De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    @draaikont, gefeliciteerd! Leuk he die eerste verjaardag?!
    Hier zijn enorme kriebels. Ik zou het liefst gelijk weer gaan proberen, maar ik ben bezig met een studie dus wij wachten nog tot eind van het jaar. Als het dan gelijk lukt ben ik pas uitgerekend als ik klaar ben met de studie;)

    @grasspriet, gelukkig is de sprong voorbij. Verschrikkelijk zijn die sprongen he?! Wel ontzettend leuk om ze zo te zien groeien, dat ze idd al echte dreumesen worden!

    @hummeltje
    Tips voor de 1e verjaardag:
    Je bent zelf aan het rennen en vliegen dus vraag iemand anders om foto's te maken. Ik vond het heel fijn dat ik dat los kon laten.

    Verder, kijk naar je kindje. Mijn dochter vond het geweldig maar houdt er niet van als ze steeds op schoot wordt gehouden door iedereen, dus ik heb haar zelf op schoot gehad met cadeautjes uitpakken en op een gegeven moment gewoon op de grond gezet. Onze familie heeft er nog al een handje van om naar je toe te komen en te zeggen aaah geef dr maar even aan mij. Maar dat heb ik wel veel afgekapt. Het is haar verjaardag en moest ook wel leuk blijven voor haar;)

    Daarnaast alleen nog ervan genieten. Maak je niet te druk om alles wat je in je hoofd hebt, hoe het moet gaan enzo, want waarschijnlijk loopt het toch wel anders. Laat het lekker allemaal los en geniet van je kleintje.
     
  2. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja heel leuk! Maar ook een beetje emotioneel die eerste verjaardag hoor.
    Dat van die foto's is inderdaad een goede tip.... nadeel is dat ik nog geen foto heb gezien.
    Wij hebben gewoon al het drinken op de tafel gezet dat mensen zelf konden pakken. Plastic beker, borden enz
    Eigenlijk bof ik dat mijn schoonouders heel veel gedaan hebben en ik me kon focussen op de visite qua gesprekjes.
    Er was altijd wel iemand die op de kleine lette dus dat ging prima.
    Ze hadden op een gegeven moment de kleine op bed gelegd. Hahaha
    Wel eerst even aan mijn man gevraagd of het mocht.
    Niet iedereen ziet haar heel vaak dus ze vonden het prachtig en ik wel relaxt.

    @freddel wij gaan ook nu niet starten hoor. Eerst genieten van de vakantie zonder ziek , zwak en misselijk te zijn.
    Wel goed idee om je studie eerst af te maken. Zet hem op. :)

    Ben ook stiekem wel bang dat alles zo gaat verlopen zoals bij de eerste...
     
  3. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Hallo meiden,

    Weer ff niet hier geweest. Leuk dat we weer meiden terug zijn.
    ik denk de laatste dagen wel vaak terug aan vorig jaar rond deze dagen... wachten wie de eerste zou zijn hihi.
    Meiden gefeliciteerd waarvan de kleine inmiddels een dreumes is.
    Hier nog 2 weekjes wachten tot haar 1e verjaardag.
    Onze kleine meid doet het goed. Staat al vanaf 7 maanden en zet langs de tafel / bank etc. ook al stapjes... maar los lopen ho maar.
    Inmiddels 4 tandjes ( 2 boven en 2 onder).
    Vrijdag naar cb dus dan weten we ook hoe groot ze precies is en hoeveel weegt.
    De avondfles lijkt er bijna vanaf te gaan want ze wil hem niet altijd meer. Wel jammer van dat momentje van ons samen als de jongens al op bed liggen.

    Kriebels? Ik vraag me af of de Kriebels ooit echt weggaan. Als ik nu een baby zie denk ik ahh wat lief... zou het misschien ooit of toch niet meer? Hier dus wel een beetje twijfels terwijl ik weet dat het goed zo is. Auto vol, huisje vol. Tuurlijk is er overal een oplossing voor, maar nu gaat het gewoon goed. Inmiddels ook al wat babyspul aan het verkopen wat we niet meer nodig hebben. Soms niet altijd makkelijk.. maakt het allemaal beetje definitief zeg maar. Maargoed bij de vorige 2 dacht geen haar op m'n hoofd om überhaupt iets weg te doen... dus al met al denk ik dat het nu wel klaar is... ;)
     
  4. Kleinmensje

    Kleinmensje Niet meer actief

    Hier inmiddels de 1e verjaardag achter de rug! We hebben het in de ochtend alleen gevierd ivm een ander feestje die dag waar we niet onderuit konden 😃 Maar goed ook, zoonlief werd later op de dag ziek en kreeg koorts..! Ben benieuwd welk virus hij nu weer heeft, hij is flink aan de diarree en heeft steeds verhoging. Ik dacht zelf aan tandjes of kiezen maar kan echt niks ontdekken, ook is hij weer flink verkouden. Ik zal toch blij zijn als hij weer wat meer opknapt.. voor hem zo sneu! hij heeft ook weinig eetlust en wil graag naar bed toe.. ook in de nacht slaapt hij prima..

