarom toch geen vliegvakantie. Maar een huisje op vakantiepark.

    O en wegen. Wij hebbeneen goedkope babyweegschaal in bestelling staan.

    Beetje warrig verhaal. Maar ben nog steeds heel warrig.
     
  11. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.305
    2.189
    113
    Ik ben wel blij dat al die vragen/opmerkingen over de zwangerschap voorbij zijn. Vooral die van de laatste zwangerschapsweken. Hoelang nog? Etc. Etc.

    Wij zijn ook compleet met zn vijven. Maar ook ik sluit geen 4e uit in de toekomst. Wordt dit jaar pas 30 dus qua leeftijd kan het nog wel. Toch denk ik dat ik er de eerst komende 4 jaar niet aan moet denken 😂 maargoed we zien wel wat de toekomst ons gaat brengen.. nu maar eerst genieten van de kleine en mn twee boefjes.

    @ soullady, sommige mannen hebben dat nodig. Hier eenman die herinnerd moet worden als het gaat om huishoudelijke klusjes.

    Weeguurtje; dat is bij ons op dinsdagmiddag van 1 tot 2. Aangezien ik niet altijd een auto tot mn beschikking heb ga ik er niet heen. Sowieso is de oudste om 2 uur uit, dus wordt het ook de hectisch om daarheen te gaan. Afgelopen week is er iemand van het cb thuis geweest en die had de weegschaal meegenomen. Onze kleine meid woog afgelopen dinsdag 3880. Nog net geen 400 gram boven geboortegewicht.
     
  12. beempie

    beempie Actief lid

    5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Hoi hoi hier zijn we weer. Leuk in zo'n nieuw topic!!!
    Ons mini monstertje krijgt 5 x 135 cc en laat nooit wat staan :) Wij gaven eerst ook Nutrilon omdat hij dat in het ziekenhuis ook kreeg, Na die eerste pot ben ik rustig aan gaan wennen aan Etos eigen merk en dat gaat prima.
    Het spugen wordt ook steeds een beetje beter, sinds 2 dagen staat zijn bedje ook weer normaal met 4 pootjes op de grond. Want meneertje begint al behoorlijk bewegelijk te worden. Elke morgen troffen we hem overdwars aan zijn voeteneinde aan... hihhi
    Ik ga eigenlijk nooit naar zo'n tussendoor weegmoment toe op het CB want heb zelf een weegschaal gekocht.

    Betsie hoe gaat het nu bij jullie met het spugen?

    ik ga er gauw vandoor, ff lekker mijzelf laten verwennen bij de kapper. Vanavond voor het eerst samen weg naar een feestje, vindt het wel heel erg spannend.... Fijn weekend allemaal!
     
  13. Marianne1

    Marianne1 Bekend lid

    26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja het weeguurtje, ik wilde er wel naartoe alleen was t vergeten en komende week is t niet door pinksteren en de week daarna heb ik de 4 wk afspraak alweer. Hij was eerst in 5 dagen een halve kilo aangekomen dus ik gok dat t wel goed zit.

    Hij zat vorige week nog op 8-10 x bv per dag, maar nu 7. Sinds maandag kolf ik de late avondvoeding en geeft mn vriend tegelijk flesje afgekolfde melk of kunstvoeding beneden. Dan hebben mn boobs even rust en kan ik sneller weer slapen. Hij heeft nu meestal 2 rondes 4 uur ertussen snachts, dat scheelt alweer zoveel qua hoe brak ik wakker word. Het maakt trouwens bij hem geen verschil hoe lang ie slaapt op bv of flesje nutrilon.

    Degenen met spruw ervaring: waaraan merk je dat? Ik heb 1 pijnlijke kant en meneer drinkt vaak onrustig, alsof hij zich losworsteld en kreunt en zn rug kromt tijdens t drinken. Maar zie niks in zn mond ofzo.
     
  14. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.305
    2.189
    113
    Spruw herken je aan een wit tongetje.
    Hiervoor kun je een receptje krijgen bij apotheek. Nystatine heet dat volgens mij. Na een paar dagen is het over.
     
  15. faartje1

    faartje1 Actief lid

    9 jul 2015
    276
    16
    18
    NULL
    NULL
    Leuk een vervolgtopic!

    Heb even 6 pagina's terug moeten lezen, maar wat herkenbaar allemaal!! Van diepslapende mannen tot knuffelbabys die alleen maar op je willen slapen haha!

    Hier hetzelfde dus... hoewel ons mannetje het goed doet snachts, Hij drinkt rond 23/24 en valt dan in slaap, dan slaapt hij nog in zijn eigen bedje.. vervolgens komt hij rond 3.30/4.00 (daarna pas rond 6/7 uur).. dan wil hij niet in zijn eigen bedje meer, heb het een paar dagen geprobeerd, resultaat: ik doodmoe en hij ook moe en erg onrustig/huilerig. Dus ik vind het wel even best zo!

    Ik moet komende week naar de nacontrole ivm losgeschoten (en geïrriteerde) huid van de hechting tijdens mijn kraamweek, gaan ze even controleren of het goed is genezen..hoop het wel!

