De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    grasspriet: wat teleurstellend kan dat dan zijn he.. en dan ook nog je kind zn opa en oma... pfff..

    Hier gister enorm verdrietig en ook wel boos geweest omdat mn zus ineens liet weten niet op de 1e verjaardag van onze zoon te komen.....
    Ze was vergeten wanneer ie jarig was en nu zijn ze een weekendje weg wanneer wij het vieren.................

    M'n puntjes zeggen genoeg denk ik..



    Vreselijk trouwens, deze nieuwe lay-out :(
     
  2. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wauw...ik zou ook pissed zijn.

    Mijn schoonzus laat nooit iets van zich horen. Toen mijn man aan zijn zus vertelde dat hij vader werd, reageerde ze heel lauw. Later moesten we van mijn schoonvader horen dat dit kwam omdat ze op leeftijd is en zelf geen kinderen heeft. Bel dan gewoon terug en bied je excuses aan. Na de geboorte van T hoorden we ook niets. Toen ze uiteindelijk kwam (toen T zes maanden was) kirde ze: ooooh wat ben ik een trotse tante! En vervolgens weer niets van zich laten horen.. we nodigden haar uit voot T zijn eerste verjaardag belde ze op het laatste moment af. Ja ja, heel trotse tante... van mij mag ze wegblijven, maarja ik heb makkelijk praten; ze is mijn zus niet.
     
  3. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Balen zeg hummeltje. Dat doet vreselijk pijn als je familie zo ongeïnteresseerd is.
    Geef jij de kleine maar extra veel liefde! En er zijn waarschijnlijk nog veel meer mensen uitgenodigd dus de kleine merkt niet dat ze er niet is.

    Oo laten we niet over schoonfamilie gaan beginnen.. Dan win ik:D
    Toen ik 30 weken zwanger was moesten we langs komen bij mijn schoonmoeder want ze wilde iets bespreken.. Had ze in haar hoofd gehaald om te vragen of we het erg vonden als ze op vakantie ging op de uitgerekende datum. En ja ze wist dat het risico er was dat ze oma werd. Daarom zou ze maar 10 dagen gaan en niet 2 weken.
    Ik heb gezegd dat het geen risico is dat ze oma zou worden, want dat zou sowieso gebeuren en is iets super leuks, dus geen risico. En daarnaast mocht ze van mij gaan (wij hebben een lange geschiedenis) maar dat haar zoon naast mij zat en dat hij het misschien jammer zou vinden als zijn moeder weg ging op het moment dat hij vader zou worden.

    Hier trouwens ook een raar cadeau van oma. Op dochters eerste verjaardag kreeg ze een ketting van "oma". Dat is levensgevaarlijk voor een kind van 1!!!

    Jullie begrijpen uit mijn bericht dat ik niet zo blij ben met mijn schoonmoeder:D
     
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hahaha nee hoor ik win qua schoonfamilie Nee maar even zonder grappen, dit zijn vervelende situatie's allemaal.

    @Freddel ach lief gebaar toch? Gewoon bewaren tot ze hem wel kan dragen!
    Mijn schoonfam is Surinaams en ze heeft al oorbellen gehad( maar ze heeft geen gaatjes) armbandje, en een spelt met een boos oog. Allemaal in het sieradenbakje gedaan.


    Ok even iets heel anders... zijn jullie allemaal weer op gewicht?
    Ik voel me net een aangespoelde walvis en moet in juni op vakantie. Ik ben zelfs tussendoor aangekomen... 6 kilo moet eraf van mezelf dus ga nu even diëten ( ja crashen) dat werkt altijd voor mij als ik het tenminste volhou.
    Na de vakantie wil ik weer stoppen met de pil Maar met vakantie nog een soort van Ok in mijn vel zitten.

    Hoe doen jullie dat om weer op gewicht te komen?
     
  5. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik ben helaas al jaren bezig met "op gewicht komen". Ik was voor de zwangerschap al te zwaar en nu nog steeds helaas. Ik heb allerlei dieeten geprobeerd maar het werkt niet.
    Nu helpt het ook niet mee dat ik werk, studeer en een kind heb en dus 0,0 tijd heb om voor mezelf te zorgen. Ik heb in juni een vrijgezellenfeest waarbij we expeditie robinson gaan doen op het strand in bikini. Ik kijk er niet heel erg naar uit moet ik zeggen. En in juli ook op vakantie.