    Zijn er hier meer moeders met kinderen die zo vaak ziek zijn, ik weet dat ze weerstand op moeten bouwen maar hij is echt af en aan ziek..
     
  5. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    @kleinmensje: de kleine van mijn vriendin is ook om de haverklap ziek. Continu verkouden en nu weer ontstoken oogjes. Zij gaat drie dgn per week naar kdv. Denk dat daar de oorzaak zit. Onze kleine is voor het eerst verkouden en afgelopen kerst echt twee dagen ziek geweest. Verder nog nooit iets. Hii gaat niet naar het kdv.
    Anders miss toch eens de huisarts bellen als je je zorgen maakt hoor!

    T is de laatste tijd zo driftig. Echt niet normaal! Onder het eten wordt hij bijv zo boos en gaat heel hard huilen. Als je hem een hap voorhoudt, neemt hij die, slikt het door en gaat weer door met boos doen 😳 Dit was bijv vanavond onder het eten. Voor het eten was ik even boos op hem en dan blijft hij knorrig. Net of dit blijft hangen ofzo.

    Hij is ook enorm aan het kwijlen. Zijn hele shirt is halverwege de dag al nat. Ik dacht aan tandjes, maar ik zie en voel helemaal niets. Snap er niets van. Jullie enig idee?
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    grasspriet: hier begon het hevige kwijlen al bij 2 maanden. Eerste tand kwam uit mn hoofd met 6,5 maand. Wij hebben voor S. speciaal van die kwijlslabs aangeschaft. Erg ideaal en zien er mooi en leuk uit. Beter dan zo'n stomme gewone slab omhangen..
    Onze boy is nu 11mnd en 1 week en heeft 4 boventanden en 2 ondertanden.

    kleinmensje: onze zoon en wijzelf zijn gezegend dat hij nog nooit iets onder de leden heeft gehad.
    Je kind naar de kinderopvang brengen speelt daar zéker een grote rol in.
    Onze man gaat sinds een maand of twee, één dag p.w. naar de gastouder. Was vandaag een kindje met waterpokken, maar dat was als t goed is al op zn retour. En zo niet, dan niet. Hij moet het toch een keer krijgen ;) En voor hemzelf beter maar zo vroeg mogelijk!

    Gefeliciteerd aan allen met een inmiddels dreumes! Blijven er weinig over zo die nog 1 moeten worden ;)

    Wat hebben jullie gegeven voor leuke kadootjes? En wat hebben ze van anderen mogen krijgen?

    Wij hebben tot nu toe zo'n 'schelp' gekocht voor buiten, waar je zand of water in kan doen.
    En een muziekinstrument met belletjes.
    En ben ook bezig met rondkijken voor een naamslinger.
    Verder nog wel wat ideetjes hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig naar wat jullie kindjes hebben gekregen ;)
     
  7. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Vorige week bij CB geweest. Onze kleine meid is 74cm lang en weeg 8795 gram. Blijft een klein/fijn meisje.
    Hopelijk past maat 86 haar van de zomer...anders al het zomerspul voor niks gekocht hahaha

    Volgende week haar 1e verjaardag. Ze krijgt van ons een 3 in 1 loopwagentje van Vtech, een rugtasje, en een eigen eetset (bordje, beker, soepkom, broodtrommeltje).
    Van haar broers krijgt ze een mini mouse poppetje en een ander zacht babypoppetje met geluid.

    Ook ik ben erg benieuwd wat ze van andere gaat krijgen.
    Van mijn ouders heeft ze een paar weken geleden al schoentjes gekregen. Was eigenlijk voor der verjaardag, maar nu kan ze ze nog aan.

    Ziek: hier gelukkig weinig ziek. Wel vaker verkouden. Maar dat hadden mijn jongens ook en is met de tijd vanzelf over gegaan (de hoeveelheid verkoudheid).
    Kwijlen doet ze hier ook wel een beetje sinds de eerste tandjes door zijn.
     
