De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou, it was me all the time! :D
    Had je niet gedacht he? ;)

    Om terug te komen op je laatste vraag: ik ben 25 december uitgerekend dus nu 18 weken precies.
    En jij?
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Eindelijk weer normaal schrijven zonder al die met opzet gemaakte spelfouten haha :p

    Ik ben vorige week met onze kerel naar de HA geweest. Hij reutelt al weken en het lijkt dit keer maar niet vanzelf te willen overgaan.
    Ben niet zo'n HA-loper, maar wilde ook geen verwaarloosde longontsteking oid. hebben bij zo'n klein hummeltje straks.
    Afin, dat was verder niets bijzonders. Waarschijnlijk gewoon virus op virus. Iig. geen longontsteking noch astma (komt in de familie voor).

    Wel bloed laten prikken (vingerprik) ivm. het overmatig drinken. Onze boy drinkt >200% van wat ie binnen zou moeten krijgen op een dag. Best iets om alert op te zijn dus.
    Nou kwam er uit de vingerprik niks bijzonders. Maar moeten wel van de week z'n bloed laten prikken in het ZH omdat ze ook andere waardes willen weten (o.a. nieren). Hij valt namelijk wat af en dat icm. het vele drinken zou iets kunnen betekenen (maar hoeft niet).
    Ik zit niet zo heel gauw in de zorgen maar vind dit toch een beetje zorgelijk. Donderdag kan ik pas naar het ZH en hopelijk kan ik vrijdag al bellen voor de uitslag.
    Nog even een klein weekje op een houtje bijten dus...
     
  3. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hahahaha ik zat er helemaal naast! Is je goed gelukt om ons op een verkeerd spoor te zetten.
    Oooo kerstkindje! Leuk

    Ik ben 9 weken nu. Blij als ik de 12 weken voorbij ben....

    Maar super leuk
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jaaa gelukkig wel! Maar moest wel hard werken met iedere keer die spelfouten! :D

    Kerstkindje wellicht ja!
    Gekke is dat familie botweg zegt "nou, ik hoop niet dat het met kerst geboren wordt'' en dat buitenstaanders juist zeggen: o wat leuk zeg!

    Kan me voorstellen dat je nog even flink op je tanden bijt ja zo in die spannende periode :S
    Heb je nu 1 echo gehad of ook al de termijnecho?

    Hier een voorliggende placenta dit keer dus ook al ben ik 18 weken, voel ik nog nagenoeg niets. Erg balen en ook wel spannend want je vraagt je toch iedere keer weer af of het wel goed gaat daarbinnen..

    Onze boy voelde ik vanaf 17 weken iedere dag!
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou he he, zowaar gister én vandaag onze kleine gup (meerdere malen) gevoelt!
    #blessed
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hoe is het met de kindertjes die veel te vroeg geboren zijn?
     
  7. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik had het ook niet verwacht Hummeltje!
    Hoe is het met de zwangere dames? Veel last van kwaaltjes? Is het zwaarder nu je al een kleine hebt rond lopen?
    Hier nog niet zwanger, maar hopelijk is het deze ronde raak! Als het goed is over een week mijn eisprong:D

    Ik moet over 2 weken terug naar het consultatiebureau omdat onze kleine meid met de 14 maanden prik bleek te zijn afgevallen (vanaf de 11 maanden). Waarschijnlijk kwam dit doordat ze nu natuurlijk veel beweegt en er niet tegenop kan eten, maar ze wilden toch dat ik terug kwam om te controleren of ze dan wel was aangekomen.

    Wij zijn ook net terug van vakantie. Onze kleine meid vond het zwembad ook te koud hoor Soullady!
    Ze had gelukkig ook een eigen badje en dat vond ze prachtig.

