December 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jairy0811, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Idd ik hoop ook dat de tandjes nog ff weg blijven. Laat ze maar lekker lang baby blijven :roflmao:
    Ik had vanmorgen een banaan, daar heb ik C ff op laten sabbelen, vond ze niet grappig :| Vanavond een iniminie drupje slagroom laten proeven, ook geen succes. De oudste kreeg met 4 maanden haar eerste hapje en vond t heerlijk! Het was destijds bloemkool, en dat is nog steeds haar favoriete eten. :D
    Maar ik denk niet dat C daar met 4 maanden aan toe is.
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Ha ha ik dacht dat wij de enige waren die dat al deden. Zo heeft ze hier laatst rijstwafel gebeten, banaan, broccoli en een sliertje geraspte kaas. Ze vond t allemaal wel prima. Was heel fanatiek met die rijstwafel..
     
  3. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ooooh ik voelde me al een ontaarde moeder hahaha. Bij de oudste was ik heel voorzichtig, maar die lust ook alles. C heeft er nog weinig zin aan. Alles op z'n tijd ook maar. En alleen de fles scheelt ook weer een hoop tijd :| ;)
     
  4. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Haha niks ontaard hoor, JG1986! Ik heb het hier nog niet gedaan, maar gisteren zat ie wel al te smakken terwijl we aan het eten waren en meneertje bij mij op schoot zat. Ik wacht zelf echt nog tot de 4 maanden en dan kijk ik het even aan. Zijn darmen reageerde een tijdje terug zo hevig op spruw medicatie dat ik een beetje twijfel en voorzichtig ben met eventueel iets laten proeven. Ben zo bang dat zn darmen daar zo hevig weer op gaan reageren.
     
  5. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Bleh, even een ego berichtje..
    ben de hele dag al aan het huilen, zelfs op mn werk :oops:.

    Mis haar zoooo erg als ik aan het werk ben...:( vraag me echt af waar ik mee bezig ben, of ik wel het goede doe, wanneer het toch zal gaan wennen, en ik haar ietjepietsje minder mis.. het doet gewoon zeer, zo erg mis ik haar..
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Oh Wat verdrietig @Boedah Ik heb helaas geen tips voor je want herken het echt niet. Vind het juist lekker om even een dagje wat anders te doen. Plus werk moet, zonder werk geen babyvoer..
    Sterkte!!
     
  7. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Oh wat erg dat je je zo voelt @Boedah! Ik herken het gelukkig ook niet, dus ik heb ook geen tips voor je. Ik hoop voor je dat t, op welke manier ook, goed komt. Wat zegt je man ervan?
     
  8. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Wat ontzettend vervelend dat je je zo verdrietig voelt, Boedah! Ik heb helaas ook geen tips voor je. Zelf ben ik pas drie dagen weer terug aan het werk en hoewel ik mijn ventje ook enorm mis en er tegenop zie als ik niet bij hem ben of hem weg moet brengen, leidt het werken wel goed af.
     
  9. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ah wat rot @Boedah :( Ik heb geen tips voor je. Ik weet niet hoe het is. Ben al vanaf de oudste thuis.
    Vind je je werk nog wel leuk?


    Ik had toch een tijdje geleden gevraagd wat voor kapsel jullie hebben?! Ik heb vanavond de sprong gewaagd en ben naar de kapper geweest :D Heb het nu tot iets over mijn schouders en ben er erg blij mee:thumup:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik vind mn werk heel leuk, het is ook nieuw werk en nieuwe collega's gelijk na mn verlof he.. maar het gemis wordt elke week erger en zwaarder ipv makkelijker..

    Het is gewoon doorzetten tot oktober, want tot dan is het sowieso 4 dagen..

    Mijn man vind het ook sneu voor me, en zegt: als het echt niet gaat moet je stoppen.. Maarja, dan heb ik niks, sparen we niet meer, moeten we op de kleintjes gaan letten, enz.. ben bang dat ik dan ook weer spijt krijg.