  8. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hier nooit ziek! Althans tot deze week... ineens begon ze te spugen en kreeg ze ook diarree. Had al 2 keer de dokter gebeld maar die namen het niet echt serieus.
    Tot in de avond ze echt 0 reactie meer gaf....compleet uitgedroogd met als gevolg een bijna opname.
    De ene arts wilde opnemen en de ander wilde nog een medicijn geven en binnen 2 uur moest ze 200 cc ors gedronken hebben. Gelukkig deed ze dat en bleef het binnen.
    Inmiddels drinkt ze weer Ok... alleen sap want melk irriteerd haar maag. Eten alleen fruit..maar beetje bij beetje gaat het beter.

    Wij hebben zelf voor haar verjaardag een keuken gegeven.
    Ze heeft poppen gekregen, een glijbaan en zandbak, houten blokken, houten treintje, een loungestoel, Nijntje verstoppertje en nog meer dingen.
     
  9. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wat naar draaikont!! Ik hoop dat je meisje snel beter is!
     
  10. Kleinmensje

    Kleinmensje Niet meer actief

    Hier hebben wij Duplo gegeven (hier speelt hij echt veel mee!) verder zandbakspeelgoed, bruder kraan en bobcat, badspeelgoed, eigen serviesgoed

    Verder is hij nog steeds niet opgeknapt, weinig eten en drinken! Gisteren overgeven, diarree lijkt op z'n retour! Hij drinkt niet veel maar iig genoeg om niet uit te drogen!
    Gisteren nog bij de huisarts geweest, hij heeft gewoon de pech dat hij ieder virus oppikt! Niks aan te doen!
    Hij slaapt veel overdag en in de nacht ook gewoon goed.. hopelijk os hij er snel vanaf!
     
  11. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Hoi meiden,

    Hier ook een ziek meisje. Ze is al weken aan het hoesten en nu weer een week steeds koorts en dan zakt het weer en dan weer koorts. Ik heb de ha al gebeld omdat ze steeds aan dr oor zat dus ik dacht oorontsteking, maar ze doen niets als het een oorontsteking is. Dus we moeten 2 weken afwachten en bellen als de koorts continue aanhoudt en ze suf wordt.
    Ze is echt non-stop ziek en/of verkouden sinds ze op het kdv zit. Maar dat hoort erbij denk ik dan maar. Maar het is wel sneu om te zien.

    Grasspriet jou kleine man wordt ook bijna 1! Gaat hard he?! Volgens mij zijn al onze kleintjes over 1 week 1. Dan zijn het allemaal dreumesen:D

    Ik vroeg me nog af of jullie kindjes al zelf gaan staan en/of lopen. Mijn meisje kruipt/glijdt de hele kamer door, maar probeert zich nog helemaal niet op te trekken. Ze staat wel als je dr neerzet en onder dr oksels recht houdt, maar ze zet dan ook geen stapjes ofzo. Het staan en lopen is ze blijkbaar nog helemaal niet mee bezig.
    Ik hoop voor het gemak dat ze wel loopt als we op vakantie gaan in juli, maar dat zien we dan wel weer;)
     
  12. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ja klopt! Volgende week dinsdag is de kleine man alweer 1 jaar. Gaat zo snel...

    T staat aan de tafel (en alle andere voorwerpen waar hij zich aan op kan trekken) rn loopt dan langs. Dit doet hij sinds 10,5 maand. Het stabiel blijven zitten daarentegen duurde wat langer. Echt goed zitten doet hij sinds begin elf maanden. Dus nu durf ik hem pas in een winkelkarretje te zetten.
    Soms staat eventjes zonder zich vast te houden, maar grijpt zich dan snel weer vast. Zelf lopen is nog totaal geen sprake van. Hoeft ook niet, want moet nu al ogen voor en achter hebben. Soms zet ik een dag lang alle dingen waar hij niet aan mag komen even weg. Heb echt geen zin om dag in dag uit 'nee dat mag niet' te zeggen tegen hem.

    T is nog steeds verkouden. Vannacht was hij ook steeds even wakker (en ik dus ook) en viel weer in slaap. Heb een aspirator gekocht zodat ik zijn snot goed uit de neus kan halen, maar oh wat heeft hij daar een hekel aan! Zijn neusje wordt nu ook rood van het snot afvegen. Geen tempozakdoekje is daar tegen bestand geloof ik. Dus nu ook vaseline op zijn neus smeren. Ik vind het zo zielig, want T heeft er een grondige hekel aan als ik zijn mond en/of neus afveeg en hij huilt dan zo...
    De ene dag heeft hij koorts en de andere dag weer niet. Heel wisselend. Mijn ouders zeiden dat als de snot echt geel/groen is, dat dan de verkoudheid op het einde komt. Is dat zo? Had er nog niet eerder van gehoord.
     