    Ze begint ook eindelijk te lopen. Aan de hand loopt ze heel goed en met een loopwagentje gaat ze als een gek het huis door, maar los durft ze nog niet. Ik denk dat ze het wel al kan, maar ze is met alles heel voorzichtig en doet het pas als ze zeker weet dat ze het kan. Dus nog even geduld hebben en veel oefenen:D
     
  8. Cosy

    Cosy Fanatiek lid

    16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Hi Meiden,

    Hier ook mega lang niet geweest, veel te druk met vanalles en nog wat geweest.
    Was nu eigenlijk wel nieuwsgiering naar even oude kindjes ook met het oog op lengte en gewicht.
    Vind C. best slank en niet enorm lang. De stelregel is dat je bij 1 jaar in maat 86 zou moeten passen maar hij groeit er nu pas net langzaam in (3 maanden later). Nu zie ik bij jullie ook +/- 10 kilo en 80cm langskomen dus zal wel goed zijn.
    Met het eczeem van C. gaat het nu eindelijk goed, nu we minder creme smeren en geen kant en klaar producten meer geven (ik kook mezelf suf) afgelopen maand was heel erg maar mogelijk lag dat ook aan de kiezen want van de 4 voorste steken van 3 kiezen de punten door en rechtsonder is in zijn geheel doorgekomen.
    Dus nu staat de teller op 12 terwijl hij er 4 maanden geleden maar 6 had :eek:.

    Leuk om te zien dat er al broertjes/ zusjes op komst zijn bij Draaikont en hummeltje:cool:!
    Hier geen gezinsuitbreiding op de planning staan, soms kriebelt het wel hoor maar we hebben echt nog tijd nodig om weer een soepel lopende machine te zijn ;)

    Lekker herkenbaar trouwens, dat de kleine wel al kan lopen maar het nog mega eng vind om dit zonder ondersteuning van hand of baby walker te doen.
     
  9. Kleinmensje

    Kleinmensje Niet meer actief

    Hallo dames,

    @Cosy hier ook gewoon nog maatje 80 hoor! 86 is echt nog te groot!
    Hier loopt de kleine man inmiddels al even maar poeh Heej wat een energie kan zo'n ventje hebben
    Hij is de hele dag aan het klimmen en rennen, en moeders kan erachteraan anders komt het niet goed met de kleine klauterkabouter
    Kost soms een hoop energie! Hoe gaat dat bij jullie, ben het niet gewend van onze dochter..
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zo is het stil en zo lees je van alles! ;)

    @Freddel : ik hoop met je mee!
    Hier was het niet gepland dit keer om eerlijk te zijn, maar zeker vanwege onze mmm geschiedenis meer dan welkom!

    Vannacht de 2e nacht in 15 maanden tijd dat onze boy wakker werd en een poepluier had.
    Ik ging m verschonen, til ik m op, maar hij nogsteeds brullen, kickt die kleine in mn buik ineens keihard! :D

    Maandag al 20 weken trouwens! :eek: Dan ook de 20-weken echo :)
    Hoop in die paar dagen manlief nog steeds zo gek te krijgen dat ie ermee akkoord gaat om het geslacht niet te weten te komen dit keer!
    Vorige keer wist hij het en ik in eerste instantie niet. Wat een drama was dat!

    Ik ben verbaasd dat jouw CB je helemaal laat terugkomen voor zoiets. Die van ons zegt gewoon: ach ja, hoort erbij.
    Laatst was ik bij de HA met zoonlief (ben niet zo'n HA loper). Kwam eigenlijk voor iets heel anders maar had wel even m'n zorgen uitgesproken over het vele drinken. Heb het 1 dag letterlijk opgemeten en kwam toen op 1570 ml. uit. Word dus ook gek van de vele luiers die we ineens moeten verschonen en de vele doorlekluiers als we maar even niet snel genoeg zijn.
    Had gelukkig het CB boekje meegenomen, want hier dus ook al een poos aan het afvallen (of afvallen eigenlijk nog net niet, maar nauwelijks aankomen dan).
    Toen wilde de HA toch wel wat testjes doen. Eerst alleen glucose, maar moesten de week erop naar het ZH om o.a. ook de nieren en het natrium- en kaliumgehalte te checken.
    Blijkt nu dat ie een te hoog kalium heeft!
    Morgenochtend een nieuwe afspraak bij de HA. Ik ben benieuwd of ze iets voor gaan stellen..
    Moet pas weer in november naar het CB dus denk dat ik zelf iig. voor ga stellen aan de HA om tot die tijd iedere 4 weken even te laten meten/wegen.

