* December 2016 mama's *

Discussie in 'De mama's' gestart door Lientje1985, 30 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hoi lieverds,

    I.v.m tijdgebrek hopelijk hier af & toe een update ?
    Jullie weten wie ik bedoel,


    Dikke kus :)
     
  2. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey Lientje!
    Ik snap je helemaal hoor!
    Wel leuk om zo op de hoogte te blijven inderdaad!

    Groetjes
     
  3. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hoi hoi snap je helemaal hoor kan het soms ook niet bijhouden ;) was net te laat met reageren in de app dus doe het even zo dus :)
     
  4. Catlover

    Catlover Actief lid

    4 mei 2016
    365
    67
    28
    Overijssel
    Present! Misschien ook een link in het andere topic plaatsen?
     
  5. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hoi Lientje,
    Prima toch om elkaar hier ook op de hoogte te houden. Gezellig!
     
  6. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Dank je meiden, lief ! ;)
     
  7. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Goed idee, gedaan !
     
    Catlover vindt dit leuk.
  8. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hallo dames,

    Hoe gaat t met jullie en de ukkies ? :)

    Hier even een mopper berichtje ... :(
    Zit er zooo gigantisch doorheen, ik kan wel huilen ...

    Ben sinds Maandag begonnen met fles proberen, wil tot 6 mnd bv geven, dus nu alvast beginnen met afbouwen.
    Maandag pakte ze hem goed ( de Avent Natural), ik was dolblij, wel maar 45 ml gedronken, maar goed begin was der !
    Maar sinds gister weigert ze hem alweer .... vandaag de Breastflow geprobeerd, wilt ze ook niet ... weet dat t even kan duren en je 100.000 verschillende moet proberen, maar ik ben eerlijk gezegd ZOOOO klaar met de bv , ik ben ZOOOO klaar met het zo gebonden zijn, ik kan nergens heen , de zoveelste vakantie dat mijn oudste op z'n kamertje zich zit te vervelen omdat mama nergens met hem heen kan :(
    Bah bah bah, ben er zo gigantisch klaar mee , ik wil ook weer weg kunnen met mijn oudste, ik wil ook wel weer 's een keer met mijn vriend uit eten kunnen , even samen weg of van mijn part gewoon thuis even gezellig maken en een drankje samen kunnen doen.
    Tel daarbij op dat de nachten alweer een tijd gewoon kl*te gaan, dat ze alleen slaapt in de zak (mijn eigen schuld, ik weet t) , ze zichzelf bijna niet kan / wilt vermaken en t alweer op een gillen zet, maakt dat ik er echt doorheen zit .... :(

    Sorry stom gemopper, maar ik moet t even kwijt, er lijkt echt even "licht aan t eind vd tunnel", doordat ze de fles pakte, maar nee, dat was maar even ...
    Ik heb veel goeie dingen gehoord over de Dr.Brown fles, die gebruik jij toch ook Antje ?
    Ga die straks maar bestellen , die maar proberen ...
     
  9. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ah wat naar Lientje! Ik snap je wel, zeker omdat je nog een ouder kind hebt dat ook leuke dingen wilt doen! Ik geef je groot gelijk. Blijft wel lastig dat ze amper alleen slaapt, heb je al wiegtraining geprobeerd? Supermoeilijk in het begin, maar met volhouden kom je een heel eind....
    ik heb bijvoorbeeld wiegtraining gedaan door eerst te beginnen met hem in wiegje leggen als hij echt moe werd, en dan erbij blijven tot hij in slaapt valt bijna en dan weggaan, kan in het begin uren duren, maar de tijd werd steeds korter.... en op een gegeven moment kon ik hem in bedje leggen en knuffel kus geven, muziekdoosje aan, speen en weg. Of wil ze helemaal niet slapen in wiegje/ledikantje?? Hoe gaat dat snachts?

    Ik gebruik ook de dr Brown fles, werkt als een tiet hier! Hopelijk voor jullie ook...
     