    Dus er zit niks anders op ben ik bang. Schouders eronder en weer gaan.. maar wát heb ik het er moeilijk mee!
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    @Wenda Leuk dat je naar de kapper bent geweest. :D Bij mij moet er eigenlijk ook wel een stukje af, maar mijn vriend knipt meestal mn puntjes eraf haha. :p
    Een keer echt naar de kapper doe ik de volgende keer wel. (Dan kan ze alles mooi recht knippen :cool:)


    @Boedah Wat vervelend dat je het er zo zwaar mee hebt :( Misschien ook extra omdat het ook nog een beetje nieuw is? Het zal niet helemaal overgaan, maar misschien wordt het wel beter over een paar weekjes. (Als de nieuwigheid er helemaal af is)

    Ik moet er niet aandenken om te werken nu ik moeder ben. Ja af en toe een keer een dagje als hij wat ouder is. We redden het prima van mijn vriend zijn salaris, maar die is niet hoog ofzo!
    Gewoon een standaard salaris, echt sparen doen we (nog) niet. Maar echt op de kleintjes letten hoeven we gelukkig ook niet.

    Moet zeggen dat ik ook niet zou weten hoe dat zou moeten hoor nu werken. Het is een hele vrolijke baby, maar slapen blijft gewoon echt een drama.

    Hij zit nu volgens mij ook in een fase. Want makkelijker wordt het er niet op!
    Meestal kwam hij na z'n 7 uur voor de fles, en dan sliep hij weer 3 uur verder.

    Maar nu komt hij al na 5 uur voor een fles, soms ben ik een uur bezig met hem weer in slaap te krijgen. En dan komt hij daarna ook weer na 2 uur ofzo.

    In slaap laten huilen werkt hIer trouwens ook voor geen meter. Hij gaat dan echt keihard huilen en huilt zich echt niet in slaap! (Maar eerder hoesten en kokhalzen etc)

    In de co-sleeper slaapt hij nog steeds, maar overdag nog steeds op mij. (Wat hij eigenlijk ook niet wil)
    En in de draagzak vind hij op dit moment ook niet leuk.:confused:

    Best moeilijk, ben de hele dag met hem in de weer.

    Blij dat de andere meiden hun werk wel heel fijn vinden! Af en toe een dagje even niet moederen lijkt me ook heerlijk! Maar voorlopig zit dat er niet in... :confused:

    Fijn trouwens dat hij zo aan mij gehecht is hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ben wel een beetje bang dat het voor problemen zal zorgen! (Al vind hij papa ook wel al wat leuker)

    Hij is trouwens nu 3x van buik naar rug gedraaid, en probeert zich continu om te draaien in zijn box.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  12. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier knipte mijn moeder eerder altijd mijn haar. En daarna een kapster aan huis. Maar nu ben ik echt naar een kapsalon geweest. Eerst hebben ze m'n haar gewassen en een massage enzo en daarna geknipt. En het zit echt heel leuk. Ik vond het ook lekker om even een uurtje voor mezelf te hebben.


    Gaat goed komen! Hier was de oudste ook zo'n plakker. Maar uiteindelijk sliep hij lekker in zijn eigen bed en nu slaapt hij super goed. En hij houdt wel nog steeds van knuffelen :D
     
  13. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113

    Hier is de kleine man ook echt een plakker, vooral met slapen overdag (in de nacht slaapt hij langs me in de sleeper), maar het scheelt hier met werken enorm dat mijn schoonmoeder erg mee gaat in met wat ik doe en wat voor de kleine het fijnste is; ook de GO doet hierin zo goed mogelijk mee.
    De kleine slaapt uiteindelijk bij hen dan ook, alleen een heel stuk minder lang als wanneer hij met/bij mij slaapt. Het zijn bij hen meer powernapjes, waar hij bij mij anders vlot een uurtje of twee kan slapen, maar gezien ik na 3 uurtjes alweer klaar ben met werken is dat vooralsnog goed te doen voor hem.