    @Cosy : leuk om weer eens wat van je te horen, is idd. al een tijdje terug!
    Hier vorige maand alles opgemeten (7/6 meen ik).
    Toen was onze boy (morgen 15 maanden) 82 cm en woog zo rond de 1100 gram.
    Alleen de meeste rompers hebben we nu in maat 86/92 omdat 74/80 gewoon vaak te krap zit (al helemaal niet handig met die volle kiloknallers van de laatste maanden). Maar denk dat als we er 1 in alleen maat 80 hadden gehad, dat mogelijk nog wel had gepast.
    Overige kleding wel gewoon maat 80 nu.

    Ik ben juist meer benieuwd naar de schoenmaten van jullie kindjes?
    Zitten hier al die tijd al in maat 21, terwijl tussen de 12 en 24 maanden het maat 22 - 24 zou 'moeten' zijn..

    @Kleinmensje : leuk woord; klauterkabouter ;)
    Onze dreumes besloot vandaag even het twee meter hoger speeltoestel in de speeltuin op te klimmen :confused: Yayks!
    Was er wel gewoon bij hoor ;) En kon zelf heel makkelijk en snel met de trap ernaast omhoog, dus dat natuurlijk gedaan want bovenop was het ook gewoon open (is natuurlijk ook niet gebouwd op kindjes van 15 maanden ;) ).
    Toen lekker samen naar beneden geroetsjt van de glijbaan :)
     
  11. Cosy

    Cosy Fanatiek lid

    16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Klimmen valt nog mee hier gelukkig :) hij is wel uitermate druk met lades/dozen/tassen etc open doen en in en uitpakken :). Dus hier is het ook heel de dag erachteraan en opletten waar hij blijft. Heb de meeste dingen opgeruimd maar sommige zaken zijn niet op te ruimen (vaatwasser) en die zijn nu dus juist super interessant voor hem.

    Schoenen zit hij net in maat 21, alhoewel dat per merk ook nog wel eens verschillend uitvalt. Hij heeft nu ook rompers in maat 86 aan en truitjes ook. Alleen broeken 86 zijn echt te lang en breed. Tenzij we het over zeeman broeken hebben, die zitten prima in maat 86 ;).
    Morgen is de mijne ook 15 maanden :) toch leuk om daar eens even bij stil te staan. Ik ovuleer nu ook ongeveer op dezelfde dag als in 2015 toen ik zwanger werd, maar dat zijn we nu niet van plan hèhè.
     
  12. Cosy

    Cosy Fanatiek lid

    16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Ben trouwens benieuwd wat de huisarts zegt hummeltje, hier is het eerder dat C. Te druk aan het spelen is en dan snrle een paar slokken neemt en verder kruipt. Dus eerder te weinig dan te veel drinken.

    Waar drinken jullie kleintjes eigenlijk uit? Fles met speen /rietjesbeker/ tuitbeker/ bidon/ gewone beker?
    De ene dag pakt C. De rietjesbeker goed maar de andere dag wil hij alleen de tuit? Wonderlijke wezentjes zijn het ;)
     
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Cosy: zelfde schoenmaat dus. Dacht echt dat onze gup kleine voeten had ofzo.. :S

    HA heeft overleg gehad met KA.
    KA gaat zich pas écht zorgen maken als het 2 liter of meer per dag wordt en hij afvalt.
    Ook moeten we aan de bel trekken als hij 's nachts ineens zou willen drinken.
    Verder lijkt het dus mee te vallen gelukkig!
    Enige waar ik jammer genoeg geen bevredigend antwoord op kon krijgen was mn vraag of het niet raar was dat hij dit pas sinds een maand of 2 doet en daarvoor nooit.
     