    Ga je stoppen voor de pil voor een tweede? Ik ben deze maand gestopt. Wij gaan vanaf oktober weer proberen, maar wil dan een paar maanden van de pil af zijn. Gelukkig kom ik niet aan als ik stop met de pil, anders wordt het helemaal dramatisch:D
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou grasspriet, dat had je schoonzus ook wel even anders aan kunnen pakken ja..

    Freddel: dat verhaal over dat je schoonmoeder op vakantie wilde rond de uitgerekende datum kan ik me nog herinneren als de dag van gister. Ik geloof dat ik zou koken van binnen... pfff..

    Draaikont, ik weeg nu 2 tot 3 kilo voor mn gewicht bij aanvang van de zwangerschap. Ik heb zo ongeveer tot mn 25e altijd 58 kilo gewogen (ben 1.76) en kwam nooit een gram aan. In de jaren daarna wel wat aangekomen uit mezelf (3 kilo, tot 61 kilo dus). Maar omdat dat eigenlijk nog iets te licht was en ik het idee had dat mn lichaam een zwangerschap beter aan zou kunnen als ik wat meer reserve zou hebben, ben ik naar een dietist gegaan en ben toen nog 3 kilo aangekomen (64 kilo dus). Die 64k was dus mn startgewicht bij de zwangerschap, aan het einde was ik 16 kilo aangekomen (80 kilo, ik woog toen meer dan mn man :rolleyes::D) en weeg nu iets van 61 weer. Heb altijd een snelle stofwisseling gehad, dus wat dat betreft heb ik mazzel.

    Ik heb hier in februari laten vallen dat ik het wel zie zitten om zoetjes aan met een tweede te beginnen (niet alleen omdat ik verwacht dat we er weer heel lang over zullen doen). Manlief vond het nog even te vroeg. Maar inmiddels hebben we het wel al een paar keer onveilig gedaan ipv. met condoom..
    Binnenkort weer eens polsen hoe ie erover denkt, want we zullen toch weer de mmm nodig hebben helaas..
     
  7. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Voor de zwangerschap had ik al overgewicht. Heb jaren geprobeerd om er wat af te krijgen maar het lukt gewoon niet. Ben 168 en weeg nu 83 kilo. Een kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Heb te maken met chronische vermoeidheid dus sporten was afgelopen jaar heel moeilijk. Had ptss, uitputting van zwangerschap en fluxus. Nu pas gaat het weer goed en probeer mij spieren weer te trainen dmv een app. De kleine staat me elke dag heel vreemd aan te kijken als ik mijn jumpingjacks doe en klimt tegen me op als ik de plank doe haha! Goed voor de spieren die extra 10 kilo ;)
    Hopelijk voel ik me straks nog beter en kan ik weer beginnen met hardlopen.

    Gisteren was erg emotioneel. Alles kwam boven van de bevalling. Voelde me verdrietig en toch ook gelukkig. Heel soms kriebelt het voor een tweede, maar we wilden sowieso er een paar jaar tussen laten. Toch blijft se angst er ook zitten. Na alles wat er is gebeurd...ik durf het gewoon niet aan. Ben nu zo blij dat ZL van de flessen af is en dat het nu zoveel gemakkelijker is... ik ga er over een jaar of twee wel weer over nadenken.
     
  8. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Een badpak met een leuke rok erover? Dat kan natuurlijk ook he als je je minder prettig voelt in bikini. Heb voor de zomervakantie ook een badpak aangeschaft. Ja ik ga in juni stoppen... maar nog niet echt serieus bezig want ik wil niet weer een april baby ( wij zijn allemaal in april jarig) Dus half aug echt aan de slag denk ik.

    @hummeltje ooo mooi gewicht heb je hoor!! Ik weeg 64 kg en ben 1,57. Ik wil weer naar de 58 kilo

    @Grassprietje gewoon doen wanneer het voor jullie beide goed voelt! Eerst lekker genieten van de eerste is ook niks mis mee. En daar zitten ook weer genoeg voordelen aan.
     
  9. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    @Freddel ik heb trouwens een tankini. Voel ik me veel fijner in. In mijn zwangerschap had ik een tankini voor zwangeren gekocht. Nooit aan gehad, maar nu trek ik hem wel aan. Het broekje zit veel lekkerder en heb niet het gevoel dat ik een rollade ben (met die bandjes zo strak op/in je huid) Ik vind deze supermooi en voel me er heel fijn in als ik met ZL ga zwemmen.