  10. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Thanks Boelie : )
    Heb der net na mijn berichtje opgepakt, ingebakerd en in haar wiegje gelegd,
    Deur dicht, koptelefoon op, muziekie aan & de tijd in de gaten gehouden ( 10 minuten mag ze huilen van me )
    Na 5 minuten was t stil, dacht misschien even een adempauze, dus nog even gewacht, toen gaan kijken en ze sliep ! Ik voelde me als een vogel zo vrij :rolleyes::D
    Heb heerlijk spelletjes met mijn zoon gedaan , wat dingen in het huishouden en even een boekje gelezen ( voor t eerst sinds haar geboorte :) )
    Ze heeft 2,5 uur ! geslapen, echt geweldig !
    Het zal wel met ups & downs gaan, maar ik ga dit nu blijven proberen , blijft ze huilen, ga ik zeker jouw manier aanhouden Boelie !
    S'nachts slaapt ze bij mij in bed ;)
    Fles wou ze net ook weer niet, huilen / gillen / krijsen :eek:

    Haha als een tiet !!
    Laten we t hopen, ik bestel met een brede hals, die hebben jullie ook toch ?
     
  11. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hoi meiden,

    Even een snelle update !
    S. heeft gister al haar slaapjes in haar wiegje gedaan, ben echt megatrots !
    Bij haar 3e slaapje bleef ze langer huilen dan de 10 minuten, dus ik ben bij haar gaan zitten, heb haar der speen gegeven en over der bolletje geaaid en ze sliep binnen 2 minuten ! ( Thanks Boelie ;) )
    En nu ligt ze ook weer in haar wiegje te slapen, heerlijk, voor ons allemaal !
    Vanmiddag komt de Dr. Brown binnen, eens kijken hoe t daarmee gaat .

    Hoe gaat t met jullie en de ukkies ??
     
  12. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Woooww lientje wat goed!! Wat een vrijheid geeft dat he!! Heerlijk! Zoontje ook blij natuurlijk!
    Ff me-time is zo lekker inderdaad!

    Ik heb die met smalle hals, de speen daarvan lijkt meer op de soothiespeen qua dikte aan onderkant. Maar heb gehoord dat brede hals makkelijker is met kv scheppen, als je daartoe wilt overstappen tenminste.
     
  13. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Met mijn ukkie niet zo lekker afgelopen dagen, veel onrust, denk deels tandjes en deels ook zijn giga verkoudheid (snotoogjes,verstopte neus etc) en koorts daarbij gisteravond, heel onrustige nacht gehad ook. Vanmorgen toen vriendlief opgestaan was, kleintje naast me neergelegd, en samen nog 3 uurtjes geslapen. Toen lukte het hem wel even wat langer te slapen... hadden we beiden even nodig na de onrust van de nacht. Gelukkig was koorts weer weg vanmorgen. Maar wel goed in de gaten houden dus...
     
  14. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Wat goed Lientje dat ze in haar eigen wiegje heeft geslapen! Heb je eindelijk ff je handen vrij en tijd voor jezelf, heerlijk!

    Hier gaat het goed. De kleine slaapt van 18.00-05.00 in de nacht. Voor het mooie mag dat van mij nog wel wat verschuiven, maar voor nu hij uitgebakerd is vind ik het prima. Overdag slaapt hij na zijn flesje dan wel maar maximaal een uur, dus ik moet hem wel veel 'vermaken/bezig houden'. Dat vind ik lastig... Ik kan niet meer dan wandelen en bij hem gaan liggen op een kleed denk ik dan. Maar hij ziet er tevreden uit, dus zal wel goed zijn. :)

    Wat betreft de dr. Browns, daar was ik ook erg over te spreken totdat ik de voeding ging indikken en het ventiel steeds vast liep. Ik ben toen over gegaan op Difrax en die werkt erg fijn. Maar als je aan de voeding geen jbmp toevoegt dan zou ik ook zeker eerst dr. Browns proberen! Succes en laat je weten hoe het is gegaan?
     