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Grappig dat je zegt dat jullie dreumes veel met de Duplo speelt. Ik stelde dit aan manlief voor voor op het verlangslijstje en die had echt het idee alsof ie hier nog veel te klein voor is (lijkt mij zelf ook pas leuk vanaf 1,5 jaar zoiets..?) ;)

    Badspeelgoed staat hier ook op het lijstje (molentje). Heb ook een heel gaaf (duur) ding gezien met muziek, waterspuitende visjes en weet ik veel wat meer dus misschien stellen we wel aan de oma's en opa voor om dat samen te geven.. Moet nog even overleggen met manlief wat ie ermee wilt.

    Eigen serviesgoed is ook nog een leuke! Ga ik ook ff overleggen :)

    Leuke dingen! Hier staat de Nijntje verstoppertje ook op het lijstje. Ken 'm van m'n neefje en vind t een onwijs leuk ding :)

    Zandbak (schelp) en emmertje/schepje etc. staat ook al klaar om te geven :) Nu nog ff speelzand kopen.

    Leuke verjaardag gehad inmiddels? En wat heeft ze voor ander leuks gehad?

    Grappig, wij gaan ook het 3 in 1 loopwagentje van Vtech geven! :D Zaten eerst te denken aan zo'n soort kinderfietsje met duwstang, maar toch hier voor gegaan.

    Eetsets hadden we bij de geboorte al 5 stuks van, dus die komen hier het huis niet meer in haha :p

    Waar gebruiken jullie het rugtasje voor? Voor als ze uit logeren gaat?


    Wat we dus zelf al hebben gekocht/nog gaan kopen:
    Zandbak(schelp)/speelgoed/zand
    Loopwagentje
    Bijtketting (wel wat laat, maar beter laat dan nooit)

    En nu nog neuzen voor een naamslinger en een gepersonaliseerde verjaardagstaart!
     
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee hoor, 3 mei pas ;)
    Al geloven kennissen die we weinig zien haast niet dat ie nog 1 moet worden. Ze vinden m allemaal zo lang ;) (maar is volgens mij heel erg gemiddeld, is nu 80 cm.)

    Onze zoon ging zelfstandig staan bij 8 maanden en langs de tafel lopen of zich verplaatsen tussen 2 verschillende objecten vanaf een maand of 9 a 9,5 denk ik.
    Staat soms enkele seconden helemaal los.
    Maar echt proberen te lopen als we m daartoe stimuleren doet ie nog niet hoor.

    Ik vind t allemaal wel prima. Hij doet zn eigen ding en gaat goed voor de rest :)


    Beterschap voor alle zieke kindjes!
     
  15. Kleinmensje

    Kleinmensje Niet meer actief

    @hummeltje, onze dochter speelde ook pas veel later met Duplo, maar de bak staat in de woonkamer en hij vind het reuze leuk om de blokjes poppetjes en diertjes eruit te vissen 😀 Pas zat hij op z'n eigen manier met een poppetje in het Duplo huis van z'n zus te spelen haha hij deed haar na..
    Verder lijkt hij eindelijk weer beter 😀 Vandaag weer naar het Kdv geweest ben benieuwd wat nu weer het volgende is 🤔

    Staan doet hij sinds dat hij een maand of 9 is.. hij loopt supersnel langs de tafel en staat af en toe los. Lopen aan 1 hand gaat aardig, met 2 handen gaat sneller. Hij kan ook achter een loopwagentje lopen.. ben benieuwd wanneer hij los gaat lopen, moet ik hem nog meer in de gaten houden! Hij was van de week bijna op de salontafels geklommen 😏
     
  16. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113

    Gisteren was ze dan echt jarig. Ze is goed verwend. Heeft een hoop kleertjes gekregen, een badlaken, armbandje, duplo, houten loopbakfietsje en dan de spulletjes van ons.
    Eetsets hebben wij hier nooit gehad en vond het voor haar wel leuk om te geven. Rugtasje gaan we gebruiken voor als ze naar oma gaat als we moeten werken. Nu hoef ik niet meer op pad met de luiertas. Ieder kindje zijn of haar eigen rugtasje.

    Vandaag vanaf 11 staat dan het echte feestje gepland... de groep heeft zich opgesplitst omdat we gisteren toch vrij waren. En gelukkig maar, zou niet weten waar ik zoveel man kwijt moet hahaha.
    Dus vandaag nog meer taart en cadeaus.