    Uiteindelijk komt het wel goed en slapen ze vanzelf zonder ons en in hun eigen bedjes! ;)
     
  14. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Oooh heerlijk even naar de kapper. Ik moet ook nodig, maar weet nog niet wanneer ik daar tijd voor heb haha.
    14 april ga ik een dagje uit met m'n beste vriendinnetje. Dagje sauna en s avonds lekker sushi eten, zoveel zin in!
    Zondag is de fotografe bij ons geweest, en wow wat een super gave foto's zijn het geworden! Ik ben er zoooo blij mee!
    Zit er weer een sprongetje aan te komen misschien? Hier ook super veel huilen, en ook vreselijk overstuur. Zijn s avonds zo drie kwartier bezig haar in slaap te krijgen terwijl ze tot een paar dagen geleden super makkelijk insliep. Het wordt vast weer beter, maar voor nu ist echt niet leuk...
    Ik heb weer erg veel zin om te gaan werken. Ik moet ook wel, wij redden ons nooit van 1 salaris :oops: We gaan maandag kennismaken met de nieuwe gastouder. Spannend!
    Hier nog niet gedraaid ofzo, ja een keer per ongeluk van buik naar rug :roflmao:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    De 14 weken sprong! Hier begint het gerommel ook al; huilerig, snel mopperen, fles gaat er ineens moeilijker in.
    Deze sprong duurt alleen wel 5 weken ongeveer :rolleyes:
     
  16. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ah yess, op dat antwoord zat ik net te wachten :roflmao: Ach komen we ook wel weer door :D
     
    Jairy0811 en Lies1611 vinden dit leuk.
  17. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Ok ik heb zojuist moeten googlen hoeveel weken z is.. Ik tel in maanden :rolleyes:

    @JG1986 wij redden t ook niet op een salaris hoor. Ik denk ook niet dat ik zou stoppen met werken als dat wel het geval zou zijn..

    Draaien doet ze hier ook nog niet. Vind het wel makkelijk, word zo oppassen dan haha
     
  18. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja hier merk ik het ook hoor. Ze drinkt heel onrustig, valt moeilijker in slaap. Is minder vrolijk
     
  19. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Haha ik weet de weken ook niet altijd even scherp hoor. Tel nu idd vaker in maanden. Deed ik bij de eerste trouwens niet, dan wist ik haast exact hoeveel weken ze was :oops:
    Nou ik moet vaker klagen geloof ik, ze sliep super snel vanavond! Echt maar 10 minuutjes gehuild ofzo. Ik heb dr ook ff laten liggen, jeetje zeg wat kan ik t slecht hebben als ze zoveel krijst. :(

    Oh en ik zou ook niet thuisblijfmoeder willen zijn. Het is voor iedereen leuker als mama ook een paar dagen per week niet de hele dag thuis is :D
    Wil straks zelfs weer een opleiding gaan doen. Ben net begonnen met de voorbereidingen voor de aanvraag via t werk. :rolleyes:

    @Wenda ik bekijk net je banner (nu we t over maanden hebben) is A ook van de 13e?
     
  20. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Fijn dat jullie nog niet hoeven te werken, of er geen problemen mee hebben meiden! Ik wens het echt niemand toe om je er zo rot om te voelen :(

    Ik zou ook niet helemaal thuis willen zijn, maar 2 of eventueel 3 dagen vind ik echt genoeg.. en niet 4 volle dagen zoals nu. Nooit gedacht trouwens, ik werkte altijd 40 uur en minstens 5 dagen.. en dan sta ik er opeens nu zo in.. stom!

    Kapper: ik ben pas geweest, en heb besloten dat ik niet meer helemaal egaal blond wil zijn, dus heb nu low lights en laat mijn eigen haarkleur er door groeien.

    Draaien: ze doet het hier af en toe van buik naar rug, en kijkt dan heeeel trots.

    Slapen: gaat prima hier! Moeten haar soms wakker maken omdat het anders wel erg laat wordt, Hahaha
     

Deel Deze Pagina