  15. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Ja echt wat een vrijheid @Boelie88 ! Andere mensen gaan voor dit vrijheidsgevoel op een doorreis in een linke jungle, voor mij werkt t op deze manier haha :D
    Nu hopen dat binnenkort de fles ook nog wilt lukken en dan ben ik echt meeeer dan tevreden :)
    Wat sneu dat je kleintje zo loopt te kwakkelen :(
    Verkoudheid heerst onwijs he .... & tandjes is een drama ja ... heel sneu ...
    Lekker bij mama is het beste medicijn ja, fijn dat jullie nog even hebben kunnen slapen vanochtend, dat heb je dan echt nodig !
    Ik ben net aan t opknappen van 11 dagen kriebelhoest, nachten gehoest, kleine weer wakker, dramaaaa en ja hoor, nu hoor ik haar hoesten ... ga zo even VSM Tussikind halen, misschien ook wat voor jou kleintje ( als ie moet hoesten dan ) ... heel veel beterschap !

    Wat goed he @Mini25 , ben zo onwijs trots op der :D
    5 maanden lang alleen bij mama geslapen en zo van de 1 op de andere dag in haar wiegje, echt een kanjertje :)
    Zoo dat is een hele ruk wat ie slaapt, wat heerlijk zeg ! Hoe gaat t met de schilfertjes op zijn hoofdje ?
    Haha zolang ze er tevreden uit zien gaat t goed, zo denk ik ook :p
    Hier vind S. Babytv erg leuk , soms kijken we dat even samen, misschien een tip ?
    Ja ik heb voeding met jbm er al doorheen, hoop dat dat gaat met die Dr.Brown dan ?, met de Avent & de Breastflow wel iig ... anders maak ik t gaatje ietsjepietsje groter :cool:
    Zit met smart te wachten tot de pakketbezorger langskomt haha ... laat weten hoe t gegaan is !
     
  16. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Fijn Lientje dat ze in dr wiegje slaapt

    Ik ben nu ook de bv aan het afbouwen. Zit nu op dit schema: bv-fv-fv-fv-bv. Laatste is meer een droomvoeding maat het gaat perfect. Ze drinkt uit de difrax S-fles Small. Prima fles voor bij de bv ook.

    Waarom dik je de voeding in? Is dat vanwege de reflux?
     
  17. Lientje1985

    Lientje1985 Bekend lid

    18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Oh wat fijn dat t zo goed gaat @Lieke86 !!
    Pakte ze die fles direct of had je daarmee al geoefend ?
    En hoe gaan de nachten ?

    Hier pakt ze 'm nog steeds niet, ze wil wel, doet echt haar best, maar snapt t nog steeds niet haha :D Blijven proberen, merkte vandaag dat ze iets meer gaat proberen dan ze al deed, dus goeie hoop !

    Ja ze krijgt na elke borstvoeding i.v.m reflux een jbm papje, dus had kv gekocht met de jbm er al in, leek me makkelijker : )
     
  18. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Joh Lientje, wel fijn dat ze de fles nu wel pakt. Jammer dat het alleen nog niet zo goed lukt haha. Speentje wil ze ook niet he? Heb je de soothie van philips al geprobeerd? Die lijkt heel erg op de speen van de dr brown fles...
     
  19. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Misschien leert ze met dat speentje sabbelen ook wel de manier van sabbelen voor de fles aan?
     
  20. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    @Lientje1985 heeft in het begin wel wat moeite gekost en toen ik weer ging werken dronk ze hem nog niet leeg. Vooral veel geduld hebben haha. Pas geleden effectief doorgepakt en nu zonder moeite drinkt ze hem steeds leeg. Ze slaapt al sinds ze 2 maanden is volledig door ;)

    Hier ook reflux maar zonder spugen. Gaat steeds beter ook ben nu aant proberen zonder de medicatie.
     

Deel Deze Pagina