    Een tweede Moet sowieso goed voelen. Nu komt dit gevoel wanneer ik foto's van de eerste maanden bekijk. Ik heb dit gevoelsmatig gemist. Nam afstand van ZL en wil dit dan ergens 'overdoen' Rationeel gezien vind ik dit geen goede reden dus begin er zeker nog niet aan.
     
  10. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dat gevoel herken ik heel erg van de eerste maanden gemist hebben. Wat heel erg jammer is. Helaas zal dit gevoel met een 2de niet weg gaan.

    Ik zit trouwens in mijn stopweek en manlief zei net waarom stop je niet nu? Dan kunnen we nog even rubbertjes gebruiken in de tussentijd. Dus doen we dat maar

    O ja een tanktini is ook een goede optie! Ik heb een corrigerend badpak. Maar ziet er nog wel hip en modern uit
     
  11. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik heb inderdaad al 2 jaar een tankini. Nu na de zwangerschap weiger ik helemaal om een normale bikini te dragen. Ik heb enorme strepen op mijn buik gekregen tijdens de zwangerschap :(
    Maar ik vind het vooral vervelend dat je in bikini/tankini moet gaan rennen en doen op het strand terwijl er in juni vaak al veel strandgangers zijn. Dus ik heb er nog steeds geen zin in;)

    Wij gebruiken ook condooms in de tussentijd Draaikont. Dat deden we voor de 1e ook ongeeer 9 maanden. Ik was toen ook al een tijd gestopt met de pil omdat ik alle hormonen uit mijn lijf wilde voordat we begonnen. Ik weet niet of dat het perse was, maar ik was 2x in de 1e ronde zwanger. Helaas de 1e keer een miskraam maar de 2e keer was het mijn dochter. Nu wilde ik dus weer een paar maanden hormoonvrij zijn voordat we gaan beginnen. In de tussentijd dus condooms, ook al vind manlief dat wat minder leuk:D
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    'Eindelijk' is dan ook onze boy 1 jaar geworden! :)
    Eindelijk tussen aanhalingstekens, omdat de tijd wat mij betreft veel te snel voorbij is gegaan!
    Gefeliciteerd andere mama's van wie hun kindje vandaag ook 1 geworden is!

    Hij is reuze blij met z'n kado's: een belletjesrammelaar, een loopwagentje (wel grappig om te merken dat ie alsnog de helft van de tijd de eetkamerstoelen als 'loopwagen' gebruikt ;) ) en alvast speeltjes voor de zandschelp die hij dit weekend nog krijgt.

    We vieren het zondag alleen voor naaste familie. Mij benieuwen :)
     
  13. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Haha die condooms in de tussentijd zijn het niet geworden! Wij besloten er weer voor te gaan... dus afwachten. Nog niet heel fanatiek hoor... de nachtelijke gezelligheid is niet meer zo als vroeger

    @hummeltje nog gefeliciteerd
     
  14. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dat ken ik... heb vaak de energie niet meer voor de nachtelijke gezelligheid. Bij mij komt ook chronische vermoeidheid kijken. Maakt het extra lastig.

    Wij hebben besloten om de komende drie jaar niet aan een tweede te beginnen. Over drie jaar praten we verder. Zit nog steeds in mijn herstel en zie het niet zitten om weer van alles op het spel te zetten. Vind ik ook niet eerlijk naar T toe.
     
  15. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    @hummeltje5 Gefeliciteerd! Hoe was de verjaardag met de familie?

    Spannend draaikont! Hou je ons op de hoogte? De condooms zijn hier ook nog steeds niet favoriet hoor! Maar ik wil gewoon even geen hormonen in mijn lijf dus het moet maar;)

    Ook prima toch grasspriet? Je moet er pas voor gaan als je er helemaal klaar voor bent!

    Wij zijn er helemaal klaar voor, maar kunnen nog niet beginnen ivm mijn opleiding. We zijn dus aan het aftellen tot oktober, dan gaan we er weer voor:D
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.147
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Idd doen waar je je goed bij voelt bij het wel of (nog) niet gaan voor een volgend kindje!
    Hier ook wel lichte kriebels al, maar manlief wil nog even niet dus voorlopig doe ik maar zo goed mogelijk mn best om m te verleiden om het zonder voorbehoedsmiddelen te doen ;) (al is de kans dat ik dan zwanger raak bijna nihil in ons geval, maar toch.. ;) )

    De verjaardag van onze zoon was erg leuk! Heerlijk weer en meneer vond het reuze gezellig. Niks niet mopperen dat ie het te druk vond ofzo. Heeft ook gewoon goed geslapen die avond en de dagen erna dus no problemo.
    M'n zus kwam uiteindelijk alsnog! :D Superleuke verrassing!
    Ze stuurde zaterdag een appje met 'proost op jullie feestje', waarop ik terugstuurde 'feestje moet nog komen hoor, we vieren het morgen ;) '. Dus ze had zich vergist in de datum en toen zijn ze zondag wat eerder weggegaan van hun weekendje weg om alsnog op visite te kunnen komen!

