De vroeg en laatkomertjes april 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door missme1, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Jaaa jij stiekemerd! Ons gewoon niks vertellen hè! ;) :p
    Grapje hoor! Snappen we allemaal natuurlijk dat je wilt wachten tot 11/12 weken.

    Wel ontzettend balen van je bekken zeg!
    Had je dat de vorige keer ook al (zo vroeg)?

    Ik vergeet je bijna te feliciteren door mn nieuwsgierigheid! :D
    Dus; gefeliciteerddd! :)
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  2. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Whahaha dank je wel hoor! Maar ik heb het na jou bekend making hier neergezet. Haha denk dat je eroverheen hebt gelezen.
    Ja had de vorige keer ook zo vroeg helaas... nu nog geen fysio gebeld maar denk dat het niet lang meer zal duren.
    Hoe voel jij je?
     
  3. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Haha ik wist het al vanaf 4 weken hoor @hummeltje5. Ik zat samen met @Draaikont in Nod groepje 2 maanden geleden. Ik zit nu op t wachtbankje.. Volgende week woensdag of donderdag testen:D

    Balen van je bekken Draaikont. Ik had er de vorige zwangerschap ook last van en liep toen ook bij fysio. Doe je al oefeningen van vorige keer? Misschien helpt dat iets? Ik zou sowieso niet te lang wachten met de fysio bellen hoor! Liever nu al naar de fysio dan te veel pijn lijden.
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #704 hummeltje5, 9 aug 2017
    Laatst bewerkt: 9 aug 2017
    Dan ben ik gewoon in de war geweest met Freddel inderdaad!

    Maar ik dacht dat jullie allebéi in één van jullie laatste posts zeiden dat jullie zwanger waren???

    Nou ga ik twijfelen aan mezelf, zal het zo eens nakijken..

    Edit: nou, ik heb gewoon niet goed opgelet blijkbaar!
    Ik wist zéker wel dat je zwanger was hoor Draaikont, maar waarom ik dan nu dacht dat Freddel ook zwanger is of waarom ik dacht dat Freddel al zwnager was en jij nu ook, weet ik ook niet!

    @Freddel: wie weet heb ik wel een vooruitziende blik :p
    Laten we het hopen voor je :)
    Ga je gelijk op je NOD testen of nog ffkes wachten?
     
  5. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik hoop het ook @hummeltje5 ! Mijn nod is de 21e maar zo lang kan ik echt niet wachten. Dus ergens deze week ga ik al testen:D
    We zullen zien!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, zwangere dames.

    Mijn zoontje gaat nu heel langzaam richting maat 86. Schoenen heeft hij nog niet aan. Want hij loopt nog niet. Maar voor de rest gaat het hier heel goed.

    Hij is dol op koekjes op moment. Hij vindt het lastig om te drinken. Drinkt gewoon weinig. Weet wel van wie hoj dat heeft. Komt nu wel opeens snachts fles drinken, maar lijkt in een groeispurt te zitten. Zie het aan zijn kleding.

    Hij slaaprt overigens van half 8 tot half 9. En overdag is compleet wisselend soms enorm weinig en soms opeens 2x 1 uur.
     
  7. beempie

    beempie Actief lid

    5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Hallo meiden,
    ook ik ben een hele tijd afwezig geweest merk ik. Druk met werk, vakantie en natuurlijk met onze kleine man.
    Fijn om te horen dat het bij iedereen verder goed gaat!
    Hummeltje en Draaikont gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
    Onze kleine man doet het eigenlijk best wel heel erg goed. Wij merken eigenlijk heel erg weinig van zijn premature geboorte.
    Het enige is dat hij bij weersveranderingen heel snel last heeft van zijn longen/ luchtwegen. Hij heeft nu al 4 x een zware luchtweginfectie gehad die steeds tegen een longontsteking aanzat. Hij heeft nu ook een pufje voor als hij weer zo benauwd is.
    Als ik het zo lees bij jullie is hij best wel groot. Hij heeft van broeken maatje 92 en bovenkleding 92/98. Schoenen maat 22/23 beetje afhankelijk van het merk. Heb zo geen idee eigenlijk hoe lang en zwaar hij is nu.
    Hij loopt vanaf half juni ongeveer zelfstandig en kletst ons op zijn manier de oren van ons hoofd, woorden die hij duidelijk zegt zijn mama, papa, oma, auto toettoet, slaapzak, eten, lekker, mauw ( als hij de poes roept) als wij tellen van 1,2, zegt hij zelf 3.
    Hij drinkt trouwens uit een oefenbeker.
    Qua slapen hebben wij niets te klagen, hij gaat rond 19.30 op bed en slaapt dan tot een uur of 9/half 10 en smiddags slaapt hij ook vaak nog 2 1/5 tot 3 uur. Het is natuurlijk ook heel erg vermoeiend om steeds rond te rennen en te vliegen
     
  8. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Wat vervelend van zijn longen! Weten ze waar het door komt of is het gewoon zijn "zwakke" plek?
    Verder klinkt het alsof het heel goed gaat met jullie kleine man!