    Succes met de voorbereidingen voor de verjaardag. Blijft leuk om te doen.
     
  17. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.183
    113
    Ons meisje stond al met 7 maanden en liep om de tafel en langs de bank met 8 maanden. Ze gebruikt nu wel steeds meer het loopwagentje maar los lopen ho maar.... achja komt vanzelf.
    ik ken zelf kindjes die pas met 2 jaar zijn gaan lopen... voordeel was wel dat ze zindelijk waren voordat ze gingen lopen
     
  18. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Kom ook even binnen vallen en dat op het nieuwe forum . Mijn zoontje is nu 13 maanden weegt 8,7 kilo en 74 cm. Dus erg trots.

    O, even terugkomen op het veel ziek zijn. Hij is elke maand een volle week ziek met hoge koorts (39 graden). Heeft met kerst het rs virus gehad op de spoedgeweest. Spoed en kinderafdeling lag vol dus mochten we hem gelukkig met telefonisch contact mee naar huis nemen. Hij gaat niet naar kinderopvang of gastouder. We lopen bij de kinderarts en fysio. Kinderarts zegt op deze leeftijd mogen ze gewoon veel ziek zijn.

    Bij de fysio lopen voor het stabiele zitten. Mijn zoontje dacht het over te slaan. Kruipt super snel. En staat overal, trekt zichzelf omhoog. Maar zitten doet hij erg weinig.

    Leuk om alle eerste verjaardagen te horen. En wat ze gehad hebben. Zijn eerste verjaardag was erg leuk! Stijn vindt zijn auto met veel herrie het leukst om te spelen (kan dit nog niet zelf wordt graag rond geduwd). Ook de toet toet auto's vindt hij leuk. En van alles wat geen speelgoed is (cds uit kast halen, tas, folders "lezen").

    Hij brabbelt nu steeds meer mamama en papapapa. Als iets niet lukt (zijn speelgoed zit vast, iets zit in de weg) kan hij echt boos worden.

    Hij eet het liefst yoghurt, ontbijtkoek en vis.

    O, en een tweede? Ik zou aan de ene kant best willen. Maar heb het al erg druk met dit kleine mannetje.

    Groetjes
     
  19. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Vanmiddag T zijn eerste verjaardag gevierd. We hielden het klein, omdat de drukte mij al snel te veel wordt. Wat had mijn mannetje het naar zijn zin! Zelf taart laten eten en dat werd uiteraard een ontzettend geklieder. Heerlijk! Haha!
    Hij heeft een loopkarretje, een activiteitentafel, dvd's en boekjes gekregen.

    Van mijn schoonouders, dus opa en oma, kreeg hij €10,- in een envelop. Heb natuurlijk niets gezegd, maar serieus?!?! En dat werd ook mog aan hem gegeven en met de boodschap: 'voor in je spaarpot' T pakte de envelop en wilde het scheuren. Ho Ho" zei opa. Dus zei mama: "ja wat wil je. Hij steekt alles in zijn mond of wil papier scheuren. Dit is voor hem gewoon papier." Had verdorie een online verlanglijstje gemaakt en er stonden veel kleine cadeautjes op. Wat is het voor moeite om online te bestellen of naar een winkel te gaan. Maar goed, men mag een gegeven paard niet in zijn bek kijken. Dus laat maar....maar ik vind het toch gewoon stom!

    Verkoudheid gaat niet beter. Zijn hoest wordt erger en ik blijf een piep horen en er komt veel slijm naar boven. Hij is niet hangerig ofzo en slaapt normaal. Dus wacht het nog even af.
     
  20. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Zo te horen is ons meisje gewoon wat later met staan en lopen. Ze begint sinds deze week pas met een beetje optrekken. Ze heeft alleen nog niet door dat ze zich ook kan optrekken aan spullen zoals een tafel ofzo, maar gebruikt nu alleen nog maar onze handen:D

    Ik vind het ook een heel raar cadeau Grasspriet. Als je perse zelf iets wilt geven en niet naar een lijstje wilt kijken, koop dan op zijn minst nog een cadeau. Wat heeft een dreumes nou aan geld in een envelop. Dat zou onze meid ook gelijk verscheuren hoor:D

    Soullady, wat heftig het rs-virus. Is de kleine wel helemaal herstelt nu?

    Wat leuk dat er zo veel gereageerd wordt! Wat vinden jullie van het nieuwe uiterlijk van ZP? Ik moet er nog aan wennen merk ik!
     

Deel Deze Pagina