    Even iets heel anders: zijn er hier kindjes die bij een gastouder of KDV zitten? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
     
  17. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Wij gaan er misschien toch ook eerder voor. Misschien is het juist handig om tijdens de opleiding een kindje te krijgen zodat ik daarna gelijk aan het werk kan. Als je net een baan hebt is het ook niet heel verstandig om een kindje te krijgen want dan ben je bijna gegarandeerd je baan weer kwijt.. Het mag officieel niet maar als zwangere word je wel degelijk gediscrimineerd.

    Leuk Hummeltje, dat je zus er toch nog was! En fijn dat de kleine man het zo leuk vond:D

    Mijn dochter zit op een kdv. Hier alleen maar positieve ervaringen. ondanks dat mijn dochter moeite heeft met het wennen. Ze zijn heel geduldig met haar en proberen haar zo veel mogelijk te helpen met het wennen aan alle kinderen. Alle kinderen zijn ouder dan haar en lopen allemaal, dat vindt ze soms overweldigend en dan gaat ze huilen. Maar de leidsters gaan dan bij haar zitten en samen met haar spelen. En soms geven ze haar de rust door even in de box te spelen.
    Hier super blij met het kdv dus:D
     
  18. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ha meiden!

    Een tijdje geleden opende ik een topic over menstruatie na de bevalling en dat deze mog steeds niet in orde was. Gisteren onderzoeken gehad en nu blijkt dat ik een poliep in mijn baarmoeder heb en deze moet weggehaald worden zonder verdoving! :-O
    De kleine man krijgt binnenkort ook weer een echo. Er zit een onderhuidse bult op zijn arm.
    Gaat weer lekker...

    Verder gaat de kleine man ineens heel snel! Hij is steeds sneller met stappen en wil continu aan de hand stappen maar daar heeft mama niet altijd zin in. Hij zegt ook woordjes al zijn ze nog niet heel duidelijk, maar ik versta hem wel. Hij zegt 'oetoe' (auto), nana (mama), pahbah (papa), bah bah en vanmorgen zei hii ineens 'tieteboe' (kiekeboe). Wat enorm bijzonder hoe snel dit ineens gaat. Ik vind het fantastisch om mee te maken!

    Volgens cb was hij de laatste keer 9,8 kilo en 75 cm. Heel gek want de keer ervoor was hij 77 cm. Zal wel verkeerd zijn gemeten.
     
  19. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hallo meiden,
    Wat leuk om te lezen dat er sommige voor een volgend kindje willen gaan.
    Zo bijzonder en denk terug aan hoe ik me toen voelde. Het kon niet snel genoeg raak zijn haha. Zwanger zijn vond ik ondanks de bekkenklachten heerlijk.
    Gisteren nog met mijn over gehad.... het blijft een raar/naar idee om het niet meer te maken... zo'n klein frummeltje in je buik... de bevalling... de eerste periode / 1e jaar. De ontwikkeling van zo'n kleintje... het gaat zo snel. Vooral als ik naar mijn kindjes gaat. Pfoe...
    Ik ben wel al aan het verkopen geslagen , daar we nu het gevoel hebben dat ons gezinnetje compleet is... maar ergens... ach wie weet.

    Ons kleine meid gaat snel ineens... klimmen op de bank, al losse stapjes, lekker kletsen, gek doen bij het horen van muziek.
    Heerlijk al die ontwikkelingen

    Onze kindjes gaan twee ochtenden naar mijn moeder. Dus geen ervaring met de kdv.
     
  20. Anna Nymous

    Anna Nymous Actief lid

    30 mei 2017
    154
    68
    28
    Vrouw
    #660 Anna Nymous, 30 mei 2017
    Laatst bewerkt: 30 mei 2017
    kan eigelijk nix verklappen behalve dat ik hier normaal anders heet en we zwanger zijn van weer een wonder! :D
    pas over zes weken kan ik meer zegge hihi
    o..ben bijna 10weke en eind dezember uitgerekent
     

Deel Deze Pagina