    Hier weer naar het cb geweest. madame was in 2 maanden 350 gram aangekomen en 1,5 cm gegroeid. Het stond dus inderdaad even stil vanwege alle beweging die ze nu krijgt.
    Verder nog leuk nieuws! Ook ik ben weer in verwachting! Heel spannend (en heel pril) maar als alles goed gaat krijgt onze kleine meid een broertje of zusje volgend jaar! :D
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Fijn, dat behalve zijn longen erg goed @beempie. Hier blijven longen ook een ding (2 pufjes en ook al veel last gehad ervan - rs virus en pseudokroep en erg snel hoesten en benauwd). En jullie hebben echt al een grote jongen!

    Gefeliciteerd @Freddel. Zo'n spannende tijd.
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Freddel : wow Freddel, gefeliciteerd!! :D
    Had ik dus toch een vooruitziende blik! ;) hihi
    Wanneer heb je je 1e echo?

    Hier vandaag op kraamvisite geweest bij een meisjestweeling, zo leuk!
    Oud klasgenoot van me van onze basisschool 30 km verderop. Wel grappig dat we beiden na jaren hier terecht zijn gekomen of all places :)

    @beempie : jullie kerel groeit idd. erg goed! Fijn hoor dat er over het algemeen weinig te merken valt van de vroeggeboorte. Longen blijven helaas vaak een zwakke plek bij premature kindjes..

    @Soullady : wat een heerlijk lange slaper heb jij!
    Hier in slaap vanaf 19/19.30 tot gemiddeld 7 uur. Maar wordt dan wakker van m'n partner die opstaat om naar zn werk te gaan. In het weekend slaapt ie meestal tot 8 uur.
    Overdag slapen vanaf 12.15/12.30. Nu veelal tot 14.30 maar ook nog wel eens tot max. 15.30.

    Woordjes: nog steeds enkel mama, papa en oma (in de volgorde van meest gebruikt naar minst gebruikt). Heeft wel erge interesse in woordjes en dingen aanwijzen en doet ook echt zn best om het na te zeggen.
    Wat ie het meest interessant vindt: koffie(zetapparaat), vliegtuig, fiets, auto, poes, water, schommel, glijbaan, woezel, shaun, aap, vos.
    Op dit moment is het wel veel wijzen en 'die, die' zeggen, dus enorm aan het stimuleren om het juiste woord erbij te benoemen. Dit deed manlief ook heel erg vroeger, dus hij heeft het niet van een vreemd ;)

    Schoenen: sinds 2 weken in maat 21. Maat 20 werd echt te krap. Heb het idee dat ie dit keer niet heel lang in deze maat zal zitten..

    Tanden: sinds een dag of 4 komt zn 1e kies door! Dus heel veel aan het kwijlen momenteel.

    Lopen: afgelopen zondag op kinderverjaardag geweest. Wat ie eerder had met kruipen (1st op kinderverjaardag, daarna 's avonds vh. eerst kruipen), heeft ie nu met los lopen.
    Hoewel ie dat al wel kon, maar dan deed ie 2 passen en dan weer 2 weken niks om vervolgens weer 8 passen te doen etc.
    Nu vindt ie het vooral in de avond heel leuk. Als ik dan aan het koken ben, komt ie ineens staan zodat ie beter kan zien wat er op het aanrecht is. En na het eten, als m'n man en ik allebei thuis zijn, vindt ie het ook ineens leuk om te lopen.
    Overdag houdt ie het nog wel meestal bij kruipen. De eerste broek met gaten is een feit (valt me nog mee dat dat zo lang duurde haha) ;)
     
  11. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hey @Freddel wat leuk gefeliciteerd!!!

    Hier een beetje stressvolle periode gehad.
    Helaas een verdikte nekplooi maar niks uit de nipt gekomen.
    Was opgelucht en gister een pretecho gehad daar werd ik weer gewezen op die dikke nekplooi en evt een hartafwijking maar dag konden ze nog niet zien.

    Dochter is op het moment ziek.
    Ze heeft nu iets nieuws ... gooit iets op de grond en dan wijst ze ernaar en dan zegt ze oppakken. Hahaha hilarisch
     
  12. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    O wat eng @Draaikont. Krijg je nu extra onderzoeken oid?