    Ben nog niet naar de weeguurtjes geweest bij het cb, heb de 23ste de eerste afspraak daar zie ik het wel, ben er wel benieuwd naar :D

    Verder kom ik niet echt toe aan middagdutjes. Sinds einde kraamweek geen dutjes meer gedaan, merk dat ik er vaak wel aan toe ben maar dat het simpelweg niet lukt omdat ik ook dingen wil&eindelijk kan doen wanneer beide ukkies slapen! Maar ik neem me elke dag weer voor dat het gaat lukken :p
     
  16. Danielle1987

    Danielle1987 Fanatiek lid

    13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ja gezellig! Nieuw topic!

    Hier ook hoor de middag dutjes schieten er echt bij in:D
    En steeds denk ik vandaag ga ik slapen...

    Verder gaat het hier goed met onze Anna.
    Weegt alweer 4kg:D
     
  17. Marianne1

    Marianne1 Bekend lid

    26 okt 2011
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mom het bleek idd spruw. Ineens ging ie keihard huilen ook tijdens het voeden vd pijn. Daardoor werd t onmogelijk om te drinken dus nu even kolven en flesje. Ben meteen bij de huisartspost langs geweest en heb nu middeltje voor ons. Hopelijk wordt t snel beter want t is zo zielig voor m zo. En ik maar denken dat de brandende pijn door de kloven kwam..... Zou ook wel fijn zijn als dat over is straks.
     
  18. Danielle1987

    Danielle1987 Fanatiek lid

    13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ahhhh wat sneu marianne! Hopelijk is het snel over.
     
  19. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    MissMe, lijkt me inderdaad zwaar drie kindjes tegelijk thuis. Maar alles went en zodra je een ritme hebt wordt het steeds makkelijker. Lekker toch 3 uurtjes per week even voor jezelf. Heerlijk.. geniet ervan.
    - Toe maar 3 kids in 4 jaar! Snap wel dat je er dan klaar mee bent voorlopig.

    Betsie, het is even wennen nu de kinderen naar school gaan.
    Hier gaat mijn wekker een half uur eerder dan voorheen. Mijn 8jarige doet alles zelf, mijn 4jarige heeft wel wat hulp nodig. Vond het ook wennen aan 8:30 op school zijn, maar aan de andere kant ook fijn om weer terug naar onze ritme.

    Mom86, Bij mij eet ze 4:30 a 5:00 en vervolgens komt ze 8:30, maar ik durf dat niet aan. Dus maak ik haar wakker om te voeden voordat ik de deur uitga, ben ook bang dat het alarm afgaat als ik op school sta.
    - En nee, ik mis het zwanger zijn absoluut niet. Had het zo gehad aan het eind. Niet normaal! Ik had het echt zwaar ondanks mijn kleine buikje.
    Verder was dit onze laatste kindje. Ik ben 30 en nu ga ik lekker van mijn kinderen genieten en ze opvoeden. Want opvoeden dat is pas zwaar. Merk het aan mijn oudste, merk echt dat er een andere periode aanbreekt Je moet ze echt manieren/normen en waarden leren. Valt niet mee merk ik soms want ze krijgen een eigen mening..

    Soullady, wat fijn dat je man je helpt. Helpt het inbakeren? Na mijn eerste wilde ik nooit meer inbakeren. Maar heb het idee dat ze steeds door haar handjes wakker wordt. Dus ik overweeg het weer..

    @ mannen, mijn man weet na de 3de wel wat er allemaal gedaan moet worden. Soms herinner ik hem ook aan iets huishoudelijks. Maar aangezien ik volledig bv en hij geen flessen geeft verschoont hij haar regelmatig en doet hij haar ook vaak in bad.

    Marianne, ik wist niet dat wij spruw hadden. Ik kreeg in de tweede week de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau op intake en zij had het gezien. Ik heb niets aan mijn borsten gemerkt en haar tong was wel wit maar had het idee dat het meeviel en ze dronk erg goed. Ik heb twee kuren nystanine gekregen van de huisarts en smeerde mijn tepels in met mironazol. Maar dat heeft bij ons niet geholpen. Ik kook speentjes uit, was alles op 60 graden etc. Ik heb nu gentiaan violet besteld online. Ze heeft er wel een paars mondje van.. maar hoop zo dat we er hierna vanaf zijn!
    Beterschap voor jullie!

    @ middagdutje, dames probeer te rusten en vooral dames met 1 kind. Neem het ervan. Als mijn kids van school komen help ik de oudste vaak met het leren van de tafels.. dictee etc. Dat vreet ook energie! Maar hoort erbij als ze op bed liggen ben ik moe, maar het lukt mij niet vroeg naar bed te gaan anders heb ik gewoon niet van mijn dag genoten. Ik slaap echt pas 23:00 ...wil ook wat tijd voor mezelf als de kinderen op bed liggen.
     
  20. faartje1

    faartje1 Actief lid

    9 jul 2015
    276
    16
    18
    NULL
    NULL
    Marianne: hè vervelend!! Goed dat je toch.naar de hap bent geweest, hoop dat het gauw over is!!

    Danielle: :D super dat ze het zo goed doet!

    Firstbaby: wat een drukke en lange dagen maak je dan zeg! Maar ik herken het niet vroeg naar bed kunnen gaan!

    :)D nu ook nog wakker terwijl man&kids slapen! songfestival! )
     

Deel Deze Pagina