  14. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    @Cosy onze kleine meid schommelt tussen maat 80 en 86. Ze is nu 80 cm en 9,6 kg (2 maanden geleden gemeten) we moeten 15 augustus weer, dus dan kom ik hier nog wel een keer melden;)
    @hummeltje5 Hier schoenmaat 18/19. En gek genoeg krijg ik hier dus juist heeeeeel vaak de opmerking dat ze grote voeten heeft (maar voornamelijk van sm die alleen maar vervelende opmerkingen kan maken).
    Wij wisten trouwens het geslacht ook niet tijdens de zwangerschap Hummeltje. Is echt heel leuk, maar ook moeilijk om vol te houden hoor!

    Hier wordt ook heel veel geklommen @Kleinmensje! Helaas betekent dat ook dat er al een paar keer flink gevallen is. Paar dagen geleden viel ze nog heel hard van de bank op haar achterhoofd. Zo zielig. Maar ze is sneller dan het licht en klimt zelf de bank op. Helaas zijn we soms dus te laat.

    Ik ben even benieuwd hoeveel jullie kindjes slapen. Onze dame slaapt namelijk van 7 tot half 9 (13,5 uur dus) en overdag dan nog 2x 1,5 tot 2 uur. Ik vind het heel veel en ben een beetje bang dat het te veel is..
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.563
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Freddel: dan moet je sm eens naar de opticien dus ;)

    Onze boy slaapt meestal van 7-7 en 's middags zo'n 2-3 uur.
    Rond de 15 uur dus intotaal.
    In het weekend vaak nog een uurtje langer.

    Ken een kindje van zo'n 2,5 die van 19-10 slaapt. Verder kerngezond dus ja ;)

    Niet gek trouwens hoor dat je kindje nog 2x lang slaapt overdag. Zijn zát kindjes die dat doen!
     
  16. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ja 2x overdag vind ik ook niet zo gek, maar vooral dat ze snachts zo lang slaapt. Soms ga ik om half 9 haar kamer in en dan wil ze er niet eens uit. Kijkt ze me aan en draait ze zich gewoon weer om.
    Begrijp me niet verkeerd, ik knijp in mn handjes dat ik lekker uit kan slapen:D , maar ik maak me soms zorgen dat ze te veel wilt slapen.
     
  17. Cosy

    Cosy Fanatiek lid

    16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    @Freddel, dat is inderdaad een stuk meer dan hier. C. slaapt van 18.30-7.30 en overdag met veel pijn en moeite 1,5 uur. Al is dat overdag slapen erg wisselend, de ene keer slaapt hij niet overdag, dan weer 45 minuten en dan opeens 2 uur en bij het kdv vaak 3 uur aan één stuk.
    Als je dochtertje zo veel slaap pakt denk ik dat ze het gewoon nog nodig heeft om alles te verwerken en uit te rusten. Zeker als je schrijft dat ze als ze wakker is zo actief is, klimt en doet moet ze daar vast van bijkomen. Maar je kunt er altijd bij de huisarts of het cb vragen toch?

    @hummeltje, dat is jammer, dat je daar geen antwoord op kreeg, maar misschien weten ze dat ook gewoon niet. Verklaringen zoeken naar gedrag van kinderen is toch wel vaak giswerk.

    Heb trouwens pas gehoord dat een van mijn vriendinnen zwanger is, krijg er zelf bijna weer kriebels van, echt een trip down memory lane :)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hallo allemaal!

    Onze dochter loopt, heeft 2 ondertanden en schoenmaat 19.
    Kleding maat 74 wat soms nog wat ruimt zit.
    Ze begin veel woordjes te zeggen zoals ' zitten, mooi, nee , kikker , zo, eten'

    Inmiddels 11 weken zwanger. 28 februari uitgerekend maar helaas alweer last van mijn bekken.

    O qua slaapjes van 19.30 tot 7.00 en in de middag 1 keer 1,5 uur ofzo.
     
  19. Cosy

    Cosy Fanatiek lid

    16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
  20. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hahaha ja bijzonder he! Mijn moeder heeft allemaal kikker beeldjes in de tuin.
    Echt heel veel... als ze daar is gaat ze al die kikkers een kusje geven. En nu kan ze het dus ook zeggen Hahaha
     

Deel Deze Pagina