    Mijn dochter is ook steeds meer aan het testen. Vooral als je zegt dat iets niet mag dan zie je dr kijken en nadenken, zal ik het nog een keer proberen:D Dan moet ik vaak heel hard lachen, maar dat helpt niet echt bij de opvoeding natuurlijk ;)
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  13. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Met 20 weken een GUO verder niks.
    Dochtertje was vanwege ernstige buikgriep opgenomen in het ziekenhuis maar inmiddels weer thuis.
     
  14. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Jeetje dat is inderdaad een heftige periode zeg.
    Beterschap voor je dochter!
     
  15. woozl

    woozl Actief lid

    7 jul 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    wat leuk dat hier nog gekletst wordt!

    Allereerst gefeliciteerd alle zwangeren! Ook wij mogen eind maart (als alles goed gaat) een tweede verwelkomen.

    @Draaikont : wat naar van je dochter. Beterschap! Hoe gaat het nu? Vervelend ook om steeds op die nekplooi gewezen te worden. Ik hoop dat jullie een kerngezond kindje krijgen.

    @Soullady: ik ben jaloers op jullie Doornroosje. Hier slaapt ze van half 8 tot half 7 en dan overdag nog 2 uur.

    @beepie: fijn dat het zo goed gaat. Wel vervelend van de longen natuurlijk!

    Ik hebben we een vrolijke babbelende dreumes waar je achteraan moet rennen. Ze heeft een grote voorliefde voor katten. Ze roept dan ook de hele dag poes en geeft alles wat op een kat lijkt kusjes. Verder is ze ook erg eigenwijs en zoekt ze haar grenzen op. De eerste supermarkt scenes zijn al een feit :D
     
  16. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hi meiden!

    Het is een hele tijd geleden dat ik iets heb laten horen.

    @Draaikont @Freddel en @hummeltje5 van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

    Kleine kabouter is alweer ruim 16 maanden. Hij heeft maat 80 en schoenmaat 23/24. In twee maanden twee maten gegroeid in schoenen! :-o
    T slaapt nog steeds veel. Van 20:00 tot 07:30, 10-12 en 15-17. Hij is ook zo druk! Vanaf het moment dat hij wakker is, is hij in beweging. Lopen, rollen, bijna-rennen, vallen, met auto's spelen, allerlei voorwerpen ronddraaien (heb hem nu maar een tol gegeven. Gaat iets makkelijker dan een deksel haha) enz enz. Bij ons knuffelen komt zelden voor. Hij is wel erg huilerig als je even wegloopt. Pff dat vind ik vermoeiend.

    Woordjes zeggen doet T nog steeds niet. Hij maakt met klanken duidelijk wat hij wil. Ik praat me suf tegen hem of stel hem
    Vragen, maar stimuleert nog niet tot zelf praten haha. Ach, hii zal nu mog wel te druk zijn met zijn motoriek. Praten komt vast daarna wel.

    Een vriendin van mij is opnieuw zwanger. Ik heb soms dagen dat het dan kriebelt, maar de meeste dagen denk ik nog: poeh ben blij dat ik er maar eentje heb rondlopen. Hij is me druk genoeg. Dus gezinsuitbreiding nog maar even niet of helemaal niet.

    Een vraag: wat doen jullie met de kleintjes als het de hele dag regent? Gisteren heb ik T binnen gehouden, maar hij speelt (rondlopen) zo graag buiten! Ik word er zelf ook sikkeneurig van. Kleuren en puzzelen doet hii nog niet. Hij steekt de stiften in zijn mond en wil er dan mee rondlopen (dat doen we maar ecen niet).

    We zijn een weekend weggeweest naar de camping. Wat een verschrikking was dat! De kleine is een weglopertje... in de ochtend heel vroeg wakker vanwege de kou (tourcaravan) en wil er dan uit. Na het eten wilde hij naar buiten. Alleen konden we hem niet alleen laten lopen, omdat t wegloopt. Stond ik daar om 7:30 uur op het veld achter een dreumes aan te hobbelen... vreselijk! Dus dat doen we niet meer. We wachten wel tot hij wat ouder is en tot die tijd in een huisje op vakantie.
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dank voor je felicitatie, @grasspriet84!

    Wat jij beschrijft over de camping, was precíes mijn horrorscenario voor op vakantie. Das ook de reden dat we dit jaar niet zijn gaan kamperen maar een stacaravan hebben gehuurd. Geen seconde spijt van gehad!

    Onze 16maander begint sinds twee weken echt te lopen, maar je vindt m nog ongeveer net zo vaak op zn knieën. Zolang ie nog niet alleen maar loopt, wil ik m niet alleen buiten laten spelen in de tuin.
    Geen zin om ook nog continu natte broeken te moeten verwisselen vanwege de regen en bovendien denk ik ook niet dat ie er blij van wordt als ik de achterdeur dicht hou ;)
    Naar de speeltuin gaan we zodra het toevallig zo uitkomt en tussen de buien door.
    Nu hebben we ook nog maar net een paar natte dagen gehad, maar als dat er meer worden wil ik papier en wasco (lekker dik dus pakt makkelijk vast) gaan introduceren en evt. van dat speelzand. Geloof dat dat laatste geschikt is vanaf 18 maanden (maar pin me er niet op vast).
    Kleien met Play-doh kan ook, das zelfs veilig genoeg om op te eten.
    Wij maken ook graag 'muziek': trommelen met de handen op tafel, de vloer, de deur of de vuilnisbak aan bijvoorbeeld.
     
  18. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hey wat leuk @woozl gefeliciteerd zeg! Hoe voel je je?

    Met mijn dochter gaat het inmiddels weer goed! Maar bah naar om je kindje zo te zien.

    Die nekplooi inderdaad heel vervelend maar afgelopen weekend geslachtsbepaling gehad en die vrouw zei dat ik me maar niet zo druk moet maken om de GUO met 20 weken.

    Wij krijgen trouwens weer een meisje! Vind ik super leuk en had ik ook verwacht maar toch ergens heb ik iets dat ik het toch ook wel jammer vind omdat ik nooit een jongen zal krijgen. Zullen de hormonen wel zijn... maar verder super blij hoor! Als het maar gezond is.


    Ik heb nu al 4 paar schoenen gekocht maar blijf een beetje struggelen met de maat. 19 is te klein en 20 weer te groot naar mijn mening. En wat zijn die kinderschoentjes duur... niet normaal.

    @grasspriet84 mijn dochter is wel gewend om zich binnen te vermaken. Voel me ook niet echt geroepen om haar te voorzien van animatie. Heb ik ook geen puf voor. Hahaha
    Gelukkig speelt ze eigenlijk wel de hele dag. Of komt af en toe lekker bij me zitten op de bank.

    Hoe zwaar zijn jullie kleintjes? Op de dag van opname woog onze dame nog maar 7900 gram bij 74 cm
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Sorry @woozl , had helemaal je bericht gemist. Wat leuk dat ook jij zwanger bent! Gefeliciteerd :)

    Jouw kleintje slaapt anders ook niet slecht hoor!

    @Draaikont : heftige tijden zeg :(
    Fijn dat je dochtertje wel weer aan de betere hand is en dat de laatste keer werd gezegd dat je je niet druk hoeft te maken om de GUO. Maar blijft toch spannend lijkt me..
    Ik ken overigens 1 stel wat de gehele zwangerschap in de veronderstelling was dat het kindje niet gezond werd geboren (ook een zwaar verdikte nekplooi), en dat meisje is vanaf de geboorte tot nu (4 jaar) gewoon kerngezond gebleken.
    Ook heftig hoor, maar in ieder geval wel met een goede afloop gelukkig.

    Ik weet het precieze gewicht van onze zoon niet. Toevallig gister samen op de weegschaal gestaan (geen digitale) en kwam op 10 kilo uit.
    Laatste meting was begin juni, toen was ie 13 maanden en iets van 10170 gram.
    Volgende meting is pas november (tenzij ik zelf tussentijds besluit om te meten/wegen, maar heb ik tot nu toe geen reden toe).
    Is 82 cm. nu (jongens zijn over het algemeen wel groter dan meiden).

    @grasspriet84 : helemaal prima toch, als je er voor je gevoel nog niet aan toe bent kun je beter ook nog maar even wachten met zwanger worden.

    Nog even ter aanvulling op wat te doen met je ukkie nu het weer buiten niet zo mooi meer is: net van de week iets overgekocht van m'n zus. Weet niet hoe het heet, maar is een soort plastic doek en daar zit een stift bij. Die stift vul je met water, en dan kun je dus op dat doek tekenen zonder dat je het risico loopt dat er viltstift oid. op je muren/tafel belandt ;)
    Nog niet uitgeprobeerd of het voor een >16 maander al te doen is, maar dan hebben we het maar alvast ;)
    Boekjes lezen is sinds een week ineens favoriet bij zoonlief! Kan ie geen genoeg van krijgen :)

    Zwangerschap: hier alles oke momenteel. Ben nu al 25 weken! :eek: Gaat zo hard joh..
    We weten nog niet wat het wordt, dus extra leuk (maar ook zenuwslopend soms :p ) :)
    Hopelijk kan het geslacht ook goed buiten beeld blijven als we eind deze maand de groeiecho hebben ;) Zou zo zonde zijn...
    Kleine lag tot een week of 1,5 terug letterlijk dwars hoog bovenin m'n buik. Nu lijkt het erop alsof hij/zij heeft ontdekt dat je ook kunt bewegen met je lichaam, gaat echt alle kanten op soms :D
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Draaikont : gefeliciteerd met je 20 weken mijlpaal! :thumup: :)
     

Deel Deze Pagina